מוזאונים

13 בדצמבר 2014

מוזיאון תל אביב לאמנות

AMIT_GERON_TLV_MUSEUM_057

הטבה – 1+1 כניסה למוזיאון

ההטבה ניתנת על מחיר מלא

הכניסה לילדים חינם (עד 3 ילדים במשפחה)

מוזיאון תל אביב לאמנות הינו אחד ממוסדות התרבות והאמנות המובילים בישראל. מאז היווסדו בשנת 1932 מהווה המקום מרכז תרבות תוסס ומגוון. המוזיאון מתפרס על פני שלושה בניינים:; הבניין הראשי בשד' שאול המלך, בצמוד אליו, הבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר, שנחנך בסתיו 2011. מבנה חדיש זה, פרי תכנונו של האדריכל האמריקני פרסטון סקוט כהן, הוא ללא ספק ציון דרך באדריכלות של תל¯ אביב-יפו ושל ישראל. בנוסף, ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת-זמננו, הממוקם בשד' תרס"ט. לצד תצוגות קבע נרחבות ועשירות מוצגות במוזיאון מבחר תערוכות מתחלפות בכל תחומי האמנות. עכשיו במוזאון: טום פרידמן: למעלה באוויר, אורי גרשט: רסיסים, תערוכה לכל המשפחה: על קווי הדמיון, דוד ינאי: אדריכלות וגנטיקה.

לאתר מוזיאון תל אביב

03-6077020 | שדרות שאול המלך 27, תל-אביב

בית ביאליק

1

ההטבה – 1+1 (כניסה זוגית ב20 ₪)

בית ביאליק – ביתו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק – ששופץ ע"י עיריית תל אביב – יפו בשנת 2009 עם חגיגות המאה לעיר, הוא חלק ממתחם ביאליק – מתחם תרבות עברית וישראלית, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת תרבות עולמית. בית ביאליק שתוכנן ע"י האדריכל יוסף מינור משמש היום מוזאון, ארכיון ומרכז לתרבות עברית. הבית שופץ תוך שיקום ושיחזור חזותו ורוחו המקורית כפי שהיה בימי חייו של ביאליק. בתוך כך, נחשפו ושוחזרו הצבעים והעיטורים המקוריים של קירות הבית, שוקמו פרטי הריהוט והחפצים האותנטיים, הוכפל שטח הארכיון לכתבי ידו, יוחד חדר תצוגה ופעילות לילדים ונבנתה תצוגת קבע חדשה המאירה את דיוקנו של המשורר בכל עושר מעגלי יצירתו ופועליו התרבותיים והחברתיים. הבית מציע למבקריו פעילות מוזיאלית ליחידים ולקבוצות ילדים ומבוגרים.

לאתר בית ביאליק

03-5253403/4530 | ביאליק 22, תל-אביב

בית העיר

2

ההטבה – 1+1 (כניסה זוגית ב20 ₪)

בית העיר (בניין העירייה הישן) ששופץ ע"י עיריית תל-אביב-יפו בשנת 2009 עם חגיגות המאה לעיר, הוא חלק ממתחם ביאליק – מתחם תרבות עברית וישראלית, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת תרבות עולמית. כשמה של העיר "תל אביב", הנשען על ספרו של בנימין זאב הרצל "אלט-נוילנד", שופץ בית העיר תוך כוונה להכיל יחד את הישן ואת החדש ולשקף את הווייתה הייחודית של העיר, הנעה על הציר שבין השימור לחידוש. בית העיר מציע למבקריו תצוגות המלמדות על ההיסטוריה של תל אביב – יפו, תערוכות מתחלפות של מיטב היוצרים והאמנים הפועלים היום בארץ ובעולם, לשכתו המקורית המשוחזרת של ראש העיר הראשון – מאיר דיזנגוף ולשכה ייצוגית של ראש העירייה המכהן – רון חולדאי, בה הוא מארח ראשי מדינות וערים, שגרירים ואנשי רוח.

