פיקניק עם יין במקום שבו עשינו מדורות. העיר של בוי אצ'י

אליאור אנטווי (בוי אצ'י). צילום: Wonder Abor
אליאור אנטווי (בוי אצ'י). צילום: Wonder Abor

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: הראפר והמפיק התל אביבי שיודע בדיוק היכן השווארמה הכי טובה בארץ - וגם איפה עושים את המיצים הכי טעימים

1. מוטפאק

מסעדת מוטפאק שנמצאת ממש בהתחלה של שכונת שפירא היא מסעדה שבשבילי מסמלת תקופה. גרתי באזור 7 שנים. אבל בלי קשר לערך הסנטימנטלי של המקום בשבילי, אני יכול להגיד בלב שלם שזאת השווארמה הכי טובה שאכלתי בחיים וסביר מאוד שהכי טובה בארץ וגם אם יש לך ספק בכך – אין ספק שזאת שווארמה שכל אחד חייב לנסות. שווארמת כבש מושלמת עם חמאה שמוגשת בלאפה רכה ועדינה עם שמנת וסלט טורקי טרי. כל דבר שם מרגיש וטועם מושלם וכמעט ואין יום שאני לא חושק בלאפה ממוטפאק.
דרך שלמה 110

מנת המלכים ואוכל הנחמה האולטימטיבי. האיסקנדר של מוטפאק (צילום: יחסי ציבור)
מנת המלכים ואוכל הנחמה האולטימטיבי. האיסקנדר של מוטפאק (צילום: יחסי ציבור)

2. פארק המסילה

כשהייתי ילד כמעט כל ל"ג בעומר היינו הולכים לגשר שלוש, שם כל הילדים מהאזור היו עושים מדורות בחולות ועוברים בין מדורות של אחרים, משום מה זה מקום שתמיד זכרתי כמקום מיוחד. היום לאחר כמה שנים של שיפוץ בנו לכל אורך אותו מקום פארק ובתקופת הקורונה, לראשונה אחרי הרבה שנים, חזרתי לאותו מקום שהייתי הולך אליו בל"ג בעומר וחוויתי חוויה דומה אך שונה. אותו הקסם רק בוגר יותר. במקום מדורות עם תפוחי אדמה היו פיקניקים עם יין. מקום יפהפה ומושלם לדייט/פיקניק או סתם לטיול.

פארק המסילה. צילום: shutterstock
פארק המסילה. צילום: shutterstock

3. היפים והמיצים בשינקין

רציתי לכתוב על גינת שינקין בגלל שזה מקום שהייתי מבלה בו הרבה בתור ילד אבל כמו הרבה מקומות באזור, גינת שינקין השתנתה כלכך שאני כבר בקושי מזהה אותה. אבל יש מקום ממש לידה שפתוח לפני שנולדתי ולא השתנה בכלל, לטוב ולרע. היפים והמיצים ברחוב שינקין זה מקום שנראה כמו חור בקיר והוא אמנם נפתח ב-93 אבל הוא נראה כאילו הוא משנות ה-70. עם כל זה הם עושים את השייקים אולי הכי טובים בעיר ואולי אפילו בארץ. כשאתה ניגש אליהם הם עושים לך מבחן אישיות קצר הכולל שאלות עמוקות כמו ״אתה אוהב מתוק או חמוץ?״ ואז מרכיבים לך שייק שלדעתם מתאים לאישיות שלך ואיכשהו הם כל פעם קולעים בול. לדעתי הסוד שלהם הוא שפשוט הכל שם יוצא טעים.
שינקין 7

היפים והמיצים. צילום: יולי גורודינסקי
היפים והמיצים. צילום: יולי גורודינסקי

4. כיכר הבימה

למרות שלעולם לא נכנסתי להצגה, במקום הזה למדתי, חוויתי והעברתי הרבה מאוד דברים בחיים שלי. זה היה מקום שבוא היינו נפגשים כל החברים בתיכון וזה מקום שעד היום אני תמיד מוצא את עצמי מגיע אליו, הוא מחבר בין שדרות רוטשילד, שדרות חן ושדרות בן ציון וזה נותן הרגשה שתמיד יש לאן ללכת משם. מקום מצוין לפגישות בגלל שהוא מוקף במלא בתי קפה ובתוך כיכר הבימה יש גם גינה שקוראים לה גן יעקב, וזאת גינה שאני מאז או מתמיד אהבתי לשבת בה בגלל שאפשר לקנות קפה ממקום ליד, לעלות למעלה אל המרפסת של הגן, לשבת ולהשקיף על כל הכיכר מלמעלה. מקום מוכר אמנם אבל מאוד אנדרייטד לדעתי.

כיכר התרבות, הבימה (צילום: Shutterstock)
כיכר התרבות, הבימה (צילום: Shutterstock)

5. חוף גאולה

זה אולי סתם עוד חוף בתל אביב, אבל זה החוף שאליו היינו הולכים מאז שהייתי בן 5 כשעברתי לתל אביב וגרתי מאוד קרוב אליו. גם למדתי ברחוב שיורד אליו בתיכון אורט גאולה. החוף עצמו כמו שאמרתי הוא יחסית רגיל אבל יש בו יתרונות. הוא מאוד קרוב למרכז העיר וקל להגיע אליו והוא פחות מלא באנשים מחופים אחרים באזור.

חופי תל אביב, התגעגענו. צילום: ברק ברינקר
חופי תל אביב, התגעגענו. צילום: ברק ברינקר