עולים לרגל: מותג השורטס החדש והבועט שכדאי לכם להכיר

מכנסיים קצרים זה לא סטייל? תחשבו שוב. VLADA הופך שורטס למשהו להתגאות בו, וזה לא מובן מאליו בכלל

VLADA. צילום: תום מרשק
VLADA. צילום: תום מרשק
5 באוגוסט 2019

החום של אוגוסט מאיים להכניע אותנו לגמרי, ולא משאיר לנו הרבה ברירות – אנחנו רוצים ללבוש כמה שפחות בדים שיכולים להידבק לנו לגוף. זה כמובן נגמר לרוב באסונות סטיילינג, החל במגוון כפכפים איומים שמכאיבים לנו בעיניים וכלה בפיסות קרועות ומסמורטטות של בדים שמקבלות את השם בגדים. איך קרה שעד עכשיו לא קם מותג שורטס ישראלי שמכניס קצת שיק לחום של שוק הכרמל אנחנו לא יודעים, אבל נראה שלבשורה שחיכינו לה קוראים VLADA.

VLADA. צילום: תום מרשק
VLADA. צילום: תום מרשק

מותג השורטס הצעיר מלא בניגודים. הוא משדר חספוס וקשיחות על גבול האירוניה, ומרפרר לתרבות רוסית מקומית, עם קו עיצובי ברור ואחיד. לכל המכנסיים מותן מגומי ולוגו בו כתוב ולאדה ברוסית, הממוקם בריבוע שחור.

VLADA. צילום: תום מרשק
VLADA. צילום: תום מרשק

המעצב והבעלים של המותג, ולאדה כץ (31), עלה בגיל 3 מגיאורגיה, וגדל במרכז יפו. אחרי שנים בחיי הלילה של תל אביב ותקופה קצרה כמקעקע, הוא החליט שהגיע הזמן לממש את הזיקה שלו לאסתטיקה ולעבוד על קולקציה ראשונה. "מאז ומתמיד בחנתי אנשים סביבי, וחשבתי איך אני אלביש אותם, אז איפשהו תמיד ידעתי שאתעסק באופנה", הוא מספר. "הרעיון למותג שורטס הגיע ממחסור אישי במכנסיים קצרים, כיפיים ונעימים שגם נראים טוב".

ולאדה כץ. צילום: תום מרשק
ולאדה כץ. צילום: תום מרשק

ההשפעות של כץ הן בלתי נגמרות. מעולם האגרוף, דרך ילדי הברזלים שגדל איתם ועד לפילוספיית הקעקועים של האסירים בברית המועצות. לעצב הוא למד בעצמו ונעזר באמא שלו, תופרת במקצועה, כדי לייצר מכנסיים. חמישה חודשים אחרי שהחליט שקולקציה היא הדבר שהוא רוצה לעשות, המותג VLADA כבר היה מוכן עם קולקציה ממותגת.

"בקולקציה השתמשתי בכותנה, פשתן וקורדרוי", הוא מסביר, "מכנסי הקורדרוי החזירו אותי לילדות. כשהייתי בן 15 המותג אקס בוי עשו שורטס מקורדרוי וזה היה הדבר הכי מגניב שיש, זו הייתה ההשראה לי. אני מקפיד לשמור על סטרנדרט גבוה של בדים כדי שהם יהיו גם נוחים וגם יפים. הרבה מהבדים שאני משתמש בהם הם שאריות של מעצבי אופנה ומותגים מהגדולים בארץ, לכמויות שאני מייצר זה מספיק בינתיים".

VLADA. צילום: תום מרשק
VLADA. צילום: תום מרשק
VLADA. צילום: תמיר דוידוב
VLADA. צילום: תמיר דוידוב

המותג אמנם התחיל כמותג לגברים, אך כץ מעיד שלפחות 30 אחוז מהלקוחות שלו הן נשים. כעת הוא עובד על קולקציה נוספת שתופסת יותר ויותר כיוון יוניסקסי. "אנחנו בעיצומה של מהפכה של שינוי תפיסת המגדר", הוא מוסיף, ומבטיח שיש עוד הרבה למה לצפות.

230-330 ש"ח, להשיג ברטרו קינג ג'ורג', Outside Society ובאתר vladawear.com