דפדפו את זה: 9 הקרואסונים הכי טובים בתל אביב

הקרואוסונים המצופים של פופ אנד פופ בייקרי (צילום: דור שרון)
הקרואוסונים המצופים של פופ אנד פופ בייקרי (צילום: דור שרון)

הם פריכים, הם חמאתיים, הם מענגים כשהם במיטבם המדופדף, ולפתוח איתם את הבוקר זה להרגיש קצת במקום אחר. אספנו כמה מהמייצגים הכי משובחים בעיר של המאפה הצרפתי האהוב והמושחת

28 בינואר 2021

ייתכן שלא ידעתם, אבל יום הקרואסון יחול בשבת הקרובה, ממש מעבר לפינה. ובגלל שאין המון סיבות לחגיגות בימים האחרונים, ציידנו אתכם ברשימה של עשרת הקראוסונים הכי הטובים בעיר. עכשיו מדובר בשמחה כפולה מבחינתנו, כי הקרואסונים האלה מצויים במאפיות, והמאפיות, במקרה שפספסתם, הם עסק חיוני. איך אנחנו אוהבים עסקים חיוניים.

קרואסון שקדים | לה מולאן

ראוי לפתוח רשימה כזו עם קרואסון השקדים של לה מולאן שכבר צבר אוהדים רבים מפריז ועד רחוב בוגרשוב. הבצק עשוי ללא רבב, כמות החמאה נדיבה ומדויקת ויוצרת מרקם אוורירי שנותן קונטרה מושלמת למלית השקדים שניחנת בטעם מרציפני ענוג ומדויק. גם השקדים המעטרים את חזית הקרואסון שקלויים קלות תורמים לביס המנצח. סיבה נוספת להתענג על כך שמאפיות הן עסק חיוני – כאמור, צמד המילים החביב עלינו לאחרונה.

באיסוף מהמקום בוגרשוב 72. 077-531-1110

או לה לה. קרואסון בלה מולאן. צילום: מוטי חיימוביץ'
או לה לה. קרואסון בלה מולאן. צילום: מוטי חיימוביץ'

קרואסון שוקולד | עמיתה

הקרואסון שוקולד מבית היוצרות של עמיתה לא מבייש בולונז׳רי בפריז ועושה כבוד למאפה המדופדף והנפלא. ראשית הבצק עשוי למהדרין ואפוי בדיוק במידה הרצויה, ומילוי השוקולד מנחם ובדיוק מה שתרצו כדי לפתוח את הבוקר שלכם. הקיק האמיתי של הקרואסון, שמבדיל אותו מהרבה קרואסונים אחרים וטובים, הוא העובדה שהקרואסון מוברש קלות בסירופ המבוסס על שיבולת שועל קלויה וסוכר, מה שמעניק לכל ניחוח ייחודי ומסקרן. אתם עוד כאן? קדימה, לכו לעמוד בתור.
באיסוף מהמקום. דרך סלמה 10. 03-7600-88

הקרואסון המלבב של עמיתה. צילום: שי נייברג
הקרואסון המלבב של עמיתה. צילום: שי נייברג

קרואסון מצופה | עופר בן נתן

עופר בן נתן המציא את הקרואסון מחדש והפך אותו לקינוח הכי שווה בוויטרינה. הקרואסונים, מעשה ידיו להתפאר, מצופים במבחר טעמים (פטל, דולצ׳ה, פיסטוק, חלב וקורנפלקס ושוקולד מריר) וממולאים בנדיבות בקרם באותם טעמים. כאשר נוגסים בקרואסון והקרם ניגר ממנו ברכות – מתגשמת פנטזיית הפחמימות האולטימטיבית. נמליץ במיוחד על הדולצ׳ה והפיסטוק, ונוסיף לציין שמידת הקרואסון מתאימה לחלוקה בשניים, אלא אם כן אתם ממש אוהבים סוכר ואנחנו לא שופטים. מה שנקרא הקרואסון המצופה שמעל המצופה.
Pop&pope bakery, הארבעה 28

קרואסון חמאה | שרויטמן

בטיימינג מושלם לקראת יום הקרואסון הבינלאומי משיק השף קונדיטור ערן שרויטמן קולקציית מאפים חדשה ובראשם קרואסון חמאה פריזאי לכל דבר. העין מתענגת על המראה הסקסי שמבטיח גדולות ונצורות ואף מקיים, והיד קוטמת בתנועה חטופה את הקצה הפריך או קורעת את המאפה במרכזו, תלוי לאיזו אסכולה אתם שייכים. השלב הבא הוא ניחוח חמאה ממסטל ובצק מדופדף במתיקות עדינה שמרגיש בפה כענני נוצה. מחר נחזור לטעום קרואסוני שקדים ושוקולד.
נחלת יצחק 30, טשרניחובסקי 17

