המשלוחים הכי שווים שנולדו בקורונה

פסטה בעבודת יד ורטבים כמו באיטליה, כריכים סקסיים, מאפים מתפצחים וקוקטיילים הפכו את החל״תים של השפים (ושלנו) להרבה יותר טעימים. המשלוחים המצטיינים שנולדו בזמן הקורונה

מארז שנה טובה. משהו בקטנה (צילום: דן לב)
מארז שנה טובה. משהו בקטנה (צילום: דן לב)
15 בספטמבר 2020

אנשים שעוסקים בבישול למחייתם חוו את תקופת הסגר כאכזרית במיוחד. כמי שמורגלים בסרוויס עמוס על בסיס יומיומי, שפים וקונדיטורים חיפשו לאן לתעל את האנרגיה והיצירתיות והחלו לבשל ולאפות במטבח הפרטי. פסטה בעבודת יד ורטבים כמו באיטליה, כריכים סקסיים, מאפים מתפצחים וקוקטיילים נשלחו ללקוחות שחוויית הבילוי נשללה מהם, כלומר אנחנו. חלקם ממשיכים לעבוד בבית כהכנה לסגר הקרב או מנסים לשלב שתי קריירות, כי במציאות של מיתון ואבטלה דיי ג'וב לא תמיד מספיק.

נופר זוהר | רום סרוויס מרוקאי

את השפית נופר זוהר הכרנו בריאליטי משחקי השף ומאז אנו שבויים בלוק האקזוטי שלה ובכישרון שנתגלה במטבחים של ק-פה האנוי, אברקסס צפון וכתית. כמו הרבה קולגות גם אותה הסגר הוביל לתהליך של התכנסות וחשיבה שבעקבותיו נולד רום סרוויס – משלוחי אוכל כמו של הסבתא המרוקאית שאין לנו בפרזנטציית מסעדת שף. לצד זעלוק ומטבוחה, חריימה מוסר ים וגרגרי חומוס וקציצות בתיבול ראס אל חנות, תמצאו אצל זוהר גרסה מושלמת לסנדביץ' שישי בצהריים – לחמניית חלה מתוקה במילוי שניצל דק ופריך, חצילים מטוגנים ופלפל חריף אש. מתפריט ראש השנה כדאי לשים לב ויד על תבשיל שוקי עוף אורגניים ברימונים, שכיכב בהפקת החג שלנו.
להזמנות בווטזאפ 054-4553600

קבלת שבת מושלמת. נופר זוהר (צילום: גיל אבירם)
קבלת שבת מושלמת. נופר זוהר (צילום: גיל אבירם)

מאיה שחר בלום | יו מאמא

״בתקופה כזאת כולנו צריכים נחמה ושחיתות לנשמה״, מסבירה מאיה שחר בלום את פרויקט האוכל האמריקני המטורלל שהקימה לאחרונה. עם תואר מהקורדון בלו, ניסיון בכמה מהמסעדות המובילות בעיר (מסה, פרונטו) ומיזם ארוחות פרטיות שקרס עם פרוץ הקורונה, היא מצאה את עצמה בתחילת הסגר כמעט בלי עבודה וחזרה לטעמי ילדות שהכירה מהבית: לחם תירס מתקתק, האש פאפיז (כדורי תרד וגבינת צ׳דר מטוגנים), מק אנד צ'יז ועוד קלאסיקות מהמטבח האמריקאי המנחם במשלוח ובטייק אוויי.
להזמנות 052-4380323

מק אנד צ׳יז, yo mama (צילום: שירה אלימלך)
מק אנד צ׳יז, yo mama (צילום: שירה אלימלך)

אלון פלד | CRAVE קריספי צ'יקן

דקה לפני פרוץ הקורונה עמד אלון פלד (OCD, ברווזי יא־פאן ואייבי) בפני פתיחת בר דגים וקוקטיילים בשוק הכרמל. התכניות כמובן שהתבטלו והשף שמצא את עצמו חסר תעסוקה חישב מסלול מחדש. "התחלתי לחשוב מה בא לי לעשות. אני אוהב עוף מטוגן ושמתי לב שאין באמת מקום נורמלי שנותן לו כבוד", הוא הסביר אז את הרקע לפתיחת פופ אפ סקסי בעליל – כריכי קריספי צ'יקן בלחמניית חלב יפנית משוחה בחמאה חומה, קולסלאו יפני ורטבים סופר־מתוחכמים על בסיס התססות. בשבוע שעבר השיק פלד כריך פילי צ'יז סטייק עם אנטריקוט מיושן, גבינת פרובלנה וצ'דר ובצל מקורמל שנשמע אפילו עוד יותר טוב.
להזמנות 054-9576726 ובאינסטגרם

