"הישרדות" פרק 7: האם הברזנט עומד לערער את קפרה?

נשות שבט אנטינג אנטינג יכלו לכרות ברית ולהפוך לרוב, ועל הדרך לאסוף את דוד שאליו עברה האש. אבל השבט קרוע, והוא עומד להכעיס מאוד את קפרה

אסי בוזגלו. הפעם הוא צודק - אין קרב הוגן ב"הישרדות"
אסי בוזגלו. הפעם הוא צודק - אין קרב הוגן ב"הישרדות"
24 במאי 2020

חבוטים מבליץ ההדחה של מיסטר שטראוס במועצת השבט האחרונה, שבט אומצה אומצה (ברכות על השם השבועי, בו זכיתם כי אתם לא מפסיקים להתפלפ), שגם ככה התחילו את העונה מעמדת נחיתות, הצליחו לחפור לעצמם בור עמוק יותר. אני כמובן מתכוון מטאפורית, כי אף אחד בשבט לא יודע לחפור. פיזית, בני, פיזית. התרגיל המלוכלך של אסי בוזגלו קרע כצפוי את השבט לשני חלקים – הכדורגלן מצד אחד, הבלונדינית החכמה מהצד השני, וביניהם חבורת תרנגולות בלי ראש. רגב ייצמד לשליט השבט כמו שפשפת לסמיון, בני ירוץ כמו ג'וק לעבר מה שיציל אותו בכל רגע נתון, אלה תקשיב לכל זוג כתפיים רחבות שיעברו בסביבה – על כל ההגדרות עונה כרגע אסי – ועדי ביטי תלווה את אלה כמו מיני מי בלבוש מתוק. רק דוד דביר בוחר עבור עצמו, ותומך בדרכו המסורבלת באלינה. תן לה כבר חיבוק דוד, זה כל מה שהיא רוצה ממך.

האש עוברת לדוד (מתוך "הישרדות")
האש עוברת לדוד (מתוך "הישרדות")

הנזיפה של אלינה באלה מוצדקת מאין כמוה, ומרגיזה במיוחד כי אלה (וביטי בעקבותיה) לא מבינות שאם רק ירכזו כוח נשי הן יהיו ברוב על האי. כן, אני כולל את דוד דביר. אבל במקום להקשיב, אלה מעדיפה לנפנף את הביקורת הלגיטימית באמירות ריקות מתוכן כמו "זה המשחק" או "כל אחת והאמת שלה" או "זהר היה פחות ברשימת האינטרסים שלי". עיניים מתות שלי, את חלמת כל לילה לראות את בני עף מהאי ורצוי ברפסודה בוערת, מה את מקשקשת עכשיו? עמוד השדרה הרכרוכי של אלה הוא למעשה הבסיס עליו ניצבת האחיזה האיתנה של בוזגלו בשבט, וקשה לי להאמין שהילדה הזו תהיה מספיק אמיצה לצאת על מישהו שלא נראה כמו בני.

אלינה נוזפת באלה (מתוך "הישרדות")
אלינה נוזפת באלה (מתוך "הישרדות")

משימת הפרס השבועית לא הצדיקה את הספונסר הנודניק שלה (פרסום, בדומה לרוטב, הופך לדוחה כשהוא נדחף בכוח לגרון), בעיקר כי אתם מכירים את האמרה הנודעת – משימת פרס משדרים בערך 15 דקות ושבט קפרה מנצח. בזמן שאומצה אומצה התרכזו בלהסתבן טוב טוב, שבט קפרה לקחו את הרטבים, אבל חשוב מכך – לקחו את דירוגי הפופולריות העדכניים איתם, שהיו מעניינים במיוחד אחרי שבוע שלם על האי. אפשר לראות אותם בעיקר כמדד של מאזן הכוחות, ולא בהכרח פופולריות. הצלילה של ג'רבי, חביב וקוז'י בקפרה והטיפוס של רגב הוד לפסגת הפופולריות של אומצה אומצה מעידים בעיקר על מי מאיים על כולם, מי אסף סביבו יותר בעלי ברית ומי נמנע מלערבב אחרים. אלו שהגיעו לתחתית הם לא בהכרח האנשים שבסכנת הדחה. כלומר, חוץ מדוד דביר.

דוד דביר הגיע מראש בעמדת נחיתות – לא רק שיש לו תדמית שופט כלבתי במיוחד (והוא גם לרוב מצדיק אותה), הוא גם לא בא לעשות חברים. לא כביטוי, אלא באמת לא מעניינים אותו כל הילדים האלה. הוא מעדיף לעשות שפגטים על החוף על החוף על שפגטים. אבל בשבט עליו השתלט אסי אין מקום למבקרים, כך שהאש שכוונה לעבר זהר עוברת כרגע לדביר. מסע ההסתה כבר החל, ובניגוד לאלה, אסי כן יודע לחשב רוב באי והולך כנראה לנסות לנצל את היתרון הנוכחי שלו כדי להשאיר את אלינה לבדה במחנה. אם אלה או ביטי לא יתפכחו, הסיכוי היחיד של אלינה יהיה לקחת את הצעתו של סמיון ולעבור לקפרה.

לפחות זכו בקצת סבון (מתוך "הישרדות")
לפחות זכו בקצת סבון (מתוך "הישרדות")

ההשתלטות של אסי אולי טובה לו, אבל רעה לשבט, אחרת לא היו שולחים את רגב למשא ומתן, כשידוע מראש שזהר מתבשל בבקתה עם אילנה ורק מחכה לנקום. רגב, בכל אופן, סובב בקלות על ידי ג'רבי, שבאה חדורת מטרה והוציאה ממנו הבטחה לקרב הוגן שבו הם לא יקחו להם את הברזנט. רק כשרגב חזר למחנה שלו הוא הבין שג'רבי סובבה אותו עוד לפני שזהר הספיק לעשות את זה (אבל לא לפני שהספיק לעשות איתו ברית ריקה מתוכן). אסי מיהר להחזיר אותו למסלול, ורגב עומד לעצבן קצת אנשים ולספוג עלבונות מוצדקים על עמוד השדרה הרכרוכי ברמת אלה איילון שלו מצד קפרה, שאולי ייצאו מופסדים מחילופי החפצים האלה (בעיקר כי היה להם יותר מה להפסיד), אבל עדיין חושבים כמה צעדים לפני שבט אומצה אומצה. הסוד הוא ברוטב.

כל מה שקרה בפרקים הקודמים של "הישרדות"

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"