לאתר בית העיר

03-7240311 | ביאליק 27, תל-אביב

בית העצמאות

3

ההטבה – 1+1 כניסה למוזיאון

*מימוש ההטבה בהצגת וואוצ'ר המלון. מוגבל למימוש בתקופת המבצע. כל כרטיס תקף לזוג אחד בלבד

בית העצמאות הוא המבנה בו התרחש האירוע הדרמטי של טקס ההכרזה על הקמת המדינה ב-ה' באייר תש"ח, 14 במאי 1948. המבנה שימש ביתו של מאיר דיזנגוף, ראש העיר הראשון של תל¯אביב והביקור בו הוא תמיד חוויה מעוררת פליאה והשתאות.

הסיור המודרך בבית העצמאות מספק הצצה מרגשת אל מאחורי הקלעים של מהלכים פורצי הדרך בהיסטוריה של עמנו שהובילו להקמת תל¯אביב והכרזת המדינה. אורך הביקור-60 דק' כולל סרט קצר עם כתוביות באנגלית, ספרדית, צרפתית ורוסית.

לאתר בית העצמאות

03-5173942 | שדרות רוטשילד 16, תל-אביב

המוזיאון הישראלי במרכז יצחק רבין

4

ההטבה – 15 ₪ לאדם עבור כרטיס כניסה (במקום 50 ₪)

*יש לציין את קוד ההטבה – 1021

המוזיאון פורש בפני המבקרים את סיפורה של המדינה והחברה בישראל ואת סיפור חייו של ראש הממשלה, יצחק רבין, כפסיפס ייחודי ומרתק. עושרה של התצוגה והיריעה ההיסטורית רחבת ההיקף, הופכים את המוזאון לספר היסטוריה חי, שהמבקרים מתהלכים בתוכו ופוגשים בסיפור שלהם, הסיפור הישראלי, ברגעי השיא וברגעי המשבר.

מתוך האתגרים והקשיים מתחדדת הצלחתו של הפרויקט הציוני, ועולה הצורך החיוני בהידברות בין כל הקבוצות המרכיבות את החברה בישראל. תצוגת המוזאון בנויה באמצעים טכנולוגיים חדשניים, המבטיחים למבקר חוויה מרגשת. הסיור, לקבוצות או ליחידים, נעשה בליווי אוזניות שמע במגוון שפות. בנוסף, ניתן להזמין סיורים מודרכים על-ידי צוות ההדרכה המיומן של המרכז.

לאתר המוזיאון הישראלי

03-7453358 | רח' חיים לבנון 8, תל-אביב

מוזיאון ארץ ישראל

מוזיאון ארץ-ישראל

ההטבה – 1+1 כניסה למוזיאון ולפלנטריום

ההטבה ניתנת על מחיר מלא

*ההטבה תקפה עד סוף דצמבר 2014

מוזיאון ארץ-ישראל בתל-אביב הוא מוזיאון רב-תחומי העוסק בתולדות הארץ ותרבותה באמצעות תצוגות קבע נרחבות ותערוכות מתחלפות בנושאים שונים ובהם ארכיאולוגיה, אתנוגרפיה, דואר ובולאות, פולקלור, יודאיקה, מלאכות מסורתיות, אומנויות שימושיות, היסטוריה תרבותית וזהות מקומית. המוזאון, אחד משלושת הגדולים ביותר בישראל, מתפרש על פני שטח של כ-200 דונם וכולל כ-15 מבנים ומתקנים שונים. מאות אלפי פריטים שמורים במוזאון באוספיו השונים והמגוונים, ובהם אוצרות רבים נדירים ויחידים מסוגם. בצד המבנים השונים וחללי התצוגה, נמצא בלב המוזיאון תל ארכיאולוגי קדום שגילו המוקדם ביותר הוא המאה ה-12 לפנה"ס. בשטח גן המוזאון פזורים אתרי עתיקות נוספים, כמו גם פסיפסים, מתקני ייצור שמן, גתות קדומות, טחנת קמח ועוד. בנוסף לשפע תצוגות הקבע והאתרים הקדומים, מציג המוזאון כ-20 תערוכות מתחלפות בשנה ומקיים גם סימפוזיונים, הרצאות ומפגשים עם אוצרים וחוקרים בתחומים שונים. בשטח המוזאון פועלים גם פלנטריום משוכלל, אולמות בגדלים שונים, חדרי הרצאות וסדנאות, בית קפה – מסעדה וחנות.

