החנות הכי מרגיעה והבר עם הסקס אפיל. העיר של אסף גרניט

תל אביבי חדש יחסית. אסף גרניט (צילום: תמי בר שי)
תל אביבי חדש יחסית. אסף גרניט (צילום: תמי בר שי)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: השף הממושלן שלוקח אותנו לכיכר המכוערת שרק הוא אוהב ולמקום שאליו הוא הכי אוהב ללכת עם הבן שלו. מחוויותיו של ירושלמי לשעבר בעיר

30 באוגוסט 2021

1. דוק

בעיני זו אחת הפינות היפות והנעימות לישיבה בתל אביב. מעבר לכך תפיסת האוכל של האחים דוקטור לגבי מטבח מקומי וישראלי היא מהמתקדמות שיש כיום בארץ, ובסופו של דבר היא מסתכמת לאוכל טעים מאוד. זכורה לי במיוחד פסטה די פשוטה שהם מכינים מחיטה ספציפית שקונים וטוחנים במיוחד לקמח, שיוצר מרקם נגיס. עפתי מהמנה הזו אבל יש שם המון מנות טעימות.
אבן גבירול 27

מלפוף בלהבות. דוק (צילום: אורי קרול)
מלפוף בלהבות. דוק (צילום: אורי קרול)

2. היבינו

חנות שמביאה בעיקר דברים מיפן וקצת מסקנדינביה, שהיא אחת מהנקודות השלוות והמרגיעות בעיר. אני תמיד מוצא שם דברים שאני אוהב לתת במתנה אבל גם השראה. יש שם תחושת רוגע שהבעלים משרה וזה מתבטא גם באופן שהמקום בנוי. זו אחת הנקודות שאני הכי ממליץ לכל אחד לבקר בה, לא רק לתל אביבים.
יבנה 30

חנות הקונספט היפנית היבינו (צילום: דניאל שכטר)
חנות הקונספט היפנית היבינו (צילום: דניאל שכטר)

3. הנילוס

לשמחתי יצא לי להקשיב לשלבי ההגייה של הבר, כשהבעלים מורן ושותפתה ישבו ודמיינו אותו. יצא לי לשבת בשיחות האלו ולראות כיצד המקום קורם עור וגידים ואיך החלום הופך למציאות. כבר בשלב הזה הבנתי עד כמה המקום הולך להיות מרגש ועד כמה הוא נחוץ. הנילוס משלב בצורה מושלמת סקס אפיל ותרבות אירוח נינוחה אך מדויקת, ואפשר להגיד עליו שלמקום עצמו יש כריזמה ולא רק לאנשים שמפעילים אותו.
אלנבי 33

נילוס בר (צילום: שלומי יוסף)
נילוס בר (צילום: שלומי יוסף)

4. מוזיאון תל אביב לאמנות

הבן שלי ליאו אוהב אמנות מגיל צעיר. בירושלים היינו שורצים במוזיאון ישראל וכשעברנו לתל אביב עברנו מוזיאון. כשמוזיאון תל אביב לאמנות היה סגור בזמן הקורונה הוא חסר לנו מאוד. יצא לי לעשות במוזיאון פעילויות מעניינות כמו סיור שהעברתי בעצמי, ארוחות שבישלנו ושיתופי פעולה עם קרן הידידים, ואני רואה אותו בצורה אחרת, מאחורי הקלעים. אבל בלי קשר לכך המוזיאון הוא אחד המקומות האהובים עלי ועל בני.
שדרות שאול המלך 27

מוזיאון תל אביב (צילום: אגף החינוך)
מוזיאון תל אביב (צילום: אגף החינוך)

5. Fight TLV

סטודיו לאמנויות לחימה, בעיקר ג'יו גיטסו ברזילאי, שהתחלתי להתאמן בו לפני כמה שנים. למי שמחפש להתאמן במקום שאין בו יותר מדי פאסון ומראות אלא בעיקר אנשים רציניים שרוצים לעבוד קשה ולהעביר את התורה הלאה – אני ממליץ מאוד. המכון נמצא מתחת לכיכר אתרים, שכתל אביבי צעיר שחי את רוב חייו בירושלים אני עדיין לא שונא אותה. איכשהו אני מצליח לאהוב את הכיעור הזה.
הירקון 167

Fight TLV. מתוך פייסבוק
Fight TLV. מתוך פייסבוק

בנוסף לשלל המקומות הפתוחים, קצרה היריעה מלפרט על כולם, אסף גרניט פתח לאחרונה מסעדה במלון גלי כנרת בטבריה. למתכונים של אסף גרניט בהשולחן