מסעדת הפועלים שראויה למישלן: היכן שף תומר אגאי אוכל?

שף תומר אגאי (צילום: אסף קרלה)
שף תומר אגאי (צילום: אסף קרלה)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: השף מאחורי סנטה קתרינה וצ'נה שלוקח אתכם לסיור קולינרי אקלקטי במיוחד הכולל גם פלאפל והמבורגר

1. חנן מרגילן

בטח כולם בוחרים בחנן מרגילן אבל אני חייב. בעיני במדינה מתוקנת המסעדה הזו הייתה מקבלת כוכב מישלן תוך שעה. הכול נעשה בעבודת יד בלי עיצוב ופסאדה, פשוט אוכל טעים. בכל פעם שאני מגיע יש לי ארוחה קבועה שמתחילה בדושפרה, עוברת לבאחש וממשיכה במנטי ושיפוד כבד עגל עם ליה. לפעמים הקינוח הוא משהו מתוק כמו ריבה שמכינים במקום ולפעמים פשוט שיפוד כבד אווז, תלוי עם מי אני סועד ומה הקיבולת שלו כי לי יש קיבולת בלתי מוגבלת.
מסילת ישרים 15

חנן מרגילן
חנן מרגילן

2. שיינע

תל אביב נחלקת לשניים: המקומות שכולם יודעים עליהם ומקומות שצומחים מלמטה. שיינע של שף אסף גבאי שייכת לקבוצה השנייה. לאט לאט ובצורה מדויקת היא הופכת להיות מקום בטוח לאכול בו. אני מאוד אוהב את הווייב של אסף, את הצניעות והמחשבה המדויקת. הוא מבין שטכניקה אינה העיקר ונותן מקום לחומר גלם בלי להתבחבש איתו יותר מדי. שיינע נמצאת שתי דקות מסנטה קתרינה ומדי פעם אני בורח אליה לשבת על הבר ולאכול בשקט.
אחד העם 19

סשימי טונה אדומה בשיינע (צילום: אפיק גבאי)
סשימי טונה אדומה בשיינע (צילום: אפיק גבאי)

3. LOKAL בורגר

המבורגריה מאוד מעניינת, שמנהלים אותה שני חבר'ה צעירים יוצאי ברווזי. לכאורה המקום נראה כמו המבורגריה רגילה אבל יש שם דברים מאוד מעניינים כמו התססות והחמצות וטכניקות שמדברות בישול מודרני.
אחד העם 30

LO.KAL (צילום: חיים יוסף)
LO.KAL (צילום: חיים יוסף)

4. וואה וואה

אפי מהסביח – האיש והאגדה – פתח פלאפליה מטורפת עם פיתה חד פעמית, שעושה לבנאדם מה שעושה ארוחה במשייה. הפיתה מורכבת שלב-שלב ולוקח רבע שעה להכין אותה, פיתה בשכבות מה שנקרא, ולכל ביס יש אותו טעם. אני אוכל שם פעם בשבוע ונהנה מכל רגע.

הפלאפל של אפי. צילום: ספי קרופסקי
הפלאפל של אפי. צילום: ספי קרופסקי

5. יפו תל אביב

אני מת על צלעות טלה, חומר גלם שבגלל עלותו הוא על סף הלא־סחיר ולכן כמעט שלא רואים אותו בעיר. כשאני רוצה לאכול צלעות טלה אני הולך ליפו תל אביב, הבית שלי והמקום שגדלתי בו. חיים גידל אותי והאוכל ביפו תל אביב הוא לדעתי הכי טוב בעיר. כל ארוחה היא הפתעה מרגשת וצלעות על לחמבעג'ין זו מנה שאני מאוהב בה.
יגאל אלון 98