לכבוד יום הקרואסון. מאפיית שרויטמן (צילום: שלומי יוסף)
לכבוד יום הקרואסון. מאפיית שרויטמן (צילום: שלומי יוסף)

קרואסון חמאה | בייקרי

העובדה שמדובר בעסק חיוני ממשיכה להרגיע אותנו כי אנחנו יודעים שקרואסון החמאה של הבייקרי הוא בהישג יד, כמובן אם תגיעו מספיק מוקדם בבוקר ותזכו לשים את ידיכם על אחד. מדובר בגרסה מושלמת וקלאסית למאפה הנפלא – שזוף, פריך, חמים ורך מבפנים, והוא מצליח להיוותר קליל ולא מכביד. לא להחמיץ, הרי שעם קלאסיקות לא כדאי להתווכח.
באיסוף מהמקום או דרך האתר 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bakerytlv (@bakerytlv)

קרואסון פיסטוק | לחמנינה

רבות כתבנו וכנראה שעוד נכתוב על קרואסון הפיסטוק של לחמנינה, אבל יש דברים שלא משתנים. הקרואסון הוא נכס לכל אוהב פחמימות באשר הוא ושמו הגיע למרחקים ולא בכדי. הקרואסון גדול למדי, מפוצץ בחמאה אך מצליח לשמור על מרקם מדויק, ואינו חוטא רחמנא ליצלן בשמנוניות יתרה. גולת הכותרת כאן היא ללא ספק מילוי מחית הפיסטוק העשירה שהיא כל מה שתרצו בתוך הקרואסון ובתוך החיים שלכם למעשה.
באיסוף מהמקום, מרמורק 4/ יונה קרמניצקי 14/ אינשטיין 7. 03-536-2124

 

View this post on Instagram

 

A post shared by לחמנינה (@lachmanina)

קרואסון סלמון מעושן וגבינת שמנת | מייסון קייזר

האורח החדש מפריז פרץ אל חיינו בסערה והוביל לתור הכי ארוך ומשתרך שראינו בעיר הזו אי פעם. תוסיפו לזה את העובדה שמדובר בסחורה מאירופה פלוס העובדה שמדובר בעסק חיוני – והרי לכם הסבר מוצדק לתור ההמוני. הסבר נוסף הוא כמובן איכות המאפים המופלאה שמגיעה כאמור, הישר מפריז ומכירה לחיך הישראלי קרואסון אמיתי מהו. הקרואסון עשוי כהלכתו לפי מיטב המסורת הצרפתית, משוח בגבינת שמנת, עליה מונחים סלמון מעושן ועלי אורוגולה רעננים. קרואסון שמוכיח לנו שלא מדובר במאפה גרידא אם כי בארוחה של ממש.
באיסוף מהמקום. רוטשילד 7/ האנגר 24-25 נמל תל אביב.

בליקמח | קרואסון נטול גלוטן

כמעט ואין אדם שלא מגיע לו להנות ממאפה צרפתי קלאסי. לא נאחל לאף אחד להימנע מקרואסון כל חייהם. על כן, מזל שבליקמח דואגת לא לקפח גם את הנמנעים מגלוטן. במאפייה נטולת הגלוטן ממשיכים להראות לנו שאין דבר שהוא בלתי אפשרי ומיטיבים לעשות זאת עם קרואסון ללא גלוטן במגוון מילויים משתנים כמו קינמון, שקדים, שוקולד ופיסטוק. תהיה זו קלישאה להגיד שלא מרגישים בהיעדרו של הקמח, אבל זו אמת. מדובר בקרואסון פריך נהדר שדבר לא נגרע ממנו, מומלץ במיוחד להתפנק במילוי הפיסטוק, שחוצה כל נטייה תזונתית באשר היא.
באיסוף מהמקום או בהזמנה מהאתר. הברזל 32, 03-744-8666

 

View this post on Instagram

 

A post shared by בליקמח (@blikemah)

קרואסון ״חמאה״ | אנסטסיה

כפי שאמרנו לכולם מגיע להנות ולסעוד את הלב במחיצתו של קרואסון ראוי. אז גם לטבעונים כמובן, קרואסון ה״חמאה״ של אנסטסיה אמנם לא מורכב מחמאה אמיתית אלא משמן וחמאת קוקוס, אבל הבצק נותר קליל, אוורירי וערב לחיך בהחלט וחף מטעם לוואי כזה או אחר. מיטיבי לכת אף יפתחו אותו וימרחו על גביו ריבת פרי, וזהו אתם בפריז ולא פגעתם באף חיה בדרך, איזה יופי? בתיאבון ובלי רגשות אשם.
באתר או בוולט