בתים, קונגרסים וכאוס: המקומות האהובים של המאייר איתמר דאובה

איתמר דאובה. צילום: יח"צ
איתמר דאובה. צילום: יח"צ

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: הקריקטוריסט והמאייר שנבחר ליקיר פסטיבל אנימיקס ה-21 שיתקיים לאורך סוף השבוע. הוא לוקח אותנו לסיבוב שמתחיל בבזל בצפון ומסתיים במקום שהוא הכי רוקנרול בעיניו בדרום העיר

1. קונגרס בזל

שווארמה ופלאפל באבן גבירול פינת באזל. שם אתה לא רק אוכל, זה מוסד תל אביבי אמיתי שעבר ממני גם לילדים שלי. האווירה השכונתית והיחס האישי (וכמובן הטעם המעולה) עושים את ההבדל.
אבן גבירול 141

חומוס של קונגרס בזל. מתוך פייסבוק
חומוס של קונגרס בזל. מתוך פייסבוק

2. חוף מציצים/הדתיים והתפר שביניהם

במשך שנים זה היה החוף שלי. חוף עם שילוב של מורשת תרבותית היסטורית תל אביבית עם הצריפים התל אביבים של פעם, ומצד שני מתחבר לנמל החדש ולתל אביב של היום.

חוף מציצים (תמונה: shutterstock)
חוף מציצים (תמונה: shutterstock)

3. הסינמטק

כמי שעוסק באנימציה וקריקטורה, הסינמטק הוא סוג של בית. בין אם זה לפסטיבלים בהם אני משתתף דוגמת פסטיבל אנימיקס שמתקיים עכשיו, ובין אם כמקום כמעט יחיד להקרנות של סרטי אנימציה בישראל.
הארבעה 5

סינמטק תל אביב | צילום: shutterstock
סינמטק תל אביב | צילום: shutterstock

4. בית תאילנדי

מקום שהכרתי כשעברנו לתל אביב. גם כשעברנו דירות ברחבי העיר, תמיד עשינו מאמצים להגיע ולאכול שם. האווירה והאוכל, אפילו החוויה של 'להתייבש' בתור בחוץ עם כולם. בפעם הראשונה שהגעתי לשם, חלקנו תור לטייק אווי עם לא אחר מאשר רפי כהן ממסעדת 'רפאל', והבנו שזו חותמת של איכות.
בוגרשוב 8

בית תאילנדי (אנטולי מיכאלו)
בית תאילנדי (אנטולי מיכאלו)

5. אולפן ההקלטות וחדר החזרות "כאוס" בדרום העיר

כבר 20 שנה שאני מנגן. בתחילת הדרך ניגנתי בהרכבים עצמאיים והופעתי ברחבי העיר, ובשנים האחרונות אני ממשיך לנגן עם חברים, והכאוס היה מאז ומתמיד חדר החזרות שלנו. יש בו אווירת אולד סקול ורוקנרול שאין במקומות אחרים – דחיסות, סיגריות מגברים ואלכוהול, וכמות הכישרון שעברה שם נותנת השראה.
המקצוע 4

אולפני כאוס. מתוך האתר
אולפני כאוס. מתוך האתר

איתמר דאובה, קריקטוריסט, מאייר ואנימטור, הוא יקיר פסטיבל "אנימיקס" ה-21 לאנימציה קריקטורה וקומיקס שמתקיים השבוע (10-14.8) בסינמטק. האירוע בהשתתפותו יתקיים בחמישי, 12.8, בשעה 18:30.

איתמר דאובה. איור עצמי
איתמר דאובה. איור עצמי