השווינו בין 6 אפליקציות הדייטינג הפופולריות בתל אביב

למצוא אהבה בעיר שלא מרימה את העיניים מהאייפון זה סיפור מהתחת. אלא אם כן, כמובן, משתמשים באייפון כדי למצוא אותה

21 בפברואר 2018

טינדר | למחפשים מבחר

טינדר

מה זה? המלכה הנוכחית של אפליקציות ההיכרויות והסיבה לכשלי ההערכה העצמית התורניים שלנו. היא מסדרת 26 מיליון התאמות ביום ברחבי העולם ומיליון וחצי דייטים בשבוע (מחוץ לסטטיסטיקה: מיליוני משפטי פתיחה קריפיים, דיק פיקס והיעלמויות רפאים). התל אביבים לבדם אחראים על 2.7 מיליון סווייפים ביום, שבאמצעותם הם מנפנפים ימינה ושמאלה את מי שמוצא חן בעיניהם ואת מי שפחות. טינדר עובדת על בסיס מרחק גיאוגרפי, והיא קודם תאתר לכם את הפרטנרים הפוטנציאליים שנמצאים קרוב אליכם. אך צננו את ההתלהבות, לא תאמינו כמה קיבוצניקים במראם וברוחם גרים לכם בבלוק.

איך זה עובד? ברגע שהמשתמש נרשם הוא בוחר את המגדר שבו הוא מתעניין, את טווח הגילים הרלוונטי לו ואת המרחק המרבי שהוא מוכן ללכת כדי למצוא לעצמו זיווג – ומתחיל לדפדף עם האגודל. ימינה – אהבתי, שמאלה – פחות התחברתי. ברגע ששני הצדדים עושים זה לזה "ימינה" – אפשר לפצוח בשיחה. עם זאת, טינדר גם קשובה לרוח הזמן, ובאחרונה הודיעה כי תאפשר רק לנשים להתחיל שיחה אם הן יגדירו כך מראש.

למי זה טוב? טינדר החלה כפלטפורמה למציאת מין מזדמן, אך בדומה לכל להקת רוק בהיסטוריה, ככל שהפכה רווחת יותר נצמדה יותר ויותר לערכי המשפחה האוונגליסטיים. כיום המשתמשים שבאמת חפצים במין חטוף מוצאים עצמם במיעוט באפליקציה.

יתרון: פופולריות. 2.7 מיליון סווייפים ביום ומנעד רחב של טיפוסים.

חיסרון: רנדומליות. אין יכולת לחפש, אין יכולת לצמצם את הסריקה. העיקרון היחיד שתופס הוא הגיאוגרפי.

באמבל | לרווקות עם ביטחון

באמבל

מה זה? באמבל הביאה עמה בשורה ענקית כשהייתה הראשונה להחליט שרק נשים יכולות להתחיל בשיחה בהתאמה בין גברים לנשים, יוזמה שכאמור אומצה באחרונה על ידי טינדר. מקימת האפליקציה, וויטני וולף, הייתה בכירה באפליקציה המקורית ההיא ועזבה את החברה לאחר שלדבריה מנהל השיווק של טינדר כינה אותה "זונה" מול עובדים אחרים – ואף זכה לגיבוי המנכ"ל. היא תבעה את טינדר, וגם הגדילה לנקום כשהקימה לה מתחרה שמקווה ליצור סיטואציה יותר בטוחה לנשים.

איך זה עובד? הקונספט דומה לשיטה של טינדר, רק ללא ההקרפות הפתאומיות: הסריקה היא על בסיס קרבה גיאוגרפית ושני הצדדים נדרשים לסמן שהם מעוניינים באינטראקציה לפני שתתחיל. אז, רק האישה יכולה לפנות לגבר. במקרה של זוגות חד מיניים, שני הצדדים יכולים ליזום את הצעד הראשון. פיצ'ר נוסף שמייחד את באמבל הוא הדדליין: נמצאה התאמה? יש לך יממה לפנות לאדם השני. אם את אישה ושלחת הודעה – לגבר יש 24 שעות לענות ולא, חלון ההזדמנויות יתפספס. סנקציה יעילה למדי כנגד הממסמסים למיניהם.

למי זה טוב? לסטוצים אבל גם לזוגיות, ואפילו למצוא את החבר/ה הכי טוב/ה הבא/ה שלך!

יתרון: מלבד העניין הערכי שבתמיכה באפליקציה ובמה שהיא מייצגת, אם מחליקים ימינה (לא אהבתי) אפשר להתחרט – לשקשק את הטלפון הנייד ולהחזיר את הגלגל לאחור.

