עושה עלייה: 6 ההמלצות לרוזאן בר בתל אביב

החל משופינג מהנה של דגם בית המקדש ותשמישי קדושה ועד לסיור מעורר במקלחת צה"לית אמיתית, תל אביב מלאה בפעילויות מושלמות ללאומנים גזענים. ברוכה הבאה!

רוזאן בר בניו יורק, השנה (צילום: Getty Images)
רוזאן בר בניו יורק, השנה (צילום: Getty Images)
4 בספטמבר 2018

מן המפורסמות הוא שהאז בינז אוהבים את ישראל. ייתכן שזאת הרומנטיקה של הלחות והקורוזיה של הבניינים הישנים שעל קו החוף שמושכת אותם, או שאולי החום שהקהל הישראלי מרעיף עליהם – כה צמא הוא להוכחות שלא שונאים אותו שהוא מוכן להתעלף גם בהופעה של אייר סופליי. מה שנקרא, מה שיוצא אני מרוצה. כך או כך, היה זה רק עניין של זמן עד שרוזאן בר תחליט לעשות עלייה, עכשיו כשהיא גמרה על עצמה סופית בארה"ב, לאחר שהעלתה ציוץ גזעני לחשבון הטוויטר שלה והובילה לביטול העונה החדשה של הסדרה שלה. כדי להקל מעט על הכאב ולהשיב לה את כבודה האבוד, שקדה מערכת טיים אאוט על רשימת המלצות לבילויים בתל אביב עבור דודה רוזאן החביבה בעלת הנטיות הלאומניות־פאשיסטיות. בילוי נעים!

  1. דוכן הטי שירטים בכניסה לשוק הכרמל

בין אם זאת חולצה של צה"ל או הצנחנים, חולצה היתולית עם סלוגנים מטרידים מינית או אחת ממחלקת היודאיקה, רוזאן תוכל למצוא את מבוקשה בדוכן המפורסם שנמצא מימין לכובעים ומשמאל לשווארמת הכרמל. מלחשים גם שלקוחות קבועים או מקושרים יכולים לבקש את חולצת "פושעי אוסלו לדין" שנמצאת מאחורי הדלפק.

שוק הכרמל, אווירה. צילום: רון אבנרי
שוק הכרמל, אווירה. צילום: רון אבנרי
  1. תערוכת צה"ל שלנו

אם יש משהו שאפשר לומר על צה"ל, זה שהוא חוויה לכל המשפחה. כך למשל גורסים המארגנים של תערוכת "צה"ל שלנו" המסקרנת, שמבטיחה שהמבקר יחווה מקרוב "את העוצמה, המורשת והטכנולוגיה שמניעות את צה"ל קדימה כבר 70 שנה". התערוכה תיפתח לקהל לאחר סיום בניית המיצג האינטראקיבי שמדמה מקלחות צבאיות, עם דגימות מובחרות של זיהום פטרייתי בציפורניים ששומרו בנעליהם של כובשי הכותל.

  1. חנות חב"ד בשינקין

דגם של בית המקדש לבנייה? צ'ק! דיוקן של הרבי מילובביץ' החתיך והלירד? צ'ק! ספרי ילדים ללא דמויות נשיות? בטח שצ'ק! וכמובן המון מיליון טריליון זיליון תשמישי קדושההההההה. רוזאן, בואי לכאן עם המרשרשים הירוקים שלך, מדובר בניצול הדדי מבורך.

  1. אגודת אפרת, סניף צפון תל אביב

ללא ספק, אישיות דגולה בסדר הגודל של רוזאן תדע להעריך את המקום שבו כישרון איור ויכולות רטוריות נמזגים זה בזה ליצירת עלונים מצמיתים המתארים באופן גראפי מהם גרידה, שאיבה וזירוז לידה. כל זאת, על מנת להפחיד, אופס! כלומר, לחנך ילדות בנות 12, כך שיהיו מוכנות לחיים האמיתיים. עם הכישורים החברתיים שלה, לא נתפלא אם רוזאן תחליט להתנדב תקופה בסניף, ממש כאחד האדם, שם תגלה שישראל שלנו מאירה לה פנים.

  1. מוזיאון האצ"ל

לוחמי חופש או טרוריסטים אתם שואלים, ואנחנו עונים: פוטייטו, פוטאטו. העיקר שמורשתם המפוארת מוצגת כיום לראווה במבנה המקסים ששוכן במצודת זאב בסמוך לדיזנגוף סנטר. אנחנו לא יודעים מה אתכם, אבל כשאנחנו נזכרים בפעולות איבה שבוצעו בשם העם היהודי נגד אוכלוסיה אזרחית בלתי מעורבת, אנחנו אוהבים לדפוק שופינג בסנטר. בטח רוזאן תבין.

חורבות מלון המלך דוד לאחר פיגוע האצ"ל, 1946. צילום: Gettyimages
חורבות מלון המלך דוד לאחר פיגוע האצ"ל, 1946. צילום: Gettyimages
  1. סיור בדרום העיר עם שפי פז

יש הרבה עמותות בעיר שפעילותן ברוכה ועניפה, אך החשובה מכל היא "החזית לשחרור דרום תל אביב", שבה חברה שפי פז. סתם, לא באמת. מדובר בחבורת מסיתים חסרי חמלה שליבם קפא בקרבם. מסוג האנשים שרוזאן תחוש איתם בבית, ואין כמו תחושה של בית: ריח שניצל מטוגן, מקלחת חמה ודיעות פאשיסטיות נבערות שנצרחות על ידי חבורת מתלהמים בורים. תענוג.

שפי פז. צילום: דין אהרוני רולנד
שפי פז. צילום: דין אהרוני רולנד