טעמנו את הפרעצל עם הגלידה החדש והוא וואו

גביע מפרצעל, גלידה רכה נמסה בטעם תות וריגטו, אייריש קרים, חלבה, נוטלה, וניל, פיסטוק וקרם פטיסייר ואז טופינג בוטנים, אגוזים ושוקולד קליק. צריך להמשיך?

פרעצלידה (צילום: תומר לוי)
פרעצלידה (צילום: תומר לוי)
19 בספטמבר 2019

אם אתם מסוג האנשים שאוכלים בייגלה ושוקולד השחר ומנגבים נוטלה עם במבה, שימו לב לדבר הבא שכאילו נגזר מהחלומות הרטובים ביותר: פרעצל מלוח בצורת קונוס במילוי גלידת סופט סרב, רטבים מתוקים וטופינגז, קומבינציה שכל לקוח מרכיב לפי טעמו האישי. את המפלצת המתוקה מתחילים לאכול מלמעלה, בצורת ספירלה. ככל שמתקדמים כלפי מטה הקונוס נעשה רך, סופג את טעם הגלידה ומעביר בפה נסיעת רכבת הרים של מתוק, מלוח ושוב מתוק ומלוח. בקצה הטירוף מתגבר: כל הרטבים והטופינגז שנכנסו לקונוס טרום הגלידה מתנקזים בשפיץ, והניגוד בין מתוק (מאד) ומלוח, נימוח וקראנצ'י מבלבל את החושים. בתום המסע הקולינרי, ואחרי בקבוק מים, אפשר לעצור ולשאול מה הדבר המושחת הזה ומי המציא אותו.

את הפרעצל קון או פרעצלידה (25 ש"ח) יצר תומר לוי, הבעלים של קרמרי דה ל'אקלר, הוגה דעות בתחום המתוקים שכבר המציא את הטוויסטר (קונוס חמאה וקינמון במילוי גלידה ותוספות), הסינרול (מאפה ניו יורקי מלופף בקינמון,קרם פטיסייר וגלייז שוקולד) ועוד מתוקים שנדבר עליהם בהמשך. הפעם הוא החליט לבדוק איך בצק פרעצל עובד על תקן מכל אחסון לגלידה, ונכנס למסע שנמשך כמעט שנה. "רציתי להגיע לסיטואציה שבה הגלידה יושבת מעל, וכשהיא נמסה היא נוזלת פנימה. המאפה סופח את הגלידה לחללים שבו ונוצר חיבור טעמים. בעצם זהו ופל גלידה דקורטיבי שמעוצב כמשפך טורנדו ועשוי כולו מפרעצל פריך מתובל במלח גס. יחד עם גלידה איטלקית ואמריקאית נוצר משהו משגע", הוא מסביר.

חלק ניכר מהפיתוח הוקדש לייצור הבצק בעבודת יד, כולל הטבלה במים וירידה לפרטים הקטנים כמו היכן למקם את המלח הגס כדי שיישאר בפה כטריגר לביס הבא. "אני חושב שזה הדבר הכי סקסי שיש אצלי בחנות כרגע. תכלס אם ממלאים אותו בגבינה לבנה הוא גם מדהים", הוא מוסיף בחיוך.

קסטה (צילום תומר לוי)
קסטה (צילום תומר לוי)

לוי מייצר 100 סוגי סופט סרב שמתחלפים כל שבוע. כרגע אלה פסיפלורה, מרשמלו כחול ("זה דבר שלא קיים בעולם"), וריגטו תות, אייריש קרים, חלבה, נוטלה, וניל, פיסטוק וקרם פטיסייר. תוסיפו לכך את הטופינגז – בוטנים, אגוזים, שוקולד קליק ומה לא, ורטבים (שהולכים בקרוב להשתנות ולהשתדרג), וקיבלתם יצירת אמנות אישית חד פעמית. הסופט סרב נכנסת גם לקוקילידות, עוד בסט סלר של הקרמרי. שורות שורות הן מסודרות במניפת צבעים יפהפייה בוויטרינה, במופע שקשה לעמוד בפניו. העוגיות, כולל באונטי ללא גלוטן במילוי גלידת נוטלה וציפוי שוקולד חם, מיוצרות כעת בגדלי מונסטר (20 ש"ח) ומגה-מונסטר (30 ש"ח), כשהאחרון בקוטר 12 ס"מ ובגודל של פרצוף. "קשה להבין עד שלא רואים, אבל כשאנשים רואים הם עפים על זה. באים וקונים ומחסלים לבד". ולעזאזל הסכרת.
קרמרי דה ל'אקלר, קינג ג'ורג' 53 תל אביב, 050-2622622