עם קפה. על ספסל. עם ספר שירה: העיר של טוטמו (רותם אור)

טוטמו (רותם אור). צילום: צופית ברבי
טוטמו (רותם אור). צילום: צופית ברבי

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: הזמרת האהובה שתופיע בראשון בפסטיבל "סלון וושינגטון" בפלורנטין. היא קצת רוצה שתכירו את בית הקפה שלה, וגם קצת שלא

1. פארק הירקון

הפיצ׳ר הכי טוב של העיר הזאת. יותר גדול מסנטרל פארק! ויש בו אקליפטוסים! בגדול זה אומר שניצחנו. יוצא לי לרכב בחלקים ממנו פעמיים וחצי ביום בממוצע, וממליצה עליו גם כמקום לביצוע ספורט כשיש העדפה לא לראות יותר מדי פרצופים מוכרים תוך כדי. אזור מומלץ במיוחד: ראש ציפור.
פארק הירקון (צילום: shutterstock)
פארק הירקון (צילום: shutterstock)

2. לוסיה

ממש התלבטתי אם לכתוב על בית הקפה הזה שהפך לבית שלי בבראנצ׳ים נעימים בימי שישי בשנים האחרונות. מקום חמוד וביתי וקטן ובבקשה אל תבואו אם אתם לא ממש חייבים. אבל כדאי לכם. אבל אל. לא בימי שישי (אבל אם כבר באתם, אני ממליצה על השקשוקה). אני אוהבת את המקום הזה כי יש פה תחושה של וואט יו סי איז וואט יו גט – בלי יותר מדי פוזה, ועם הרבה חיוך.
בלפור 18 
קפה לוסיה בבלפור. מתוך עמוד הפייסבוק
קפה לוסיה בבלפור. מתוך עמוד הפייסבוק

3. קפליקס שלמה המלך (ובכלל)

מה אני אעשה, אוהבת את הקפה שלי חמוץ וחזק. ואם אפשר על ספסל של העירייה בזמן שעוברת משאית זבל כדי שאוכל לקרוא קצת שירה על הבוקר – עוד יותר טוב. המקום היחיד בו אני מוכנה לתקשר עם אנשים לפני ששתיתי קפה של בוקר, אבל אני מניחה שזה חלק מהעניין. אם אתם אוהבים קפה טעים ושירות מאנשים על מדי א׳ של בריסטות, זה המקום בשבילכם.
שלמה המלך 12, תרצה 17, סגולה 13, מרחביה 6
קפליקס. מאינסטגרם
קפליקס. מאינסטגרם

4. גן האם

אם קניתי כריך בגרציאני (קינג ג׳ורג׳ 105) או ביאטריס (קינג ג׳ורג׳ 88), סביר שאקח אותו ואשב בגן האם (ברחוב לטריס). גן נחבא ושקט, ונראה שאנשים מרגישים בו ממש חופשי לשחרר את הכלבים שלהם לשחק אחד עם השני על אף שלא מדובר בגינת כלבים – וזה חמוד מאוד מאוד. מומלץ גם לדייטים ראשונים אם נפלה עליכם עונת סגרים, או אם סתם מעדיפים באוויר הפתוח.

5. יולטה

״גן עדן לאוהבי נייר״. ראו הוזהרתן/ם. המקום עם הדברים הכי יפים שאתם הכי יכולים בלעדיהם, ואיכשהו עדיין אי אפשר להיכנס למקום הזה מבלי לצאת עם שורת חיוב באשראי. מחברות, עטים, ודפי אוריגמי גאלור. כיף. כיף מדי.
שדרות מסריק 19
YOOLETA. צילום: יח"צ
YOOLETA. צילום: יח"צ

טוטמו (רותם אור) מסיימת בימים אלה את העבודה על אי.פי חדש שיצא בתחילת 2022. היא תשלב שירים ממנו בהופעתה בראשון הזה (5.12) במסגרת פסטיבל 'סלון וושינגטון' בשדרות וושינגטון (הכניסה חופשית!). יופיעו גם: בוריטו, עדי שחם, סניקי וקוסטה קפלן. הפסטיבל ביוזמת מנהל קהילה, תרבות וספורט – מרחב דרום מערב | יחידת הצעירים, עיריית תל אביב, בהפקת נטע חצרוני