וינטג', חנויות תקליטים ומועדון מיוחד. העיר של עמית איצקר (משיח)

עמית איצקר (צילום: איליה מלניקוב)
עמית איצקר (צילום: איליה מלניקוב)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: איש הקולנוע והמוזיקה שהשבוע עולה סרטו החדש "עצבני ומהיר" על מועדון הפטיפון. מתחילים כמובן בסינמטק שבו יוקרן הסרט

1. סינמטק ת"א

מקום עבודתי והבית השני שלי ב-11 השנים האחרונות. זה גם הבית המרכזי של הקולנוע הישראלי מכל הגוונים והמינים (ולא רק של קולנוע שמאלני כמו שנהוג לחשוב!). זה גם המקום שבו אני גאה להציג בבכורה את הסרט התיעודי החדש שלי שעולה ברביעי הזה על הלייבל "פאסט מיוזיק" ומועדון "הפטיפון" ז"ל (לפרטים נוספים ולהזמנת כרטיסים). וזה מביא אותי למקום השני שבחרתי.
הארבעה 5
סינמטק תל אביב | צילום: shutterstock
סינמטק תל אביב | צילום: shutterstock

2. מועדון "הפטיפון" ז"ל

בעשור הראשון של שנות האלפיים, המועדון הזה בגודל חדר שישב ברחוב יצחק שדה 32 היה אחד המקומות שבהם ביליתי הרבה במשך תקופה של כמה שנים. הוא הוקם והופעל על ידי אנשי הלייבל "פאסט מיוזיק" – אמיר שור וג'נגו. ראיתי שם את ההופעות הכי טובות, נחשפתי שם למוזיקה מעולה שלא הכרתי, ופגשתי שם חלק מהאנשים שעד היום הם החברים הכי טובים שלי. שם נעשה החיבור בין שניים מהדברים הכי חשובים לי בחיי: קולנוע ומוזיקה.

"כל מי שנחשף לסצנה הזאת הקים להקה. אני עושה סרט"

3. חנויות התקליטים בעיר

אם זה "האוזן השלישית""חולית""ביטניק""גיורא""קפלן""החור בשחור""חוד המחט""סופרפליי""סנסי וורלד" וגם אלו שכבר לא קיימות (או אלו ששכחתי ועל כך אין מחילה). בתור מישהו שעבד מזמן בספריית וידאו שכונתית במשך 6 שנים, אני מבין ומוקיר את החשיבות של כל חנות כזו והייחוד שבה עם המוכרים שבה והמבחר שלה. בעידן הסופטיפיי זה כיף לראות בני נוער באים ורוכשים תקליטים במיטב כספי ההורים שלהם. חוץ מזה שאין כמו לפשפש שעות בארגזי התקליטים המוזלים של 5-15 ש"ח ולמצוא את התקליטים הכי ביזארים.
חולית תקליטים. מתוך פייסבוק
חולית תקליטים. מתוך פייסבוק

4. קפה לב

בית הקפה השקט והנסתר של איתמר מ"האוגנדה" שנמצא בבית ליבלינג היפה ברחוב הס ליד כיכר ביאליק. יש שם חצר יפה, תערוכות ועוגת פיסטוק נהדרת!
אידלסון 29
קפה לב. מאינסטגרם
קפה לב. מאינסטגרם

5. שוק הווינטג' בכיכר גבעון

אני נמצא שם באופן קבוע כל יום שישי. אוהב לשוטט בין הדוכנים ולצוד תקליטים, גלויות, ספרים וכמובן טי-שירטס שיצטרפו לאוסף הגדול של חולצות הלהקות שיש ברשותי.
הצללה רצויה בכיכר גבעון. מתוך קבוצת הפייסבוק "כיכר גבעון תל אביב"
הצללה רצויה בכיכר גבעון. מתוך קבוצת הפייסבוק "כיכר גבעון תל אביב"