"הישרדות" פרק 2: ישראל בא לריב וסימן אישה בת 60

אסי בוזגלו הוא הסכנה הכי גדולה לשבט שלו, בעוד שבט קפרה סובלים מבעיית אגו חמורה. בינתיים מחלקת הפרומואים מחרבת את כל המתח בעבודה רשלנית

ישראל אוגלבו (מתוך "הישרדות")
ישראל אוגלבו (מתוך "הישרדות")
6 במאי 2020

אחרי פרק פתיחה סוער במיוחד של "הישרדות", רוב הפרק השני היה סוער בעיקר ברמת השמיים. המבול המתמשך החל בתזמון מופלא עם הפרישה של דנה רון, שניסתה לסחוט את גיא זוארץ לתרום לשבט שלה ברזנט, ומזל שדוד דביר ארגן לה את חולצת התחתונים אחרת היא הייתה מבקשת טוניקה. המשא ומתן בכל אופן כשל נחרצות כי דנה לא הבינה שאין לה שום דבר ממשי לאיים בו, וכך נפרדנו בזריזות מהטסטות המוצלחות ביותר בעונה (אם כי אילנה אביטל ממהרת לתפוס את מקומה של רון) ובמעשה מטה קסמים שצפינו עוד בשבת – נאוה בוקר שרדה עוד לילה.

אבל אלו לא סוף הבעיות של שבט זנגה זנגה (זוכרים? אני מסרב לכתוב את השם האמיתי והמטופש). למעשה, העזיבה של דנה היא אפילו לא ההתחלה. נאוה בוקר תורמת לשבט בערך כמו שהיא תרמה בימיה בפוליטיקה, בני ברוכים מוסיף אך ורק בדיחות תפלות יותר מהאורז שהם עדיין לא אוכלים (ובחייאת, הבדיחת "נאוה, בוקר" כל כך גרועה שאין מה לחזור עליה כמה פעמים בכל פרק) ודוד דביר עדיין לא השתחרר ממוד השופט האכזר ושופט באכזריות את כולם. אבל בתוך הכאוס הזה הסכנה הגדולה לאחדות השבט היא דווקא אסי בוזגלו, שלא מבזבז רגע לפני שהוא מנסה לתפור ברית עם זהר שטראוס על בסיס הממ… שרירים? גנגסטריות? העובדה שזה או זוהר או רגב הוד? אנעארף. כנראה שגם אסי עצמו לא יודע, ובטוח שזהר לא יודע כי כל מה שהוא עשה זה לערבב את אסי עד שיתעייף לתוך חיבוק מביך, ואז לזרוק למצלמה מבט שאומר הכל. כנראה שזה ההבדל בין שחקן לשחקן כדורגל.

ברית בשי"ן קו"ף רי"ש (מתוך "הישרדות")
ברית בשי"ן קו"ף רי"ש (מתוך "הישרדות")

את הבעיות האלו היה אפשר לראות בקלות במשימה על האורז והמצ'טה. אחרי אתגר המכות של הפרק הקודם, דווקא טוב שהמשימה הזו כבלה את השורדים כל אחד בשבטו, כי מי יודע מה דוד דביר היה עושה לעדי ביטי עם מצ'טה. המשימה שקיבלנו הייתה אמנם באווירת גיבושון של הנוער העובד והלומד, אבל היא פתחה צוהר להתנהלות של כל שבט. בעוד שקפרה פעלו בסדר יחסי ועם סבלנות מסוימת, זנגה זנגה הם הכלב בעל שמונה הראשים שלא מפסיק לנבוח על עצמו. אלה איילון סבלה מזיעת הגברים שלצידה (ממי, זה הישרדות, את תשרדי), הדילוגים לא עזרו כי נאוה בוקר לא יודעת לדלג (איזה דבר מוזר לא לדעת, הפוליטיקאים באמת מנותקים מהעם) וזנגה זנגה שוב הפסידו, וקיפצו בחזרה לאי שלהם לחפש אשמים.

משימת הרגליים (מתוך "הישרדות")
משימת הרגליים (מתוך "הישרדות")

בצד השני של המתרס, שבט תלך קפרה עלי דווקא נישאו על אדי הניצחון שלהם והציגו את הסכנה ההפוכה של האגו – הם לא מחפשים אשמים, אלא מחפשים לריב. וכשאני אומר מחפשים אני כמובן מדבר על ישראל אוגלבו (בסמיון נטפל בפרק הבא), שמצליח שוב ושוב להתכתש עם זהר שטראוס כרמז למה שהולך לקרות כשיחזרו למחנה שלהם. בכלל, נראה שישראל מיישם דווקא את מה שעידן חביב טען שיעשה (ולא ממש עשה מאז) ובא טעון להילחם. הבעיה היא שהוא לא נלחם עבור מה שבאמת חשוב, אלא מחפש ריבים בשום מקום. בחייך ישראל, אתה באמת חושב שזה הכי חכם לריב דווקא עכשיו עם אילנה אביטל, המומחית מטעם עצמה לאדריכלות, פיסול, הישרדות, סיירות, קדרות וקליעה לסוג של סל? כל השבט ראה מי עשה את העבודה, אתה לא צריך לצעוק על אישה בת 60 שבבירור חיה בבועה משל עצמה כל כך הרבה שנים.

אילנה אביטל. ממה אתה מפחד, ישראל? (מתוך "הישרדות")
אילנה אביטל. ממה אתה מפחד, ישראל? (מתוך "הישרדות")

ויש עוד דבר קטן שצריך לדבר עליו. עד כה שני הפרקים עשויים מצוין, אבל יש מישהו ממש ממש עצלן במחלקת הפרומו. משם למדנו, רגע לפני הפסקת הפרסומות, ששבט קפרה הולך לנצח (כי הראו את ישראל אומר את משפט שרק מנצח יגיד למפסיד – "תתמודד עם התוצאה כמו גבר"), וגרוע מזה – כבר למדנו מי הולך למועצת השבט ביום שבת (לא אגלה, בתקווה שפספסתם את הפרומו). מישהו ברשת צריך להתעורר ולהבין שעם כל הכבוד לרצון שלכם למשוך צופים בעזרת מיטב הריבים, מתח זה שם המשחק ואם תמשיכו לספיילר לנו את הפרקים הבאים, פשוט לא נטרח לבוא.