השנה במשלוחים: בוולט סיכמו את ההזמנות שלכם וגילו דברים מעניינים

עלייתה של השווארמה, גידול של 300% בהזמנת תרופות הרגעה, ואיזה חטיפים ליל הכטב"מים מאיראן גרם לכולנו להזמין? בשירות המשלוחים וולט מסכמים את שנת 2024 עם כמה נתונים מדהימים על הרגלי הקנייה הישראלים, ואף אחד מהם לא "כמה פעמים שליח ניסה לשכנע אותנו לרדת אליו?"
כמדי שנה, גם בסיום השנה הלועזית הזו מגיעים אינספור סיכומים לשנה החולפת, ולמרות שגם אנחנו משתתפים בניסיון לארוז את השנה הלועזית האחרונה, נודה בכנות שקשה מאוד לסכם את 2024, שנה שאף אחד מאיתנו לא עבר בנעימים. אבל הסיכום השנתי של וולט הוא סוג של אירוע אחר, אולי כי הרגלי המשלוחים שלנו הם העדות הטובה ביותר לאיזו שנה מאתגרת זו היתה. ואולי העדות הראשונה לכך היא שאחת מכל שלוש הזמנות שבוצעו השנה היתה הזמנת ריטייל – כי מי בכלל רוצה לצאת מהבית?
>> חומוס של גיבורי על: קבלו את חומוסיית הקומיקס הראשונה בעולם
האמת שיש לכך כנראה סיבה נוספת, והיא כניסתן של חברות נוספות לקטגוריות הסופרמרקט, מהן אתם מזמינים בעיקר חלב (במקום ה-1), ביצים (2), קוטג' (3) ובגלל שכל ישראל בייסיק ביצ'ז, גם קולה זירו (4), שהיא באופן כללי גם המשקה המבוקש ביותר בוולט, וגם פחיות אקסל (5). המשקה האלכוהולי המבוקש ביותר בוולט הוא בירה, כשלפחות במשלוח קרלסברג היא המבוקשת מכולן.

אבל בואו, עם כל הכבוד לעצלנות של לא לצאת לסופר, אנחנו עדיין פותחים את האפליקצייה בעיקר כדי להזמין אוכל, ושם תל אביב שומרת על המסורת, וכרגיל כאלנו ההמבורגר הוא המלך. דווקא בערים אחרות – למשל ראשון לציון, חולון, רעננה, רחובות, בת ים, פתח תקווה ועוד – השווארמה קפצה למקום הראשון. ברמה הארצית, המבורגר וצ'יפס הם עדיין המנות המוזמנות ביותר (לנו זה רומז שמזמינים בת"א הרבה יותר מכל המקומות בארץ, אבל זה לא נתון שפורסם רשמית), כאשר אחריהם טבעות בצל, שווארמה, פיצה וסושי, לפי הסדר. לפי וולט, הקטגוריות שרשמו את הגידול המשמעותי ביותר היו שווארמה, תאילנדי ועוף (ותודה למהפיכת הפרייד צ'יקן), בעוד שאוכל אסייתי במגמת ירידה.
נתונים מעניינים נוספים באיסוף של וולט היו ימים בולטים במהלך השנה, שראו קפיצה בהזמנות. אז את הצפויים כמו ולנטיינ'ס דיי (100 אלף פרחים ו-5 אלף בקבוקי יין, נייס) ומשחקי היורו (20% יותר פיצות, 60% יותר אוכל ים תיכוני, כלומר שווארמה ופלאפל) יכלנו לחזות מראש, אבל כמעט התרגשנו לגלות שיום מתקפת הכטב"מים מאיראן באפריל גרם לגידול של 80% יותר חטיפים (בראשם במבה וביסלי) וצמיחה של 60% (!) בהזמנת מתוקים מהמסעדות, אז אין ספק שהתגובה הישראלית למתקפה היא אכילה רגשית. וגם אירוויזיון, מסתבר, שראה גדילה של 40% בתחום הפיצות ו-30% בקינוחים.

ברמת קטגוריות שאינן מזון או מצרכי בסיס, המגמה הבולטת כאמור היתה עלייתו של תחום הריטייל בוולט, שהתחדש בלא מעט חנויות, כשהעלייה הבולטת מכולן היתה בתחום האופנה עם גידול של פי 7 בהזמנות בקטגוריה, וגם גידול בתחום המוצרים לחיות, כי קטגוריית חנות חיות ראתה גידול של 200% בהזמנות. ולסיום, כדי שיהיה לכולם ברור עד כמה השנה הזו היתה קשה לכולם, נספר ברמת התרופות ללא מרשם, נרשם זינוק של 300% בהזמנת תרופות הרגעה. הלוואי שנצטרף פחות בשנה הבאה.