לאתר המוזיאון

03-6415244 | רח' חיים לבנון 2, רמת אביב

מוזיאון בית ראובן

6

ההטבה – 1+1 (מבוגר 20 ₪ | אזר ותיק, סטודנט וחייל 10 ₪ | ילדים עד גיל 18 כניסה חינם)

בית ראובן הוא מוזאון- בית אמן של הצייר ראובן רובין (רומניה 1893- 1974 תל-אביב), מחלוצי האמנות הישראלית. ממוקם בלב הרובע ההיסטורי של תל-אביב, הבית ברחוב ביאליק ומבחר הציורים המוצגים בו מפגישים את הצופה עם נופי הארץ ואנשיה בתקופה המכוננת של התרבות הישראלית.

תערוכה חדשה "מחברות סיניות" תיפתח בבית ראובן ב-30 בדצמבר 2014, מיצירות הצייר פימה, אפריים רויטנברג (יליד חרבין 1914, נפטר בירושלים 2005). לציון 100 שנה להולדתו ועשור לפטירתו.

שעות פעילות: פתוח בשני, רביעי, חמישי, שישי 10:00- 15:00, שלישי 10:00 -20:00, שבת 11:00- 14:00

לאתר בית ראובן

03-5255961 | רח' ביאליק 14, תל-אביב

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות

7

ההטבה – 50% הנחה על כרטיס כניסה למוזאון

*(12 ₪ במקום 24 ₪, הכניסה לילדים חופשית)

מוזאון נחום גוטמן, השוכן בבניין היסטורי בשכונת נווה צדק (בית הסופרים), מוקדש להצגת האמן הרב תחומי נחום גוטמן ופועלו כצייר, מאייר, סופר ופסל. לצד תצוגת קבע של עבודותיו של גוטמן מציג המוזאון תערוכות ילדים אינטראקטיביות ותערוכות בגלריה לאמנות עכשוויות. התערוכות המתחלפות מפגישות את יצירתו של גוטמן עם אמנים ויצירות אחרות, המנהלות עמו דיאלוג בין תקופות ובין נקודות מבט.

תערוכת הקבע – 'דיוקן עצמנו במבט לאחור'- מבחר מיצירותיו הקלאסיות של נחום גוטמן, ובכללן ציורים, איורים ופסלים.

תערוכה פעילה לילדים – 'מעשה בגמד, בענק ובנסיכה'- התערוכה מזמינה להיכנס לעולם של אגדות, מעשים מופלאים ויצורים קסומים, דרך איורים של נחום גוטמן ומאיירים אחרים. לצד האיורים שפע של פעילויות לילדים: כדורגל אצבעות, חדר הלבשה מלכותי, סרגל ענקים, בקתת גמדים ועוד.

תערוכה חדשה שתוקדש לאמן דוד מערבי- צייר ומלחין בן דורו של נחום גוטמן שיצירות מעיזבונו התגלו מחדש לאחרונה.

למוזיאון נחום גוטמן

03-5161970 | רח' שמעון רוקח 21, נווה-צדק, תל-אביב

מיני ארט 2014

9

ההטבה – 1+1 בכניסה למרכז

התערוכה "מיני ארט" מציגה את אמנויות המיניאטורה והמזעור באופן עכשווי, בשיתוף פעולה עם יוצרים וחובבים מהתחום, כאלה המתאפיינים ביכולת הדיוק בפרטים זעירים. לקראתה, נוצרו ונאצרו מאות יצירות ייחודיות; מודלים מיניאטוריים המציגים סצנות מחיי היומיום, מודלים בהשראת מקומות בעולם, קלאסיקות וסיפורי ילדים, כאלה המושפעים מעולמם הפנטסטי של היוצרים, מתקופות היסטוריות שונות, מודלים מיניאטוריים של דגמי אניות ואחרים.

