חומוס חדש בחשמונאים שומר סודות מקצועיים אבל מציע ריפיל

הסניף השביעי של חומוס הבוטקה מעמק יזרעאל, שנפתח השבוע ברחוב החשמונאים, טומן בחובו כמה סודות מקצועיים. ויש גם ריפיל

חומוס הבוטקה. צילום: אנטולי מיכאלו
חומוס הבוטקה. צילום: אנטולי מיכאלו
8 בספטמבר 2016

רועי הלוי פתח את חומוס הבוטקה בעמק יזרעאל לפני שבע שנים, כשהיה בן 23, כדי שיהיה לו מקום לשתות ערק, לנשנש ולהריץ דאחקות עם החברים. הסניף החמישי במספר של החומוסייה, שנפתח השבוע ברחוב החשמונאים בתל אביב, הופך את הלוי לאימפריית ניגובים. בסניף הזה, כמו בעמק, הוא מחזיק מספר סודות מקצועיים, האחד הוא מתכון של חומוס הבנוי על הרכב חשאי של גרגרי חימצה ישראלית שהוא משיג מאחד הגד"שים, ושומר אחרי הקציר השנתי בממגורות כמות צנועה של 40 טונות.

הסוד השני הוא שמן הזית של משק יהושע שמבוצע בהתאם לגחמות של הלוי במיוחד עבור חומוס, ולסיום, העובדה הפשוטה שהחומוס נטחן במקום עבור הלקוחות ברגע ההזמנה. האידיאולוגיה של הלוי ברורה: "בארץ אנחנו לא שווים כלום בכדורגל, לא עושים עבודה יותר מדי טובה בכל מה שנוגע לאלכוהול, אבל בחומוס אנחנו אלופים".

המנות יוצאות עם גרגרים, בגרסת משוואשה או משולשת (26 ש"ח) ואפשר גם עם תוספות: ביצה, חציל בטחינה, פטריות ובצל, שקשוקה או בשר (3־13 ש"ח). בצד החומוס מוגש סלט קצוץ (12 ש"ח), צ'יפס בייתי מתובל (17 ש"ח), או צלחת פלאפל שעשוי לפי מתכון סודי שהופך אותו מתאים לנמנעים מגלוטן (8 ש"ח). לימונדת הבית מגיעה כעסקת ריפיל ללא הגבלה (4 ש"ח). שוחרי הבריאות ישמחו לאתר פה אופציה לפיתות כוסמין, או בכלל להחלפת הפיתה בקרקרים של ראש פינה, ואנשים עם יכולת קיבול גבוהה יוכלו לאתגר את עצמם במילוי חוזר של חומוס ללא הגבלה. אגב, השיא מתנוסס כרגע על שני ק"ג חומוס בארוחה אחת ושייך לברנש מהעמק. עכשיו נראה את התל אביבים מסתערים על האתגר.

חומוס הבוטקה, החשמונאים 88, ראשון־שישי, 10:00־16:00 או עד שהסיר נגמר, 6330328־03