Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

תל אביב, צפי פגיעה: עבודות הרכבת הקלה יתעכבו בשנתיים לפחות

חכו לפחות עד 2029. הדמיית הקו הסגול באלנבי (צילום: נת"ע)
חכו לפחות עד 2029. הדמיית הקו הסגול באלנבי (צילום: נת"ע)

בגלל המלחמה: העבודות על הקו הסגול והקו הירוק של הרכבת הקלה יסתיימו לכל המוקדם ב-2028 ו-2029, על פי תחזית מעודכנת של רשות החברות הממשלתית, וגם השקת המסילה הרביעית באיילון תידחה ל-2031. חדשות ומשמעותן: לפחות עוד חמש שנים של בלאגן ברחובות וכבישי תל אביב

29 באוקטובר 2024

עוד לפני המלחמה היה ברור לרבים שלוחות הזמנים של הקו הסגול והקו הירוק ברכבת הקלה אופטימיים למדי, כשתאריכי היעד לתחילת הנסיעה עמדו על 2026 ו-2027 בהתאמה, למרות העיכובים שיצר משבר הקורונה. כעת מתברר,על פי דיווח של יובל שדה ב"כלכליסט"https://www.calcalist.co.il/local_news/article/bjgrfp6xjx?utm_source=m.calcalist.co.il&utm_medium=Share&utm_campaign=Twitter&utm_term=bjgrfp6xjx&utm_content=Article_Top#google_vignette, שהפסימיות הייתה במקומה וכי בעקבות המלחמה והשלכותיה צפוי עיכוב של שנתיים לפחות עד להשלמת העבודות, ותל אביב לא תקבל את קו הרק"ל השני שלה לפני 2028.

>> חיים ביחד אוכלים ביחד: ארוחה משותפת ליהודים וערבים ביפו בשישי https://timeout.co.il/%d7%90%d7%a8%d7%95%d7%97%d7%aa-%d7%a9%d7%95%d7%aa%d7%a4%d7%95%d7%aa-%d7%99%d7%a4%d7%95/
>> הקול קורא: שוק התקליטים הגדול חוזר לתל אביב. והפעם עם ספריםhttps://timeout.co.il/%d7%a9%d7%95%d7%a7-%d7%aa%d7%a7%d7%9c%d7%99%d7%98%d7%99%d7%9d-%d7%9b%d7%99%d7%9b%d7%a8-%d7%92%d7%91%d7%a2%d7%95%d7%9f/

בחברות התשתית אומרים כבר עכשיו שחלק מהתאריכים הללו אופטימיים מדי. נגיד מנת"ע נמסר כי "החברה מבקשת להבהיר כי המועדים המפורסמים כעת אינם לוקחים בחשבון את השלכות המלחמה הנמשכת כבר שנה, ומשפיעה על כלל פרויקטי התשתית בישראל, בהם הרכבת הקלה והמטרו. בין השאר סובלים הפרויקטים ממחסור בכוח…

— יובל שדה Yuval Sade (@SadeYuval)October 29, 2024 https://twitter.com/SadeYuval/status/1851142783773331709?ref_src=twsrc%5Etfw

הבשורה המרה בוקעת מדו"ח רבעוני של החברות הממשלתיות, המחויבות מאז 2023 על פי חוק לפרסם לציבור מדי רבעון את לוחות הזמנים המשוערים לסיום פרויקים שהם מיזמי תשתית לאומיים חיוניים. על פי הדו"ח צפויה להתעכב גם השלמת הקמת המסילה הרביעית באיילון (מ-2029 ל-2031), כמו גם פרויקט הכפלת מסילות החוף (מה-2030 ל-2035). על פרויקט המטרו הגדול, שבקושי יצא לדרך, אין בכלל מה לדבר והחברות הממשלתיות לא מעזות אפילו לפרסם תאריך יעד להשלמתו (אבל שנת 2040 הרחוקה נראית עכשיו כמו יעד אופטימי למדי).

לבד על הקו. יום השקת הקו האדום ברכבת הקלה, אוגוסט 2023 (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)
לבד על הקו. יום השקת הקו האדום ברכבת הקלה, אוגוסט 2023 (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)

בנת"ע, החברה הממשלתית האחראית על פרויקט הרכבת הקלה, ביקשו להבהיר כי גם המועדים המפורסמים אינם סופיים, וכי אינם לוקחים בחשבון את האפקט המתגלגל של המלחמה בכל הקשור למחסור חמור בכוח אדם מקצועי, עזיבת יועצים זרים את הארץ, קשיים בייבוא חומרים ועובדים שנקראו לשירות מילואים ממושך. האיחור בהשלמת קווי הרק"ל בתל אביב צפוי לפיכך אף לגדול.

מבחינת תושבי תל אביב מדובר בבשורה מרה במיוחד, שמשמעותה היא לא רק עוד שנתיים לפחות של רחובות פצועים ודועכים תחת אבק העבודות, אלא גם המשך הכאוס בתחבורה הציבורית והתרחקות חזון הפיכת הפירמידה מתחבורה מבוססת רכב פרטי להעדפת הולכי רגל, רוכבי אופניים ומשתמשי תחבורה ציבורית. על פי הדיווח של יובל שדה, בערב העריכו במשרד האוצר כי כל חודש של עיכוב בקווי הרק"ל עולה למדינה כ-100 מיליון שקל, כך שעלות הפרויקט תגדל בתקופת האיחור בכ-2.5 מיליארד שקלים לפחות. נמשיך לסבול? נמשיך.

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה! https://shop.timeout.co.il/timeout_special/?utm_source=website&utm_medium=popup