חיסרון: עדיין לא פופולרית כמו טינדר, כך שההיצע מצומצם.

אוקיי קיופיד | לרציניים בלבד

OkCupid

מה זה? אוקיי קיופיד פרץ לעולמנו עוד בתור הזהב של אתרי ההיכרויות, שנתפסו אז כזירת הדחויים והמוכנים להביך את עצמם. היום השירות מחזיק באחת מהאפליקציות המצליחות בעולם בתחום, עם יותר מ־30 מיליון משתמשים פעילים. לאוקיי קיופיד יצא שם של מקום להיכרויות רציניות, אבל בתכלס גם פה וגם בטינדר כנראה תיתקלו באותם הפרצופים. ובכל זאת, כמה מאפיינים באפליקציה הופכים אותה למחויבת שבהן, שהרי היא עושה ככל יכולתה כדי למצוא את מי שיתאים לכם ליותר מערב אחד.

איך זה עובד? עם ההירשמות לאפליקציה תידרשו למלא שאלון בן 15 משתמשים, שכולל בין היתר שאלות על תחומי עניין (אוהבים לדבר על פוליטיקה? רוצים שבן הזוג יהיה דומה לכם בהיבט כזה או אחר?). בהמשך תוכלו להמשיך לפעול בשיטת המאצ'ינג של טינדר אבל גם לחפש את הדייט האידיאלי לכם לפי תחומי עניין או אחוזי התאמה (בהתבסס על השאלון שמילאתם בהרשמה), ואפילו לסמן את מי שהכי פחות תסתדרו איתו – אם בכוח בא לכם לחפש ויכוח או אם אתם נמשכים למי שעושים לכם רע (פתולוגיה תל אביבית רווחת).

למי זה טוב? בתחילת התהליך אפשר לסמן אם אתם מחפשים סטוץ, חברים חדשים, מישהו לצאת איתו לטווח ארוך או קצר או אפילו אם אתם בעניין של מערכות יחסים פתוחות. בכל מקרה, מתאים בהחלט לרציניים.

יתרון: התאמות מדויקות ומותאמות יותר מאשר קרבה גיאוגרפית בלבד.

חיסרון: אפשר לראות מתי היית מחובר לאחרונה. מה שנחשב לפריט אינפורמציה חשוב לסטוקרים בכל רשת חברתית הופך באפליקציה כזאת לזהב עבור הסטוקר, ולסכנת נפשות עבורנו.

Happn | לסטוקרים ברוחם

Happn

מה זה? אפליקציה ממוצא צרפתי (כבר עושה לנו את זה), בת כארבע שנים בלבד, שהספיקה בחייה הצעירים כבר לצבור לעצמה עשרות מיליוני משתמשים. Happn לקחה את המודל הטינדרי של התאמה לפי מרחק גיאוגרפי לאקסטרים ומתאימה לכם רק אנשים שמאוד מאוד קרובים אליכם.

איך זה עובד? הפיד מציע לך רק אנשים שאתם קרובים אליהם, והפנטזיה המנחה היא למצוא את הפנים המסקרנות שחלפו על פניכם ברחוב זה עתה. להבדיל מטינדר, תוכלו לראות יותר מפרטנר אופציונלי אחד ברגע נתון, כך שאופציית ה־FOMO יורדת מהשולחן: Happn מציגה לכם את כל האנשים שנמצאים ממש לידכם או שחלפו על פניכם ממש לאחרונה, ותוכלו גם לראות כמה פעמים כבר חלפתם זה על פני זה. ברגע ששני הצדדים יסמנו שהם בעניין – הם יוכלו להתחיל בשיחה.

למי זה טוב? הכל מסטוץ עם השכן לקשר ארוך טווח.

יתרון: אפשר להתיישב בספסל מתחת למשרדים של גוגל ולחכות להתאמה. חוץ מזה, אולי ככה תגלו מי חי חיים מקבילים לשלכם והולך לצדכם באותו מסלול מדי יום, ותוכלו לנהל רומן מצלק ברוח דיוויד לינץ'.

חיסרון: התלות בקרבה גיאוגרפית גדולה כל כך מגבילה את המאגר הפוטנציאלי.