לאתר מיני ארט

03-6037700 | מוזיאון יפו, טיילת מפרץ שלמה 10, יפו העתיקה

מרכז "נא לגעת"

10

ההטבה – צפייה בהצגה + ארוחה במסעדת החושך במחיר 190 ₪, זוג כרטיסים להצגה "לא על הלחם לבדו" במחיר 150 ₪ במקום 200 ₪, 10% הנחה לארוחת ערב במסעדת החושך בימים ראשון ורביעי. ההטבות לחודש המבצע בלבד

*יש לציין את קוד ההטבה – 50308

מיזם תרבותי וחברתי ראשון מסוגו בעולם. המרכז כולל את תאטרון הבית של אנסמבל השחקנים החרשים-עיוורים; מסעדת-חושך גורמה ובית קפה ייחודי.

מרכז "נא לגעת" נפתח לקהל בדצמבר 2007, ומאז מעלה בו קבוצת התאטרון את ההפקה "לא על הלחם לבדו". מופע זה בנוי סביב ציר הזמן הנדרש לאפיית לחם. במהלכו, השחקנים החרשים- עיוורים לוקחים את הקהל למסע אל עולמם המיוחד, אל מחוזות החושך הדממה והלחם. סביב תהליך לישת הבצק, התפחתו ואפייתו על הבימה, נוצר מפגש יוצא דופן בין השחקנים והקהל. ההצגה קצרה ביקורות מחמיאות בארץ ובעולם. תיירים וישראלים מגיעים לראותה ולהתרגש כל פעם מחדש. ההצגה מועלת 3 פעמים בשבוע בימים ראשון, שלישי וחמישי מלווה בכתוביות באנגלית. ניתן להזמין ע"פ דרישה כתוביות ברוסית ובצרפתית.

במסעדת החושך בלק אאוט, הסועדים מקבלים שירות ממלצרים עיוורים ואוכלים בחושך מוחלט. החשיכה מחייבת התמקדות בחושי הטעם, המגע, הריח והשמיעה ומעצימה את חווית הסעודה.

לאתר נא לגעת

03-6330808 | רציף העלייה השנייה 6, יפו

תמונות יפואיות – מרכז המבקרים החדש של יפו העתיקה

11

ההטבה – 1+1 בכניסה למרכז

*חינם למבקרים ערכת סיור קולי ביפו העתיקה, נמל יפו, כיכר השעון ושוק הפשפשים, מיועדת לבודדים בלבד.

מרכז המבקרים מביא את סיפורה של העיר לאורך 4000 שנות היסטוריה תוך שימוש באמצעים מתקדמים , תצוגה ארכיאולוגית ייחודית על "רציף" הנמל , ציר הזמן של יפו ומסלול הליכה בתוך העתיקות על גבי גשר צף. במרכזו של מרכז המבקרים בית יהודי שנחרב בזמן המרד הגדול נגד הרומאים ושרידי מבנה הלניסטי גדול ומרשים. במקום סרט אנימציה על סיפור אנדרומדה ומיצג דינמי על תולדות העיר על מסך באורך 16 מטרים הממחיש תקופות ואירועים חשובים שהתרחשו בעיר – כיבוש יפו ע"י המצרים לפני כ- 3500 שנה , יונה הנביא בורח מאלוהים , הפצתה של הנצרות שמתחילה ביפו , השלטון העותומני , המלחמות והבנייה מחדש. הכניסה כוללת גם הדרכה מקומית למבקרים. המיצגים קיימים בשבע שפות : עברית , אנגלית , ערבית , רוסית , ספרדית , צרפתית , גרמנית.

לאתר מרכז המבקרים

03-6037700 | כיכר קדומים, יפו העתיקה