קרייב לצ'יקן. אלון פלד (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם)
קרייב לצ'יקן. אלון פלד (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם)

חיליק גורפינקל | ד"ר חומוס

כשהקורונה פרצה והמסעדות נסגרו יצא מבקר היין והמסעדות ומדריך סיורי האוכל בשוק לוינסקי חיליק גורפינקל לחל"ת. כבשלן מקצועי עם עבר ביועזר ז"ל ופייסבוק עתיר מתכוני אולד סקול היינו מצפים למצוא אותו מכין ברווז בתפוזים או איזו קלאסיקה צרפתית אחרת. אלא שגורפינקל הלך דווקא לכיוון ההפוך והחל להכין בבית חומוס, משימה מורכבת אותה הוא צולח בהצלחה מזה מספר חודשים. בהזמנה יומיים מראש ניתן לאסוף ממנו בשלישי ושישי את הניגוב האולטימטיבי – חומוס טרי, פול חם ופיתות רכות.
להזמנות בווטזאפ 054-4517774

מעיתונאי לחומוסולוג. חיליק גורפינקל (צילום: ענת קירצ'וק)
מעיתונאי לחומוסולוג. חיליק גורפינקל (צילום: ענת קירצ'וק)

סוכי ובלוש | בראנץ' תל אביבי

רותם שפירא, שכולם קוראים לה סוכי, ובן דודה טל בלושטיין משלבים כוחות ב־the brunch TLV. היא שפית ושותפה לשעבר במסעדת באנה והוא קונדיטור בקפה איטליה שלמד והתמחה בפריז, ויחד הם מייצרים מארז בוהוריים שמאחורי כל פרט בו עומדים עשיה מוקפדת וחומרי גלם איכותיים. בוקר יום שישי מוקדש להכנת לחמי מחמצת, מאפים, ממרחים וסלטים שנארזים באריזות מתכלות לזוג ("מפנק מאד בגודל עם שאריות ליום שאחרי") ולמשפחה במשלוח או טייק אוויי. בקרוב צפויים מארז זוגי קומפקטי ומארז טבעוני.
הזמנות באינסטגרם

The Brunch TLV (צילום: סוכי שפירא)
The Brunch TLV (צילום: סוכי שפירא)

למי ניפוסי | Turkish Cuisine

חופשה באיסנטבול נראית כרגע חלום רחוק אך אוכל טורקי אמיתי נמצא ממש בהישג יד. השף למי ניפוסי (בר 51) ניצל את הסגר לחזרה לשורשים והרכיב תפריט טורקי אסלי, המבוסס על מתכונים שלמד מנשות המשפחה וחברים באיסטנבול. כשהמסעדות נפתחו הוא שב לעבוד אך עדיין ממשיך לבשל, לגלגל ולאפות יחד עם אמו בכל סופ"ש מאפים, ממולאים וקינוחים (כולל טבעוניים) ללקק את האצבעות. משלוחים אין אך הטיול לשכונת שפירא משתלם ממש.
להזמנות 0533370604 ובפייסבוק 

כופתאות עדשים טבעוניות (צילום: דניאל סלובס)
כופתאות עדשים טבעוניות (צילום: דניאל סלובס)

נועה חיים ודניאל צור | פסטה ורטבים

נועה חיים ודניאל צור, זוג בחיים, איחדו בזמן הסגר כוחות והקימו פופ אפ פסטות טריות ורטבים מתוצרת בית. לשניהם רזומה עשיר: היא קונדיטורית במסעדת אלנה שבמלון נורמן והוא אוחז במשרת סו שף בטוטו שעדיין לא שבה לפעול. מכאן אפשר להבין ש"פסטה פיצ'י" נוגע בעומק המטבח האיטלקי ומחבר מסורת עם סטנדרטים של מסעדת שף – בצק מביצי חופש, וקמחים מיובאים וירקות טריים מהשוק שהופכים לטורטליני, פטוצ'יני, רביולי ופיצ'י בתוספת רטבים אלגנטיים. ביס שכולו געגוע לארץ המגף הרחוקה כל כך.
להזמנות 054-8166710

ביס מאיטליה. פסטה פיצ'י (צילום: נועה חיים)
ביס מאיטליה. פסטה פיצ'י (צילום: נועה חיים)

דן לב | מארזי מעדנים

צלם האוכל דן לב, שגם מבשל ומארח בסטודיו שלו, פצח בזמן הקורונה במיזם חדש של מארזי מעדנים. על הרעיון של "משהו בקטנה" חתומה בתו מיקה שביקשה לשלוח מארז מפנק לחברה, והשאר היסטוריה. לב ובת זוגו עדי גבאי לב נכנסו למטבח, רקחו מטבלים וריבות, אפו עוגיות וקרקרים והוסיפו יינות, גבינות, ירקות ופירות. המארזים מגיעים בשלושה גדלים פלאס מארז מיוחד למבודדים ולטבעונים.
להזמנות 052-4868687 עד 48 שעות מראש

