חפרתם לנו: עבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה יצאו לדרך

הרכבת הקלה חוצה את האיילון (הדמייה באדיבות עיריית תל אביב-יפו. רונדר ביום חול)
הרכבת הקלה חוצה את האיילון (הדמייה באדיבות עיריית תל אביב-יפו. רונדר ביום חול)

תכינו את עצמכם לעוד שנתיים וחצי של חפירות: עבודות המנהור של הקו הירוק בפרויקט הרכבת הקלה יצאו לדרך ויימשכו עמוק לתוך 2025 בין לוינסקי לשדרות רוקח. בנת"ע מבטיחים חפירות 24 שעות ביממה ועמידה בלו"ז הפעלת הקו ב-2027. תחזיקו אצבעות

עבודות החפירה של הקו הירוק יצאו לדרך אתמול, כשמכונת החפירה "גולדה", שחפרה את מנהרות הקו האדום, החלה בעבודת החפירה מתחת לאדמה ברחוב לוינסקי וצפויה להימשך כשנתיים וחצי על פני אורך של ארבעה וחצי קילומטרים. מכונת הכרייה אמורה לפעול 24 שעות ביממה לקראת יעד הפעלה בשנת 2027. נזכיר כי הקו האדום שהיה אמור להתחיל לפעול ב-2021 נמצא כעת בעיכוב של כשנתיים.

יום היסטורי בקו הירוק של הרכבת הקלה, חפירת 4.5 קילומטרים של מנהרת הקו הירוק של הרכבת הקלה – יצאה לדרך!הבוקר החלה חפירת…

Posted by ‎נת"ע – מערכת מטרופולינית להסעת המונים‎ on Sunday, December 25, 2022

הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין חולון וראשון לציון בדרום, דרך תל אביב ועד הרצליה בצפון. אורך הקו 39 ק"מ, מתוכם 4.5 ק"מ תת קרקעיים, עם 62 תחנות, מתוכן ארבע תחנות תת קרקעיות והוא אמור לשנע ביעילות כ-275 אלף איש ביום. בין היתר צפוי הקו לחבר את מרכז תל אביב עם מרכזי העסקים ברמת החייל והרצליה פיתוח.

עבודות החפירה, שיתבצעו בין לוינסקי לשדרות רוקח, אמורות להתבצע מבלי להפריע את השגרה מעל פני הקרקע. בנת"ע מקווים לביצוע מהיר וחלק ללא עיכובים נוספים בלוחות הזמנים, אך התל אביבים למודי התלאות כבר ויתרו על העשור הזה ומקווים לראות את העיר חוזרת לעצמה אי שם ב-2040 כשפרויקט המטרו הגדול יושלם. יש למה לחכות.