מה רואים בחודש אפריל: 22 סדרות שיטיסו לכם את החודש

הצבי ישראל. סוויט טות': נער עם קרניים. צילום: יח"צ נטפליקס
הצבי ישראל. סוויט טות': נער עם קרניים. צילום: יח"צ נטפליקס

עונה אחרונה בהחלט ל"בארי" האדירה, "גברת מייזל המופלאה" חוזרת בשביל להיות מופלאה למקסימום בפעם החמישית, וגם רימייק מסקרן ל"חיזור גורלי" הקלאסית, תוכנית מתיחות חדשה (כן, באמת) ואפילו כל העונות של "קופה ראשית" מגיעות לנטפליקס

מצחיקה אחת (Funny Woman) // yes ו-HOT

סדרה של רשת SKY ו-Showtime המבוססת על הספר "מצחיקונת" של הסופר הכל כך אהוב על ידי המסך ניק הורנבי ("נאמנות גבוהה", "קדחת המגרש", "ג'ולייט, הגרסה העירומה" ועוד). הסדרה מציגה סיפור פקטיבי (אך מבוסס באופן רופף על זה של לוסיל בול) על אישה שמפלסת את דרכה לכוכבות בעולמות הקומדיה של שנות ה-60, תקופה שבה המשפט "אין נשים מצחיקות" היה סלוגן של כל קומיקאי. (2.4)

ברוק שילדס: ילדה יפה (Pretty Baby: Brooke Shields) // דיסני+

סדרה בת שני חלקים שמציגה את סיפור התבגרותה של השחקנים, שהוחפצה מגיל באמת צעיר מדי (היא הופיעה בעירום בסרטים החל מגיל 11), וגדלה להתמודד עם היחס הקריפי שהיא חווה כשחקנית, דוגמנית ואישה. מספיק להציץ בטריילר ולהבין איך זה הולך להיראות – הרבה צילומי ארכיון של גברים מבוגרים שמדברים באופן דוחה על ילדה צעירה. (3.4)

וויל טרנט (Will Trent) // דיסני+

זוכרים שאמרנו לכם שהפורמט של "תעלומה לפרק" בסדרות בילוש חוזר ובענק, וכבר לא מתחפר רק בדינוזאורים כמו "חוק וסדר"? אז אמרנו, והנה גם "וויל טרנט" מצטרפת לרשימה. וויל טרנט הוא חוקר משטרה עם היסטוריה קשוחה של ילדות בבתי יתומים, אז שום דבר לא הולך להלחיץ אותו יותר מדי – אבל העובדה שהוא צריך להתמודד עם זה שהוא הרגע חשף פרשת שחיתות ענקית במשטרה ועדיין להמשיך לכהן באותה תחנה בהחלט לא הולכת לעבור בקלות. (5.4)

שמיגדון (Schmigadoon!) – עונה 2 // אפל טיוי פלוס

הסדרה הקטנה והמוזרה הזו של אפל עברה לרוב האנשים מתחת לרדאר, וזה ממש חבל כי לא רק שמדובר בסדרה צבעונית, מתוקה, חכמה ומהנה עם קאסט שחקנים מצוין (קיגן מייקל קי וססלי סטרונג), אלא גם מכתב אהבה מקסים לז'אנר המחזמר שמצליח בו זמנית ללעוג לו וגם להציג את היופי שלו. בעונה הראשונה ראינו את הזוג הראשי נקלע לעיירה הקסומה שמיגדון, בה הכל הוא מחזמר – והעונה השניה מקפיצה רמה, וגם תקופה, כשהיא מתמקדת במחזות זמר מהדור הבא – שקגו, שיער וכל הג'אז הזה. אה, ואם זה לא מספיק, לקאסט נוספו טיטוס בורגס ("קימי שמידט") וג'יין קרקובסקי ("30 רוק", ו"קימי שמידט" גם כן). יהיה כיף מוזיקלי. (5.4)

גריז: עלייתן של הנערות בוורוד (Grease: Rise of the Pink Ladie) // פרמאונט פלוס

אם חשבתם שליטרלי כל יצירה אנושית כבר סחטה את הרעיון להפוך לפרנצ'ייז, אז תופתעו – בגריז רוצים גם. סרט הקאלט מקבל סדרת פריקוול שמציגה את הקמתה של קליקת הנערות בוורוד בתיכון ריידל, הנושאים, הצבעוניות וכמובן אווירת השוגר-פופ פיפטיז מככבת גם בסדרה, ויוצריה היו מספיק חכמים כדי לא לשכוח את אלמנט המחזמר. נראה כמו פאן לא קטן, במיוחד לאוהבי הסרט. אנחנו רק מקווים שלא נקבל הופעת אורח של טרבולטה, כי חרף הנוסטלגיות, אף אחד לא רוצה לראותא את הפיאה הזו. (6.4)

Celebrity Prank Wars //יE!

