הבר האפלולי שהוא התינוק המופרע של הכולי: המקומות של אור אדרי

אור אדרי (צילום: פז אדרי)
אור אדרי (צילום: פז אדרי)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: המוזיקאית המעולה שבשבוע הבא תשתתף במופע מחווה לליאור ייני באוזןבר. היא לוקחת אותנו לסיור דרך אולפנים בדרום העיר אבל תמיד חוזרת לאוזן

26 באוגוסט 2021

1. אחד

מקום קצת סודי מתחת לאדמה, בר סורר ואפלולי, אנדרגראונד של פעם, ללכת לחגוג בו כשכולם הולכים לישון או כשעובדי הלילה בעיר מסיימים את המשמרת וזוחלים לשם. אני לא יכולה לכתוב כמה זמן הוא קיים אבל כן יכולה לספר לכם שהוא התינוק הממזר והמופרע של הכולי עלמא.

אחד. צילום: מערכת טיים אאוט
אחד. צילום: מערכת טיים אאוט

2. האולפן של צינו ושלומי

ברחוב ויטל בפלורנטין יש אולפן הקלטות שהוא אחד המקומות האהובים עלי בעולם. הוא שייך לשני חברים טובים שלי – שלומי מאיה וחיים צינוביץ', המגוון של הדברים שאנחנו עושים שם הוא פלאי, החל מהפקות מוזיקת אינדי של שלומי ושלי (הידועים כצמד המפיקים junkie tours) וכלה בשירת ג'ינגלים לפרסומות ענק שחיים הוא היוצר שלהן. אבל הכי אני אוהבת סתם לשבת שם ולאכול להם את הראש.

האולפן של צינו ושלומי
האולפן של צינו ושלומי

3. חנות האוזן השלישית

כשהשתחררתי מהצבא ועוד הייתי חדשה בעיר אהבתי ללכת לשם אחר הצהריים, להאזין לדיסקים (בזמן ההוא תקליטים עוד לא הכי חזרו לאופנה), ולבקש המלצות מהמומחים. לא הכרתי בעיר אף אחד עדיין והרגשתי שקשה לי להתמזג, בכל זאת באתי מערד. יום אחד יצא לי לשוחח עם מתופף בכיר בסצינת המוזיקה ושאלתי אותו איך לעזאזל אני מוצאת פה עם מי לנגן, הוא אמר לי לבדוק אם באוזן מחפשים עובדים. לא האמנתי שאתקבל אבל איכשהו זה קרה, אמנם עבדתי שם רק כמה חודשים אבל משם באמת הכל התחיל בשבילי.
המלך ג'ורג' 48

האוזן השלישית. צילום: יניב גריידי
האוזן השלישית. צילום: יניב גריידי

4. ריבר סטודיו

יש חדר חזרות אחד ברבניצקי 7 שבכל פעם שאני מנגנת בו הגוף והנשמה מרגישים בדיוק במקום. המגבר בס העצום, המיקרופון שאני אוהבת שתמיד מחכה לי מוכן עם האפקטים הנכונים, האמנות המתחלפת של קובי כהן הבעלים של המקום (פעם הייתה שם אפילו רכבת חשמלית מיניאטורית על מסילות מיוערות המקיפות את כל הקירות), והמוזיקאים שאני פוגשת בחילופים בתחילתה ובסופה של החזרה. שם אני הכי אוהבת את עצמי.

ריבר סטודיו
ריבר סטודיו

5. מועדון אוזןבר

כשהסתיימה דרכי בחנות התקליטים בקומת הרחוב, פתחו בקומה מעל את האוזןבר על חשבון כמה מאולמות הקולנוע של האוזן השלישית (שגם בהם אהבתי לצלול מדי פעם), עבדתי שם משמרת אחת בתור ברמנית, אני זוכרת ממנה במעורפל הופעה של שלומי שבן, לבד עם הפסנתר וכל הקהל שואג את המילים. ולא עבר יותר מדי זמן עד שגם אני עליתי על הבמה הזאת עם מלא אמנים מוכרים יותר או פחות. עד היום העליה לבמה הזאת תמיד מרגישה לי כמו לעלות הביתה.
המלך ג'ורג' 48

אוזןבר (צילום: יונתן חיון)
אוזןבר (צילום: יונתן חיון)

בשישי הבא (3.9) בצהריים אני מתכוונת לעלות שוב הביתה (לאוזןבר) ולפגוש שם את המשפחה הגרעינית במופע מחווה לליאור ייני. לפרטים נוספים