המקומות שבהם אסף דוקטור אוכל ומלקט. זו העיר שלו

אסף דוקטור (צילום: עומר פרידמן)
אסף דוקטור (צילום: עומר פרידמן)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: אחד מיקירי הסצינה הקולינרית בעיר שמגלה לנו היכן ניתן ללקט גם בלב העיר, ולאן כדאי לברוח כשנהיה צפוף מדי בתדר

17 באוגוסט 2021

1. רחוב לסקוב

14 שנים, עוד מימי הקרפצ'יו בר, אני רוכב מדי יום ברחוב הזה מהבית למסעדה. במשך כל השנים הרחתי שם את פריחת התפוז והחושחשים, עד שבשנת 2015 התחלתי לטפס על העצים בשכונה ולהשתמש בהם בווריאציות שונות ב"דוק". רחוב לסקוב חידד את המודעות שלי לגבי ליקוט עירוני והוביל לפיתוח אג'נדה שלמה שאת התוצרים שלה רואים ב"דוק".

מלפוף בלהבות. דוק (צילום: אורי קרול)
מלפוף בלהבות. דוק (צילום: אורי קרול)

2. חבשוש

החנות שלי בה"א הידיעה. נתחיל בזה שעסק משפחתי שובה את ליבי, ובפרט כשמדובר במסורת ארוכת שנים (עזר חבשוש הקים את המקום עוד בשנות ה-30 של המאה הקודמת) של אוצרות תבלינים וחומרי גלם ברמה הגבוהה ביותר, ובהם גם דברים מיוחדים. עם השנים, לאורך העבודה המשותפת, החבשושים הם לא רק ספקים אלא חברים טובים.
החלוצים 18

אורי חבשוש בחנות התבלינים (צילום: שלומי יוסף)
אורי חבשוש בחנות התבלינים (צילום: שלומי יוסף)

3. הבסטה

הבסטה עבורי מגלמת את תמצית הקולינריה התל-אביבית: שפע של קסם, אווירה שמחה ואוכל שמביא את שוק הכרמל בצלחת. מבחינתי, זו הדוגמה האולטימטיבית למסעדה שלקחה את המונח "מסעדת שוק" וזיקקה אותו לכדי עשייה. המקום שבו אשתי, ביתי ואני נמצאים בו הכי הרבה, כשאני לא במסעדות שלי.
השומר 4

הבסטה. צילום: אנטולי מיכאלו
הבסטה. צילום: אנטולי מיכאלו

4. חנות התקליטים נואיבה

חור קטן בתוך המתחם הענק של בית רומנו. מעטים יודעים שבימים הכי פרועים של התדר אפשר למצוא פינה שקטה ומאווררת במסדרון החבוי מול אולפן התדר, ושמתקיימים שם ערבים שבהם הדיג'יים הכי טובים בעיר מגישים את הסטים הכי מיוחדים שיש.
בית רומנו, דרך יפו 9

נואיבה רקורדס. צילום: הילה עידו
נואיבה רקורדס. צילום: הילה עידו

5. ברקפסט קלאב

בעידן שבו הכל נהיה "מגה", הברקפסט הוא שמורת טבע תל-אביבית. אחד המקומות הכי ותיקים, שנמצא בשנים האחרונות בסכנת סגירה מתמדת, הוא האלטרנטיבה המושלמת לתרבות הקלאבינג עם מוסיקה אדג'ית בעיר שסצנת האנדרגראונד בה הולכת ונעלמת.
שדרות רוטשילד 6

ברקפסט (צילום: אריאל עפרון)
ברקפסט (צילום: אריאל עפרון)

האחים – פריש 1, דוק – אבן גבירול 27, אייבי – לינקולן 16