פינה להיעלם באלנבי ומקום לנשום את העיר: המקומות של סטלה גוט

סטלה גוט
סטלה גוט

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: המוזיקאית האהובה שאלבומה "ככה מרפאים" זמין בכל הפלטפורמות. היכן יצאה להרפתקאות עירוניות בצעירותה ואיפה היא שוכחת שהיא בעיר?

12 באוקטובר 2021

1. הכנסייה הרוסית

הכנסייה הוורודה שמתנוססת מעל העצים של הגן הבוטני בדרום העיר ונראית מכל לופט בשוקן. החבר הראשון שלי בתל אביב הכיר לי את המקום ומאז אני מגיעה לשם באופן קבוע, כשאני רוצה להתנתק רגע מהעיר או סתם לראות קצת ירוק. יש שם ריח מטורף של פריחת הדרים באביב ולפעמים אפשר להיכנס לגן. אתה לגמרי שוכח שאתה בתל אביב.
הכנסייה הרוסית באבו כביר. צילום: shutterstock
הכנסייה הרוסית באבו כביר. צילום: shutterstock

2. האולפן של אסף אמדורסקי

לפני כ-4 שנים הקמתי יחד עם אסף אמדורסקי את האולפן שיהיה בית לעשייה שלו ושלי ושל עוד הרבה מוזיקאים מדהימים. בשנים האלה ביליתי שם יותר זמן מבכל מקום אחר ועברתי שם לא מעט טרנספורמציות. מכל האזורים בעיר האולפן הוקם דווקא בפלורנטין, שכונה שהתרחקתי ממנה בהפגנתיות במשך הרבה זמן. זאת היתה השכונה הראשונה שגרתי בה כשרק עברתי לת״א וברחתי ממנה די מהר. אולי ברחתי מעצמי של גיל 19 שהגיעה מעיירה קטנה וזה היה כתוב לה על המצח. עשיתי סיבוב וחזרתי לשכונה מכיוון אחר. עכשיו כשאנחנו בימי הפוסט סגרים, זה אפילו די מרגש לעבור שם ולראות את הרחובות מלאים בחיים.
אסף אמדורסקי. צילום: גיא נחום לוי
אסף אמדורסקי. צילום: גיא נחום לוי

3. הטיילת

אני לא אוהבת להשתזף או לשחות בים אבל אני מאד אוהבת להסתכל עליו. כשהייתי בתיכון הייתי מגיעה עם חברה ממעלות-תרשיחא לתל אביב ברכבת, לראות הופעות ולעשות הרפתקאות בעיר ובכל ביקור היינו מגיעות לטיילת. הייתי שואפת את הריח של הים עמוק, מנסה ללכוד אותו בריאות שלי, לנצור את הרגע. זה היה בשבילי הריח של תל אביב. כל השנים שלי בעיר אני עוברת שם עם האופניים בכל הזדמנות, לפעמים יושבת שעות על הסלעים ומקשיבה לאלבומים.
הטיילת
הטיילת

4. ספרי הלפר

חנות הספרים האהובה עליי בעיר מאז ומתמיד. אני אוהבת לקנות ספרים. אוהבת שהם שלי. כל כמה חודשים אני פוקדת את המקום ועושה קנייה מרוכזת אחרי חפירה ארוכה בין כל המדפים של הספרות והשירה והספרות המקצועית. פינה קטנה להיעלם בה באמצע הטירוף של אלנבי ושל החיים.
אלנבי 87
הלפר. צילום מסך: פייסבוק
הלפר. צילום מסך: פייסבוק

5. הבלוק

בשנים האחרונות אני לא מרבה לפקוד את הבלוק, לא מתוך עקרון, אולי רק פאוזה קצרה, ירידה לצורך עליה, אבל זה ללא ספק מקום שהוא הרבה מעבר למועדון מדהים בשבילי. תמיד הרגשתי שמישהו משקיע שם הרבה אהבה ומחשבה כדי שהוא יראה וישמע ויתנהל כמו שהוא. אני מאד אוהבת מקומות כאלה, שיש אישיות ואג׳נדה מאחוריהם. לא מבינה למה לעשות דברים שהם לא כאלה. בתקופה שתקלטתי ויצא לי גם לתקלט בסקוואט וגם לפקוד הרבה הופעות וסטים של חברים בבלוק, הכרתי את המקום קצת יותר מקרוב וזה עדיין הרגיש ככה. מקווה שאמצא כוחות להוציא את עצמי לרקוד שוב בקרוב.
דרך שלמה 157
הבלוק (צילום: גוני ריסקין)
הבלוק (צילום: גוני ריסקין)

אלבומה החדש של סטלה גוט "ככה מרפאים" בחוץ וזמין בכל הפלטפורמות. הופעתה הבאה תיערך בהרצל 16 ב-9.11