גריינדר | לזבנג וגמרנו

גריינדר

מה זה? כל גיי תל אביבי באשר הוא גיי תל אביבי מחזיק או לפחות החזיק בעבר בחשבון גריינדר בסמארטפון שלו. האפליקציה נמצאת איתנו מאז 2009, ובעיני רבים היא האם הרוחנית של טינדר. מדי יום משתמשים בה יותר מ־4 מיליון בני אדם בכל העולם. בין מטר הדיק פיקס שאתם עלולים לקבל בהודעה פרטית יכול להיות שתיתקלו במשהו שאשכרה שווה את זה. כאן לא נדרש מאץ' – כל אחד יכול לשלוח הודעה פרטית למי שמצא חן בעיניו. האפליקציה היא בעלת אופי אגרסיבי ומוכוון מיניות (אתם יכולים לקבל תמונה אינטימית כאינטראקציה ראשונית עם בן אדם), אבל רבבות המשתמשים בה בישראל מוכיחים שהיא כנראה עושה את העבודה.

איך זה עובד? גריינדר סובלת מהפרעת דיוק טורדנית ולא בוחלת בהשתהות על נתונים פיזיים המסכלים חלק גדול מהרומנטיקה. תחילה עליכם להגדיר בדיוק מוגזם מה אתם מחפשים ומי אתם. התכונות הפרטניות שתצטרכו לחלוק הן פיזיות בחלקן; גובה, משקל, שיוך ל"שבטים" – דובים (הומואים שמנים ושעירים בעיקר), דובים קטנים (גרסה מוקטנת של הדובים), נמיות (רזים ושעירים) או הגדרות פשוטות יותר כמו גיקים, שרירנים ואבות. לאחר מכן גריינדר ישתמש במיקום שלכם כדי להראות לכם את הבחורים שנמצאים בקרבתכם. פה אפילו לא נדרש ששני הצדדים יסכימו להתקשרות – כל אחד מהצדדים יכול לשלוח הודעה פרטית למי שמצא חן בעיניו. באחרונה נוספו לאפליקציה שתי אפשרויות חדשות – האפשרות לעשות Tap (הגרסה הגריינדרית ל־Poke בפייסבוק), ובר ה־Explore, שמאפשר לזהות אנשים שלאו דווקא בקרבה גיאוגרפית אליך.

למי זה טוב? לסקס, סקס, סקס, ועוד פעם סקס. בשביל להוציא יותר מזה יש להיות רומנטיקן לפחות כמו ורתר הצעיר.

יתרון: הספציפיות של האפליקציה שמתמחה בסקס בין גברים לגברים בלבד, וההיצע האדיר שלה, תוצר של הפופולריות שלה בקהילה.

חיסרון: אין התראות! וחוץ מזה, אלא אם כן אתם נוהגים לעשות טיולים ליליים ברחבי תל אביב, סיכוי סביר ששוב תראו באפליקציה את השכן שאתם נתקלים בו שוב ושוב ב־AM:PM.

אטרף | לגייז עם טעם של פעם

אטרף

מה זה? אטרף הוא במקורו מגזין חיי לילה שפנה לא רק לגייז, ועל כך יעידו רבים מהתיכוניסטים באזור המרכז שהציפו אותו בתום מסיבות נוער בחיפוש אחר תמונות גרועות שלהם. עם הזמן הוא פיתח באתר אזור היכרויות, וזה הפך מאז לעיסוקו המרכזי, וספציפית התמחה בגייז. ב־2010, אחרי הכניסה לשוק של המתחרה גריינדר, חנכה אטרף גם אפליקציה, מתחרה מקומית לאח הגדול. זו אמנם אפליקציה ישראלית, אבל גם תיירים גאים למדו שהם צריכים להוריד אותה כדי לגרוף ישראלים.

איך זה עובד? בעת ההרשמה תידרשו למלא שאלון שבו תידרשו לציין את הנטייה המינית שלכם על הסקאלה, סטטוס, השכלה, תיאור של המראה שלכם (בין היתר תידרשו למלא איפה אתם בטווח בין "מתחת לממוצע" ועד "מצוין"), איך אתם במיטה (ספקטרום מאקטיבי לפסיבי) ועוד. היום היא אמנם מאפשרת לאתר פרטנרים לפי מיקום, כמו המתחרות שלה, אבל להבדיל מהן אפשר לראות תפריט רחב שכולל הרבה פרטנרים לפני שאתם בוחרים. אפשרות מיוחדת כאן היא "עקבות" – ספקטרום רחב של poke, שמאפשר להשאיר לפרטנר הרצוי קריצה קטנה מכם, שיכולה להיות כל דבר בין "היי", "אהבתי" ו"סקסי" ל"אחלה גוף". כאן זה אפילו לא נחשב קריפי.

יתרון: אפשר להכיר אנשים מכל הארץ – לאו דווקא על סמך מיקום.

חיסרון: אטרף מגבילה את מספר הצפיות בפרופילים למשתמש ביום. תחשבו פעמיים לפני שאתם לוחצים על הפרצוף הסביר למדי שיש לכם מול המסך.