משהו בקטנה (צילום: דן לב)
משהו בקטנה (צילום: דן לב)

Chef to Table

כישורים בסיסיים בבישול מספיקים כדי להפיק מהערכות של שף טו טייבל ארוחות גורמה. העיקרון פשוט: מארז ובו כל חומרי הגלם הנדרשים להכנת המנה כשהם מדודים ושקולים פלאס הוראות הכנה בכתב ובסרטון. לכבוד החג תגברה הפלטפורמה הקולינרית את הרשימה במתכונים של השפים ירון קסטנבאום (m25), לילי בן שלום (ללה), שי קיצ'ס (הכרמל ולשעבר דה באן וצ'יינה קיצ'ן) ויוגב ירוס, שמתווספים לטום אביב, נוף עתמנה, רז רהב, מוטי טיטמן ועוד רבים וטובים. מארזי קוקטיילים להכנה עצמית מהמיקסולוגים של הצ'יקטי והספוטניק משלימים ארוחה שתוכלו להתגאות בה.
הזמנות באתר ודרך תן ביס

מהשף לשולחן (צילום: אפיק גבאי)
מהשף לשולחן (צילום: אפיק גבאי)

מתוקים

נעמה שטייר | קונדיטוריה הוט קוטור

פודיז ותיקים זוכרים את נעמה שטייר כמי שהקימה את הקונדיטוריה המפוארת בהרברט סמואל והכינה קינוחים למלגו ומלבר, בושוויק ועוד מקומות עם מנות אחרונות שוות במיוחד. בעקבות המצב היא הסיטה את הדגש מהתחום העסקי לפרטי והחלה להכין עוגות וקינוחים מושקעים ממש כמו בפטיסרי בפריז. בצילומי הפקת החג היינו צריכים להרחיק אנשים מהיצירות שלה – קראק פאי דבש מלוח ותפוחים; פחזנית תאנים, קינמון ודבש מלוח ופאי שוקולד דבש ושקדים. את הזלילה הגדולה שהתרחשה לאחר מכן אתם יכולים לדמיין לבד.
להזמנות 054-4966302

פריז זה כאן. הקינוחים האישיים של נעמה שטייר (צילום: אנטולי מיכאלו)
פריז זה כאן. הקינוחים האישיים של נעמה שטייר (צילום: אנטולי מיכאלו)

 

אוליביה רוז | TLV Donuts

כמו רבות מאיתנו גם הקונדיטורית אוליביה רוז מצאה את עצמה בחל"ת עם פרוץ הקורונה. ניסיון מקצועי בשוקולטרי קרדינל וכשף קונדיטורית במסעדת בלגן הפריזאית של אסף גרניט כיוון אותה לפחמימות מתוקות וליתר דיוק לדונאטס בעבודת יד, בתוספת מילויים וגלייזים מושקעים כגון שוקו צ'יפס, אלפחורס, נוטלה לוז והומר סימפסון  – ציפוי ורוד וסוכריות צבעוניות. במציאות המופרכת פחמימה מתוקה בצבעוניות מטורללת היא הרבה יותר מסוג של נחמה.
להזמנות 053-2262332, בפייסבוק ובאתר

Tlv Donuts (צילום: מנש כהן)
Tlv Donuts (צילום: מנש כהן)

טל איטקין | פרויקט π

לטל איטקין תמיד היה חלום לפתוח מקום שבו היא תוכל להגיש פאי, המאפה האהוב עליה. כשמסעדת משייה שבה היא עובדת נסגרה באמצע מרץ, החלה הקונדיטורית המוכשרת לייצר בבית בכל יום שישי שני סוגי פאי: פטליצ'י שמוגש גם כקינוח במשייה ופאי מתחלף, למשל פאי דובדבנים צלויים, קראנצ' כוסמת וגנאש דובדבן ושוקולד. בכל פאי יש לפחות ארבע שכבות, שמייצרות משחקי מרקמים וטעמים שלוקחים את המאפה למחוזות של קונדיטוריה עילית.
להזמנות 054-5372338

פרויקט פאי של טל איטקין (צילום: עמרי כנרתי)
פרויקט פאי של טל איטקין (צילום: עמרי כנרתי)

