קפה. נוף לים. סצינה מסרט של ווס אנדרסון. העיר של שירה נאור

שירה נאור ב"זרים מושלמים" (צילום: דוד סקורי)
שירה נאור ב"זרים מושלמים" (צילום: דוד סקורי)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: השחקנית שמשתתפת במיזם התיאטרון הרב-תחומי "מיצ'ה פיגה" של יחזקאל לזרוב שעולה השבוע בהיכל התרבות. בית הקברות בטרומפלדור הוא בחירתה הראשונה

1. בית הקברות טרומפלדור

במשך 4 שנים גרתי בדירה ברחוב טבריה שחדר השינה שלה השקיף על בית הקברות טרומפלדור. הייתי הולכת לשם כמעט כל יום בטיולים לבד או עם הכלבה או סתם יושבת ומתבוננת עליו מהחלון. היה לנו אז חבר שגר ממש ממול בצד השני של בית הקברות והוא היה שורק לנו בלילה ועושה מופעי לייזר או מאיר לשם עם כל מיני פנסים. זו הייתה סוג של אובססיה והיינו אוהבים לשלוח אחד לשני כל מיני תמונות וסרטונים של סיטואציות שקורות שם, כל אחד מ-הPOV של הבית שלו. ביום שעזבנו את הדירה, אחד המובילים אמר לי ״איזה מזל שאת עוברת מפה למה אני בחדר הזה לא ישן דקה״.

בית קברות טרומפלדור. צילום: שאטרסטוק
בית קברות טרומפלדור. צילום: שאטרסטוק

2. רחבת הסינמטק

בתור מישהי שלמדה בעירוני א׳ הסמוך, הרחבה של הסינמטק הייתה המקום שביליתי בו הכי הרבה זמן בעישון סיגריות, שתיית פיוזטי ואכילת בייגלס מטל בייגלס. תמיד כשיש שם הקרנות או פרמיירות זה מרגיש ביתי כזה ומציף זיכרונות נעימים של הברזות ומזמוזים. באופן כללי ללמוד באזור הזה של העיר היה נחמד ועצמאי. לומדים לבגרויות בנחמה, מדפיסים דברים בגלסי, רואים סלבס בבן ציון. החיים הטובים.
"אספת בעצמך?" זה ה"ארזתם לבד?" החדש. כיסאות לסועדים ברחבת הסינמטק (צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו)
"אספת בעצמך?" זה ה"ארזתם לבד?" החדש. כיסאות לסועדים ברחבת הסינמטק (צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו)

3. מועדון הגלישה Go surf

לפני קצת יותר משנה החלטתי עם עוד שני חברים שאנחנו רוצים להתחיל לגלוש. זה היה מאוד ספונטני ובערך תוך שעתיים מצאנו את עצמנו במועדון הגלישה של שמי שהחליט לקחת אותנו כפרויקט. זה היה קיץ מושלם, באנו לשם כמעט כל יום גם כשלא היו גלים – היינו פשוט יושבים שותים קפה או סתם לוקחים סאפ. אני חושבת שזה הפך אותי להיות הבנאדם הכי רגוע ונחמד שהייתי אי פעם. ההיילייט של החוף הם המצילים הכי חמודים בכל הרצועה שהיו מפרגנים לי במגפון – ״וואי וואי שירה איזה גל!!!״, ובעודי חצי טובעת הייתי שוחה אליהם החוצה לשתות קפה בסוכה. אושר.
רציף הרברט סמואל 5
סאפ יוגה בחוף הילטון (צילום: Getty Images)
סאפ יוגה בחוף הילטון (צילום: Getty Images)

4. Silvia cafe בנמל יפו

בתחילת נמל יפו יש בוטקה קטן ומתוק עם כיסאות גבוהים לאורך החומה שמשקיפים דוך לים. יש קפה טעים ואווירה מעולה לפתוח בה את הבוקר. ביום שבת כשבאים מוקדם יש את הרגע האהוב עליי כשמגיעות הסירות של הילדים מצופי ים וזה נראה כמו סרט של ווס אנדרסון מינוס הקלאס. מומלץ בחום.
רציף העלייה השניה 1א'

5. חייט רובין

חייט רובין הוא האיש שלי בעיר כבר 15 שנה. אין מכנסיים יד שניה שקניתי בשוק או שמלה יוקרתית שהזמנתי מחו"ל שהוא לא תיקן לי. יש אצלו אווירה של ברדק שעושה לי נחת. אין ספור ערימות של בגדים אחד על השני אבל הוא יודע בדיוק איפה נמצא כל שמעטס של כל אחד. אשתו תמיד מונחת שם בפינה בפייסטיים צופה עליו מהסניף השני ברמת אביב וככה הם מעבירים את היום. אצל רובין צריך לדעת, אתה בא ויושב לו על הראש עד שזה מוכן. אני מביאה לי קפה, מפנה את הלו"ז לשעות הקרובות ומקשקשת איתו על ילדים וחתונה. בין לבין בתוך כל הפסטורליה הזו אנשים מגיעים וצורחים עליו למה עוד לא מוכן והוא מחייך אליהם, ועונה: 'מחר, מחר'. איש יקר. תעקבו אחריו ברשתות.
בר כוכבא 52

שירה נאור תופיע בהצגה "האדם המיותר" שתחנוך את אירועי המיזם התיאטרוני מיצ'ה פיגה בניהולו האמנותי, עיבודו ובימויו של יחזקאל לזרוב. האירוע הראשון יכלול את הופעות הבכורה של ההצגה וכן פרפורמנס, וידאו-ארט, העשרה פילוסופית, נשף ריקודים, אינסטליישן, מסיבת שינה ועוד. אולם צוקר, היכל התרבות, 4-8.1.2022. לפרטים נוספים