חיי מדף: המיזם שמאפשר למעצבים לשכור מדף בשוק הפשפשים
מיזם חדש בשם "מדפים" מאפשר למעצבים צעירים לשכור מדף בשוק הפשפשים כדי למכור את מרכולתם
בעיר שבה שטח פנוי למגורים, לעבודה או למסחר הוא מצרך נדיר יותר ויותר ומחירם הולך ומאמיר, מעצבים מתקשים, בלשון המעטה, למצוא מקום (לא וירטואלי) שבו יוכלו להציג את מוצריהם. מדפים, מיזם חדש שנפתח בשוק הפשפשים ביפו, מציע אלטרנטיבה ייחודית למודלים העסקיים המוכרים – מעין גלגול מתקדם של חנויות פופ אפ שבו יציגו מעצבים שונים על מדפים המושכרים לפי חודש.
"יש בישראל כמות בלתי נתפסת של מעצבים כישרוניים וחרוצים", אומר דב רטן, מעצב מוצר ותיק ומרצה לעיצוב במכללת הדסה הירושלמית, שמדפים הוא הבייבי שלו ושל אשתו מישל הולץ – מעצבת פנים וסטייליסטית. "הרבה זמן חשבנו לפתוח מקום שייתן לכמה שיותר מעצבים במה מכובדת, ליווי עיצובי ושיווקי, אפשרות לאינטראקציה עם מעצבים נוספים וכמובן לקוחות".
המודל פשוט: המעצב שוכר מדף, משלם סכום חודשי קבוע ומקבל אחוז קבוע (וגבוה למדי) ממכירת מוצריו. מדי חודש אפשר לחדש את השכירות או להיפרד מהמדף לשלום. בחנות תמצאו תמהיל מוצרים מתחומי עיצוב מגוונים: תיקים ואביזרים של מדוזה, מוצרי נייר של כרמל קושניר, גופי תאורה של כרם קמינסקי, תכשיטים, כלי בית, מעט רהיטים, איורים ממוסגרים ועוד.
המעצב דור כרמון עשה שימוש נבון בתקרה הגבוהה והצמיד לקירות קונסטרוקציות ברזל ומדפים מודולריים, הניתנים לשינוי על פי כמות ואופי הפריטים המוצגים. במרכז החנות מוצב שולחן תצוגה גדול, ומישל הולץ מסדרת עליו פריטים שונים כמעט מדי יום כדי לשמור, לדבריה, על דינמיות ועניין עיצוביים וכדי לאפשר לכל מעצב בתורו להיות הכוכב של מדפים.
מדפים. רבי אחא 4 יפו, 5531977־03