חוף מבטחים: שבעה מחופי תל אביב-יפו נפתחים מחדש הבוקר

לא יזיק לנו בכלל. חוף הים בתל אביב (צילום: בוריס-בי/שאטרסטוק)
לא יזיק לנו בכלל. חוף הים בתל אביב (צילום: בוריס-בי/שאטרסטוק)

שגרת מלחמה חדשה: חופי העיר נפתחים מחדש לציבור לראשונה מאז ה-7.10 - במתכונת חורף על פי הנחיות פיקוד העורף - בלי מתקני חוף אבל עם שירותי הצלה, ויאפשרו לתושבים להחזיר לעצמם משהו מהשפיות שהתאיינה מחיינו. בואו לים

2 בנובמבר 2023

מתי יודעים ששום דבר כבר לא בסדר? כשהים בתל אביב סגור. זה קרה במהלך הקורונה, אז הפכו חופי הים של העיר לזירת קרב בין פקחים חרוצים מדי ובין תושבים שרק רצו לנשום רגע, וזה קרה שוב בבוקר ה-7.10 כשכל חופי העיר נסגרו עד להודעה החדשה, עם הכרזת מצב המלחמה. הבוקר מודיעה עיריית תל אביב-יפו שמשהו בכל זאת בסדר, ופותחת מחדש באופן חלקי את החופים שכל כך התגעגענו אליהם.

אחרי כמעט חודש בו הושבתו החופים בעיר על פי הנחיות פיקוד העורף, הכריזה עיריית תל אביב-יפו על פתיחתם מחדש של שבעה חופים בין יפו להרצליה: חוף עג'מי הדרומי (או חוף "גבעת עלייה" כפי שהוא נקרא רשמית), חוף גאולה (סליחה, "חוף ירושלים"), חוף פרישמן וחוף גורדון החביבים על שוכני לב העיר, החוף הנפרד שנפתח מחדש לטובת האוכלוסיה הדתית, חוף תל ברוך הצפוני וחוף הצוק הצפוני המאוד צפוני.

אדוני המציל, תציל את השפיות שלנו. חופי תל אביב (צילום: ברק ברינקר)
אדוני המציל, תציל את השפיות שלנו. חופי תל אביב (צילום: ברק ברינקר)

שירותי ההצלה בחופים שנפתחים מחדש יפעלו בהתאם לשעות הפעילות בעונת החורף (משעות הבוקר המוקדמות ועד השעה 16:00), ולא יתאפשר שימוש במתקני חוף (כלומר, תסתדרו איכשהו בלי שמשיה, מיטת שיזוף או כיסא נוח), כל זאת גם כן בהתאם להנחיות פיקוד העורף. בעיריית ת"א-יפו מדגישים כי הרחצה ללא פיקוח של מצילים מסוכנת ביותר ואסורה בהחלט, ומבקשים מהציבור להגיע ולרחוץ אך ורק בחופים המוכרזים ובשעות הפעילות של שירותי ההצלה.

בגלל האופי הדינמי של המציאות כרגע, כדאי לבדוק באתר העירייה את מצב החופים לפני שמחליטים לבלות יום על החוף, אך פתיחת החופים מסמנת עבור רבים חזרה לשגרת מלחמה חדשה. כך או כך, חופי הים קריטיים לשפיותם של תושבי העיר וטוב לקבל אותם בחזרה. בואו לים.