לא שמים קציצה: 6 ההמבורגרים הטבעוניים הכי טובים בתל אביב

פעם היה צריך לחפש בנרות המבורגרים טבעוניים נורמליים, היום הם בכל מקום. מפטריות, עדשים או חלבונים מהצומח - הנה הכי טובים בעיר

הטבעוני של בזאר סושי. צילום: אסף קרלה
הטבעוני של בזאר סושי. צילום: אסף קרלה
30 במאי 2021

יום ההמבורגרים הבינלאומי עבר חלף לו, אבל הוא לא יעבור לחלוטין מבחינתנו לפני שנזכיר שגם לטבעונים מגיע ליהנות מחוויית הזלילה האולטימטיבית, מלאת שחיתות אך נטולת סבל מיותר. מפטריות או מחלבונים מהצומח – גם מי שאינם טבעונים יכולים ליהנות פה בעיר מהיצע הולך וגדל של המבורגרים מעולים. אז גזרו ושמרו, אלה ההמבורגרים הטבעוניים הטובים בתל אביב, ללא הבדל דת, גזע, מין או נטייה תזונתית.

יום ההמבורגרים הבינלאומי: ההמבורגרים הכי טובים, המנצחת המפתיעה במבחן שקיימנו ועוד 

המבורגר פורטבלו | אגאדיר

רשת ההמבורגרים הגישה בורגר טבעוני עוד לפני שהטבעונות נכנסה לחיינו בסערה, ומאז ועד היום הם מגישים המבורגר קציצת פורטבלו מופלאה שמשקלה גרם 180, והיא בשרנית ונהדרת. נוסף לה רוטב איולי טבעוני תוצרת המקום ושלל תוספות לבחירה דוגמת בצל מטוגן, פטריות שמפיניון, גוואקמולה ואף גבינה טבעונית. 
אגאדיר – כל הפרטים

הבורגר פורטבלו של אגאדיר. צילום: איתן ווכסמן
הבורגר פורטבלו של אגאדיר. צילום: איתן ווכסמן

סנסשיונאל בורגר | ריינבו

ריינבו הוא דיינר טבעוני כהלכתו, שידוע לטבעונים כמוסד זלילה מושחת ומהנה. תמצאו בו המבורגר פורטובלו, ביונד מיט וכן את הרכש הדנדש ביותר – סנסשיונאל בורגר. מדובר בקציצה על בסיס חלבון חיטה וסויה, שנגיסה בה מדמה יותר מהכל נגיסה בבשר בקר עסיסי. דומה או לא, על זה אפשר להתווכח, אך לא נתווכח על הטעם הנהדר שמספק חוויית בורגר אולטימטיבית. נציין לטובה גם את הלחמנייה הנהדרת שמהווה תשתית אידאלית לקציצה ולשאר הירקות.
43 ש״ח להמבורגר קלאסי, אבן גבירול 88, המלך ג׳ורג 77, 03-522-3040

ריינבו יאם. צילום: יח"צ-גיתם
ריינבו יאם. צילום: יח"צ-גיתם

ביונד מיט | בזאר 32 בורגר

בזאר 32 בורגר נפתח לפני מספר חודשים (מבית סושי פו) ומציע גם המבורגר קלאסי נהדר מבשר בקר. אך במעמד מכובד זה נציין את קציצת הביונד מיט שלהם שמורכבת מחלבון אפונה וטעמיה מעודנים ולא חוטאים בטעם סינתטי מאוס, אלא בטעם מרענן ומעודן. הלחמנייה גם היא עשויה ללא חת ונותרת רכה ואוורירית בדיוק במידה הרצויה, ונוספים לה גם חסה, פרוסת עגבניה, בצל סגול וקןרנישונים נהדרים שמיוצרים במקום. יאמי, בקיצור.
69 ש״ח עם תוספת ושתייה, ירמיהו 32, 03-546-0777 (בתמונה הראשית)

בורגר עדשים טבעוני | דיקסי

חיים כהן בירך אותנו זה מכבר בברכת האוכל האמריקאי המושחת, המוגזם והלא מתנצל. גם בגרסה הטבעונית מדובר בבורגר נפלא שעשוי מעדשים ונותר לח. הוא במידה גדולה ונדיבה ללא דאווינים מיותרים וללא עכבות. הבורגר מונח בלחמניית בריוש רכה רכה במרקם חד פעמי, ובתוספת עגבניות, בצל, חמוצים וגם טחינה.
45 ש״ח, יגאל אלון 120, 03-696-6123

לא-המבורגר אבוקדו | שישה במאי

בשישה מאי חשבו מחוץ לקופסא ויצרו הומאז׳ יצירתי ומבטיח למאכל האהוב של כל הזמנים. ובכן, מדובר ראשית בלחמניית כוסמין רכה עליה מונחת קציצת טופו אורגני צרובה היטב וכן תועפות אבוקדו שמשתלבים היטב, תוסיפו לזה עלי רוקט רעננים ושאר ירקות והרי לכם המבורגר מופלא ומהנה.
68 ש״ח בתוספת סלט או בטטות אפויות, בן עמי 13, 072-241-0551

לא בורגר או כן? של ה-6 במאי. צילום: דנה רן
לא בורגר או כן? של ה-6 במאי. צילום: דנה רן

בין בורגר | נייצ׳ר בויז

הנייצ׳ר בויז הוא מקדש של שחיתות מהצומח וככזה, הוא מגיש לנו בורגר חלומי שמורכב משעועית שחורה, קינואה ובטטה בניחוח פיקנטי מובהק ומבורך. הבורגר נח בין לחמניה שמשוחה באיולי צ׳יפוטלה פיקנטי גם הוא, סלסת תירס, אבוקדו טרי, חסה, עגבניות ובצל שאלוט קריספי שמוסיף טוויסט מתקתק למנה ומותיר אותה שובבית וטעימה בהחלט.
45 ש״ח, לבונטין 30, 03-958-1080

הבורגר של נייצ'ר בויז. מאינסטגרם
הבורגר של נייצ'ר בויז. מאינסטגרם