גל קפיטולניק ועמית אדר | קונדיטוריה וצנצנות

הטבח גל קפיטולניק (לשעבר יפו תל אביב וטאפאס אחד העם, כיום עובד עם הבנות אוהבות אוכל ושפית נוף עתאמנה) והקונדיטורית עמית אדר (לשעבר לחמים, בייקרי, דלאל) נפגשו בקייטרינג של ארז קומרובסקי וחנן עזרן. לפני חג שבועות האחרון הציעה אדר לקפיטולניק לעבוד יחד ומאז הם בעיקר אופים וקצת מבשלים: מאפים מלוחים ומתוקים, חלות מקמח לבן, כוסמין וטבעוניות, טארטים ועוגות שמרים, קרקרים, עוגיות וצנצנות עם לימון כבוש, פסטו, שום קונפי ועוד דברים טובים.
הזמנות באינסטגרם galkapi@  @amitcita

טארט לימון (צילום: גל קפיטולניק)
טארט לימון (צילום: גל קפיטולניק)

עמית כהן | מאפים ושבלולים

גם את עמית כהן, קונדיטור בטופולופומפו ולשעבר בקפה איטליה, הקורונה הוציאה לחופשה. כמי שמנוסה בעבודה מהבית וכבר הפעיל קייטרינג הוא התארגן על לו"ז אפייה בימי חמישי ומכירה בשישי מדירתו בגבעתיים (כן, צריך ממש לנסוע ולא תצטערו). התפריט מתחלף אך כולל תמיד חלות בעיטור מלח אטלנטי וגרעיני דלעת/חמנייה, עוגות שמרים אווריריות, עוגיות וריבות. מדי פעם גונב את ההצגה הבורקס של סבתא מזל, שבלול תרד וגבינה מבצק פילאס ביתי.

להזמנות 054-7996474 או בפייסבוק

הבורקס של סבתא מזל (צילום: עמית כהן) 
הבורקס של סבתא מזל (צילום: עמית כהן) 

קוקטיילים

BOTANICA

הברמנית מאיה קומר (פר דרייר, גורדו) ובן זוגה הטבח רועי שמואלי (לומינה, יריחו, בלבוסטה בניו יורק) התגייסו במהלך הסגר הראשון להקמת עסק להכנת ומשלוחי קוקטיילים, שבזכות הקורונה והסגר הנוסף רק תופס תאוצה. בתפריט שישה דרינקים במנעדי טעם שונים, מחמוץ־פירותי דרך מעושן ועד לאניסי – רק למזוג לכוס ולהוסיף תמציות וסירופים מתוצרת בית מתוך בקבוקון קטנטן ועיטור פרי טרי או מיובש, שגם הוא מצורף. רמת המחיר (כ־45 ש"ח לבקבוק/88-116 ש"ח למארז זוגי) סבירה אפילו בימי חל"ת, ואריזות מתכלות ובקבוקי זכוכית לשימוש חוזר משקפים תשומת לב לאקולוגיה.
הזמנות בפייסבוק ובאינסטגרם

קוקטיילים עד הבית. בוטניקה (צילום: אנה לוין)
קוקטיילים עד הבית. בוטניקה (צילום: אנה לוין)

אדי ניומן | משקשק ומבקבק

בקהילת חובבי האלכוהול בעיר, השם אדי ניומן הוא סוג של תו איכות. בליינים ותיקים זוכרים אותו מאחורי הבר של טפאו בתחילת שנות האלפיים, משקשק קוקטיילים שסימנו את הדרך לאנשים שכיום קוראים לעצמם מיקסולוגים. בזמן הסגר בהיותו מחול"ת מקאב קם הכין ניומן בבית קוקטיילים, ארז ושילח ללקוחות מתגעגעים. גם כיום כשכבר אפשר לצאת לשתות, לפעמים נעים להישאר בטריינינג, למזוג בלאדי מרי או קמפרי קומבינה מביטרס פומלה מתוצרת בית ולהתענג על דרינק מקצועי שמגיע עד פתח הדלת.
להזמנות 052-4024372 

מור קורל | מאצו קוואטרו

אין תל אביבי שלא הצטער לשמוע על סגירת הבראסרי, המקום שהכי מסמל את תרבות הבילוי בעיר ללא הפסקה (או כמעט). עבור מנהלת הבר מור קורל הסיטואציה הייתה קשה שבעתיים, ובמקום להתחרפן היא החלה לשקשק במטבח הפרטי קוקטיילים לשתייה בבית או בפיקניק בלוקיישן החביב עליכם. הקוקטיילים מבוססים על אלכוהול איכותי, פירות ועשבים טריים ועונתיים ושאר חומרי גלם שמרכיבים את תל אביב, למשל מרגריטה שוק לוינסקי עם עיטור כתר זעתר מתבליני חבשוש.
הזמנות באינסטגרם 

קוקטיילים לקיץ של מור קורל (צילום: תום גואץ)
קוקטיילים לקיץ של מור קורל (צילום: תום גואץ)