זוכרים את הימים בהם תוכניות מתיחות סטייל "פאנק'ד" של אשטון קוצ'ר היו דבר? אז נראה שזה עומד לחזור בתקופה הקרובה, לפחות בגרסת הסלבס-מותחים-סלבס. סדרה חדשה של רשת E! בהנחיית ניק קאנון (שעשה לעצמו חתיכת קריירת הנחייה דרך Wild 'N Out, שרצה כבר 18 עונות) וקווין הארט (שלרגע היה הקומיקאי הכי ענק בעולם, ומאז עושה מיליארד דברים בינוניים בכל שנה), שימתחו את חבריהם הסלבס. בין היתר יככבו במבוכה בתכנית צ'אנס דה ראפר, ליל ג'ון, טיפאני האדיש ועוד. (6.4)

עצבים (BEEF), נטפליקס

קומדיה אפלה בכיכובם של אלי וונג (שאתם בטח מכירים משלושה ספיישלי סטנדאפ מאוד מצליחים בנטפליקס) וסטיבן יאון ("המתים המהלכים"). וונג היא יזמית עשירה ומתוקתקת, יאון הוא פועל בניין כושל, והחיים שלהם בחיים לא היו מצטלבים אלמלא תקרית בכביש שפשוט יוצאת מכלל שליטה והופכת אותם לאויבים מרים. חוסר היכולת של שניהם להניח לסיפור כבר ידאג לזה שיהיה במה למלא עשרה פרקים. (6.4)

Jury Duty // אמזון Freevee

פורמט מסקרן מאוד שעולה ברשת הסטרימינג החינמית של אמזון, ובעצם מהווה סוג של סדרת מתיחה. לא מתיחות, מתיחה – כי יש רק מתיחה אחת לכל אורכו. 12 מושבעים לוקחים חלק במשפט, אך המשפט לא אמיתי, ו-11 מהמושבעים הם בכלל שחקנים. רק אחד מהם הוא אדם מהרחוב שחושב שהוא בסך הכל משתתף כמושבע במשפט רגיל. על פי הטריילר, זה נראה היסטרי ומבריק, והעובדה שאחד ממפיקי "טריפ רע" של אריק אנדרה מעורב רק הופכת את זה למסקרן יותר. אה, והשחקן ג'יימס מסטרסון (לנצח ספייק מ"באפי") מככב בתפקיד עצמו. (7.4)

אל מעבר לאוקיינוס (Transatlantic) // נטפליקס

כן, עוד דרמה תקופתית מנטפליקס? ברור שכן, ואתם תבלעו אותה ותבקשו עוד. עיתונאית אמריקאית (וריאן פריי, לימים האמריקאית הראשונה שזכתה בתואר "חסידת אומות עולם") מגיעה לצרפת בזמן הכיבוש הנאצי בשביל לעזור להוגים ואמנים מובילים במדינה לברוח לארצות הברית, מה שאומר שנפגוש דמויות כמו חנה ארנדט, מרסל דושאמפ ומארק שאגאל, אבל כולם בטח יהיו לבושים ממש טוב וככל הנראה גם יהיה רומנטי למדי. (7.4)

דברים קטנים יפים (Tiny Beautiful Things) // דיסני+ / הולו

עיבוד לרומן של שריל סטרייד. מיני-סדרה על חייה של קלייר (קתרין האן! קתרין האן בתפקיד ראשי! איזה כיף), כותבת טורי ייעוץ – בדיוק כמו שסטרייד עצמה הייתה – שיודעת לחלוק חוכמות לקוראות שלה אבל, שלא במפתיע, החיים שלה עצמה נמצאים במצב לא טוב בכל. בקיצור, צפויה דרמה קומית מרירה-מתוקה, פיל גוד לא סכריני, והכי חשוב, קתרין האן. (7.4)

