חודש לפני הסגירה: מלחמה על מקומות בכתית ומזללה
המרכזיה קרסה מרוב הזמנות, הלקוחות מתקשרים כדי לבכות ורק הצוות משוכנע שמדובר בפרידה חיובית. ביקור במסעדות כתית ומזללה, יום לאחר ההודעה על הסגירה
לעשרות הלקוחות שהגיעו היום למסעדות כתית ומזללה הצטרף גם טכנאי מטעם בזק, שנקרא להציל את מערכת ההזמנות שקרסה תחת העומס. כעת, משהושלם התיקון הבהול, כל שנותר לצוות המסעדות הוא להתחקות אחר 400 ההודעות שהושארו בתיבה בשעות העומס, ובהן ארבע מאות לקוחות נאמנים המתחננים לשריין מקום לעוד סעודה אחת לפני הסגירה.
יום לאחר שהודיע השף מאיר אדוני כי שתי המסעדות יסגרו בסוף החודש (כתית לאחר חמש עשרה שנה, המזללה לאחר שש שנים), הצוות ערוך למפולת ההספדים. "אני מאמינה שזו פרידה חיובית", מספרת לילך ספיר, מנכ"לית הקבוצה. "יש בפרידה הזו עוצמות, אבל עצב רק הוא חלק קטן ממנה. המקומות האלה, אחרי הכל, הם מקומות של עונג. חשוב לנו שהאווירה שתהיה פה בחודש הקרוב לא תהיה של הספד, אלא תכיל הרבה סוגים של רגשות".
צפית שיגיעו תגובות כאלה אחרי ההודעה על הסגירה?
"האמת שלא, אבל כמו שאמר לי אחד הלקוחות, זו סגירה של מוסד, מעבר לכך שזו סגירה של מסעדה. היום קיבלתי הודעה מרגשת מלקוח שבעבר החלים מסרטן ומיד לאחר מכן הגיע לאכול במסעדה. בזמנים הקשים של המחלה הוא נאחז ברעיון שלאחר ההבראה הוא יאכל בכתית. בשבילו המסעדה הזו מסמלת את החזרה לחיים".
"אתמול מישהו התקשר למרכזיה ופשוט צעק לנו 'לאאאא'", מספרת רוני הרנוי, מנהלת המסעדה. "זו פרידה מחויכת, כמו שקרוה כשבני זוג נפרדים זה מזו בהסכמה, ולא כשאחד זורק את השני".
איך הצוות קיבל את זה? גם את תצטרכי לחפש עכשיו עבודה.
"המלצרים שלנו כבר בקדנציה שלישית במקצוע, וכל מסעדה תשמח לקבל אותם. באופן אישי, אני הרבה זמן בתעשייה, ואנחנו לא חושבת שיהיו לנו בעיות".