טיים אאוט timeout
  • מה אתם מחפשים?
  • מסעדות
  • סרטים
  • מוזיקה
  • אמנות
  • במה
  • ברים
  • אטרקציות
  • עם הילדים
  • אורבני
    • לפי יום
    • היום
    • מחר
    • בסופ"ש
    • בשבוע הקרוב
    • בחרו טווח זמנים
    • הכל
    החל מיום:
    עד יום:
    בחר
    סגור
    • לפי יום
    • היום
    • מחר
    • בסופ"ש
    • בשבוע הקרוב
    • בחרו טווח זמנים
    • הכל
    החל מיום:
    עד יום:
    בחר
    סגור
    • לפי יום
    • היום
    • מחר
    • בסופ"ש
    • בשבוע הקרוב
    • בחרו טווח זמנים
    • הכל
    החל מיום:
    עד יום:
    בחר
    סגור
    • לפי יום
    • היום
    • מחר
    • בסופ"ש
    • בשבוע הקרוב
    • בחרו טווח זמנים
    • הכל
    החל מיום:
    עד יום:
    בחר
    סגור
    • לפי יום
    • היום
    • מחר
    • בסופ"ש
    • בשבוע הקרוב
    • בחרו טווח זמנים
    • הכל
    החל מיום:
    עד יום:
    בחר
    סגור
    • לפי יום
    • היום
    • מחר
    • בסופ"ש
    • בשבוע הקרוב
    • בחרו טווח זמנים
    • הכל
    החל מיום:
    עד יום:
    בחר
    סגור

וונדר וומן

2017, ארה"ב

אורך
141 דקות
במאי
פאטי ג'נקינס
שחקנים
גל גדות, כריס פיין, רובין רייט
on IMDb

ביקורת: "וונדר וומן" נשמע לנוסחאות של סרטי גיבורי העל, אך גם מגחך עליהן

הגיבורה הראשית של הסרט היא לא גל גדות (למרות שהיא מלבבת) אלא הבמאית פטי ג'נקינס, שמצליחה להפוך תסריט גברי למשהו יוצא דופן. רק סצינת השיא לוקה במחלת סרטי גיבורי העל
| מאת: יעל שוב

הוונדר וומן האמיתית בסיפור הזה היא פטי ג'נקינס. ג'נקינס היא האישה הראשונה שזכתה לביים סרט גיבור(ת) על, והשנייה בסך הכל שהופקד בידיה תקציב של יותר מ־100 מיליון דולר (הראשונה הייתה קת'רין ביגלו). ג'נקינס, שזה רק סרטה השני – הראשון היה "מונסטר" לפני 14 שנה – קיבלה לידיה סחורה מרוטה שעברה מיד ליד במשך שנים של ניסיונות כושלים להביא את גיבורת העל הבכירה למסך הגדול. על התסריט חתומים שלושה גברים, בהם זאק סניידר שהוציא תחת ידיו סרטים מצ'ואיסטיים להחריד, אך ניכר שג'נקינס זרתה עליו מגע נשי מבורך. התוצאה היא סרט חינני ועתיר הומור, לעתים אף מרומם לב, שרק בסצנת השיא שלו לוקה בתסמונת סרטי הגיבורים של די.סי קומיקס, וגם שם זה קורה בממדים מוקטנים ולכן פחות הרסניים, לעולם ולסרט.

כמו תור מעולם הקומיקס המקביל של מרוול, דיאנה פרינס היא אלה שעוזבת את עולמה המיתולוגי, וברצונה לעזור למין האנושי היא מופתעת שוב ושוב ממשוגותיהם של בני האדם. היא גדלה בקרב האמזונות באי פסטורלי נסתר, שם הכוכבות הוותיקות רובין רייט וקוני נילסן (שנראות נהדר בשריונות גמישים) מתעמתות על אופן גידולה. יום אחד נופל לים טייס אמריקאי בשם סטיב קארוור (כריס פיין בתפקידו המלבב ביותר עד כה). דיאנה מושה אותו מהמים ותוהה אם כך נראה גבר טיפוסי (הדהודים ל"בת הים הקטנה" של אנדרסן ול"הסערה" של שייקספיר). סטיב מביא איתו לאי את מלחמת העולם הראשונה, והקרב בין האמזונות לחיילים הגרמנים הוא אחלה סצנת אקשן שמבהירה שאנחנו בידיים טובות.

אבל הסרט באמת מוצא את הטון שלו כשדיאנה מגיעה עם סטיב ללונדון, ומתוודעת לעולם במלחמה שמנוהל על ידי גברים. הנאיביות הטהורה שלה ואמונתה בבני האדם – אמונה שנבחנת שוב ושוב – מייצרים שלל רגעים מבדחים ואפילו מרגשים. תראו, למשל, איך ג'נקינס הופכת את הסצנה הכה מוכרת של אישה מודדת בגדים בחנות לאירוע רענן עם מגע פמיניסטי. וישנו גם הרגע המקסים שבו האלה, שאינה יודעת שהיא כזאת, נמשכת לתינוק שהיא רואה ברחוב. דיאנה היא גיבורת על ללא חת וגם אישה בהתהוות. אבל שלא כמו נשים אחרות בסרטים היא לא נשמעת להוראות שנותנים לה, ושוב ושוב פותחת דלתות שנסגרו בפניה.

"וונדר וומן" נשמע לנוסחאות של סרטי גיבורי העל, אך גם מגחך עליהן בחן. כשאשת הפלא מגיחה בהילוך אטי מתוך שוחה בשדה הקרב ורצה אל מול תותחיהם של חיילים גרמנים זה מראה מגוחך להפליא, ועם זאת מרהיב ומרומם לב (כן, בגלל שהיא אישה). הסרט מאבד גובה דווקא בסצנת השיא, שבה מתחולל העימות המוכר מסרטים קודמים בין הגיבורה לבין הארכי נבל (דמות לא מרשימה במיוחד) שמונע על ידי אידיאולוגיה של הרס. זה גם שלב הנאומים המלאכותיים, וגל גדות, שרוב הזמן מקסימה לגמרי בתפקיד הגיבורה פעורת העיניים, מתקשה להתמודד עם הכובד.

סרט על: אשת הפלא עוזבת את האי ומגיעה למלחמת העולם הראשונה
ללכת? כן. גל גדות היא אחלה גיבורת על

אירועים | היום 18.12

  • היום
  • מחר
  • בסופ"ש
  • בשבוע הקרוב
  • בחרו טווח זמנים
  • הכל
החל מיום:
עד יום:
חפש
סגור
לא נמצאו סרטים להצגה, מועדי ההקרנה מעודכנים עד יום ד', אנא חפשו שוב בימים הקרובים
Silence is Golden SRV:SRV1 on: 3d6bad5a