דייב (Dave), עונה 3, HULU ו-yes

הסדרה של ליל דיקי התחילה הכי חמוד שלו, ואז הגבירה לאזורי הנפלא (פתיחת פרק הסיום היא עדיין אחת מפיסות הטלוויזיה הכי נהדרות מהשנים האחרונות), ואז בעונה השנייה פנתה לאזור ביזארי והרפתקני יותר, שהשתלם עם סיום עונה מצוין. נראה שאחרי הגישוש הראשוני, דייב סוף סוף מצא מה ואיך הוא רוצה להגיד וגיבש אופי ייחודי לסדרה שנע בין הזיות ריאליסטיות להזיות אבסורדיות (כן, אנחנו מדברים על הפרק במיכל הציפה של ריק רובין). העונה השלישית תלווה את הראפר בסיבוב הופעות, תארח כמה חברים מוכרים (אשר, ריק רוס ודמי לובטו, וזה רק חלק) ותגביר את רף המוזרות של האדם שלא מפסיק לספר על כמה הזין שלו עקום. (5.4 בהולו, 10.4 ב-yes)

הצד האפל של פלורידה (Florida Man) // נטפליקס

דרמה קומית שמתרחשת במדינה הכי מופרעת בארצות הברית – ובשביל שלא יהיה לכם ספק מה הולך להיות הטון פה, הכותרת מרפרפרת למימ אינטרנטי מפורסם לפיו אף פעם אי אפשר לדעת איך תיגמר כותרת שמתחילה במילים "Florida Man". אבל בדרך כלל תנינים ו/או קריסטל מת' יהיו מעורבים איכשהו בתמונה. כאן הגיבור הוא מייק ולנטיין, שוטר לשעבר שמגיע לפלורידה בשביל לבצע מה שאמור להיות משימה קטנה עבור מאפיונר. האם נראה קריסטל מת' ו/או תנינים? אנחנו לא נגיד שכן, אבל אנחנו כן די נופתע אם לא. (13.4)

גברת מייזל המופלאה – עונה 5 // אמזון פריים

תראו, אין באמצע: או שאתם מתים על הכתיבה, הסופר-דברנית, האובר-שנונה ומהירה בטירוף של "גברת מייזל המופלאה" (ואז זה אומר שמאוד אהבתם גם את "בנות גילמור", מבית אותה היוצרת), או שאתם לא יכולים לשרוד אפילו שתי דקות של זה. אבל "גברת מייזל המופלאה" חוזרת לעונה חמישית, מה שאומר שיש מספיק אנשים שזה בדיוק מה שהם רוצים: עוד מקורותיה של הסטנדאפיסטית היהודיה הסופר-דברנית והאובר-שנונה והמאוד ניו יורקית שמתעקשת לעשות לעצמה קריירה בארצות הברית של שנות ה-60 המוקדמות. (14.4)

The Last Thing He Told Me // אפל טיוי

עוד עיבוד טלוויזיוני של מותחן רב-מכר אמריקאי עם מלא סודות משפחתיים, שקרים והכי חשוב, גיבורה פשוטה אבל רצינית שנקלעת לתעלומה בלשית בניגוד לרצונה. הפעם מדובר באישה שבעלה נעלם והיא נשארת עם הבת החורגת שלה – מה שאומר שהיא גם צריכה לבנות איתה מערכת יחסית מתפקדת (וזה הולך להיות קשה) וגם לנסות להבין לאן נעלם אבא שלה (וזה הולך להיות אפילו יותר קשה). (16.4)

בארי // HBO

מה עוד יש לומר? הקומדיה האפלה (בעונה האחרונה, תכלס? מותחן פשע עם הומור שחור) בכיכובו של ביל היידר, שגם כתב אותה, חוזרת לעונה רביעית ואחרונה בהחלט. בארי, רוצח שכיר שמאוד ניסה לברוח מהעבר שלו ולהתחיל חיים חדשים בתור שחקן, נכשל במשימה הזאת. שובל הגופות שהוא הותיר מאחוריו סוף סוף הוביל אליו ובפרק האחרון של העונה השלישית הוא נעצר. העונה הזאת מתחילה עם בארי בכלא, אבל אנחנו צופים שזה לא יימשך הרבה זמן. (17.4, הוט, יס וסלקום טיוי)

שקרים אמיתיים (True Lies) // דיסני+

בכנות, אנחנו לא בטוחים מה אנחנו חושבים על הרעיון להפוך את אחד מסרטי האקשן המופלאים בכל הזמנים לסדרה ב-CBS. אבל אנחנו מודים שאנחנו מסוקרנים – מה גם שנראה שהשחקנים הראשיים כאן לא ממש מנסים לעשות חיקוי של ארנולד שוורצנגר וג'יימי לי קרטיס (אין טעם, זה לא אפשרי) אלא עושים משהו משלהם, וגם שנקודת המוצא המרכזית של הסדרה היא פחות או יותר הנקודה בה הסתיים הסרט (הלן מגלה שהארי, בעלה הנחמד והמשעמם, הוא מרגל-על והסוכנות, בלית ברירה, מגייסת אותה גם כן לשורותיה). הכל טוב ויפה, האקשן נראה מוצלח, אבל שלא תעזו לא לתת לנו נשיקה על רקע פיצוץ גרעיני בסוף. (19.4)

קופה ראשית (כל העונות) // נטפליקס

אתם מכירים אותה, אתם אוהבים אותה, אתם טכנית יכולים לראות את כל כולה גם ביוטיוב, אבל עכשיו גם אפשר בנטפליקס. הלהיט של "כאן 11" ממשיך את המסע המוזר והמושגע שלו להצלחה – ראשית מערוץ החינוכית, בהמשך למיינסטרים של כאן 11, ועכשיו גם לשירות הסטרימינג – שיאפשר צפייה בכל העונות שיצאו עד כה, כדי שתוכלו להבין מתי בדיוק הכל הקליק. (19.4)

סוויט טות': נער עם קרניים (Sweet Tooth) – עונה 2 // נטפליקס

סדרת פנטזיה פוסט-אפוקליפטית ביזארית על, ובכן, נער עם קרניים – חצי אדם וחצי צבי – שמנסה לשרוד בעולם שהתמוטט אחרי וירוס שגם הכחיד את רוב אוכלוסיית העולם וגם גורם לתינוקות חדשים להיוולד עם גנים מעורבבים באלו של חיות. מוזר? בהחלט מוזר. (27.4)

Love & Death //יHBO Max

עוד מיני סדרת פשע? מה קורה איתנו באפריל? האם זה חודש הרציחות הגדול של השנה? בכל מקרה, עוד מיני-סדרת פשע המבוססת על סיפור אמיתי על רצח שזעזע את ארצות הברית בתחילת שנות ה-80, כאשר עקרת בית מטקסס הואשמה ברצח אכזרי (עם גרזן) של חברתה הטובה, שככל הנראה ניהלה רומן עם בעלה. אליזבת' אולסן בתפקיד הראשי. (27.4)

האפטר פארטי (The Afterparty) – עונה 2 // אפל טיוי

כשיצאה הסדרה החמודה הזו, אנחנו מודים, קצת התאכזבנו. הקאסט הקומי הפשוט מדהים (בהובלת טיפאני האדיש וסאם ריצ'רדסון) סחרר אותנו, והעובדה שבראש הסדרה עמד כריסטופר מילר (האיש מאחורי כמה הקומדיות הכי טובות בעשור האחרון, כולל "21 ג'אמפ סטריט" שהציל את קניה) גרמה לנו לצפות לקומדיה היסטרית. וזה בהחלט היה מצחיק, גם אם לא כמו שרצינו – אבל גם נתקע בגלל החלטת פירמוט מעניינת (כל פרק הוצג בז'אנר קולנועי אחר) שמתישהו קצת נמאסה. כלום לא ידוע על העונה הבאה, אבל זה הולך להיות מאתגר, וקומדיה אוהבת אתגרים. (28.4)

סיטדל (Citadel) // אמזון פריים

הנה משהו שיתפוס אתכם : זו הסדרה השנייה הכי יקרה בהיסטוריה, עם תקציב של 250 מיליון דולר. טוב, ככה זה כשהאחים רוסו (הקוסמים שסגרו את סיפור ת'אנוס במארוול) רוצים ליצור מותחן אקשן מד"בי. הרעיון הוא לייצר פרנצ'ייז סרטי ריגול מופרע ובינלאומי, עם קו עלילה מרכזי, וספין-אופים בשפות מרחבי העולם – כבר עכשיו נמצא בהפקה ספין-אוף הודי וספין-אוף איטלקי, ובעתיד גם במקסיקו וספרד – וגם סדרת הבסיס של אמזון כבר זכתה לאישור לצאת להפקת העונה השניה. הסדרה עצמה עוסקת בגוף ריגול שפורק, וומנסה לחזור לגדולה. (28.4)

חיזור גורלי (Fatal Atraction) // פרמאונט פלוס

אחח, זוכרים את המונח הניינטיזי הזה, "מותחן אירוטי"? כבר לא ממש עושים מותחנים אירוטיים בימינו, ולכן מסקרן מאוד לראות איך המיני-סדרה הזאת תנסה להעמיק ולהרחיב את העלילה של המותחן האירוטי הקלאסי. ליזי קפלן המעולה נכנסת לנעליים של גלן קלוז, ג'ושוע ג'קסון, לצערו הרב, נכנס לנעליים של מייקל דגלאס המסכן, וכשהוא ינסה להיפרד ממנה – זה לא ילך טוב בכלל. תסתירו את הארנבים שלכם. (30.4)