אכלנו את החלהשניצל של אייל שני. ויש לנו תובנות חשובות

שכבות של שניצלים דקיקים ופריכים, רע זה לא יכול להיות. החלהשניצל של המלוכלך
שכבות של שניצלים דקיקים ופריכים, רע זה לא יכול להיות. החלהשניצל של המלוכלך

זוהי שעתה הגדולה של החלה בשניצל, והווריאציה החדשה של אייל שני על הנושא מככבת בתפריט של "המלוכלך". מערכת טיים אאוט נתקלה במערום עצום של חלהשניצל והמסקנות ברורות: זה טעים. מתברר ששכבות של שניצל דקיק ופריך בחלה זה טעים. מי היה מאמין

27 בדצמבר 2021

היה זה יום תל אביבי בהיר ומגוחך ביופיו, מהימים האלה שטוענים את האדם בתחושת אופטימיות מופרזת בואכה מטופשת, מהימים האלה שמרגישים בהם שהכל יכול לקרות. ואכן, הכל קרה במערכת טיים אאוט עת נחתה עליה ערימה משמעותית ביותר של שניצלים בחלה, מלווה בערימה לא מבוטלת של צ'יפס ועוד מערום צנוע של בירה רדסטרייפ. ולא סתם שניצלים, כי אם שניצלים של אייל שני. אמרנו שהכל יכול לקרות?

כמה יאמ? ככה יאמ. החלה שניצל של המלוכלך (צילום: לירי בר)
כמה יאמ? ככה יאמ. החלה שניצל של המלוכלך (צילום: לירי בר)

לא בכל יום נתקל אדם בערימה נאה כזאת של שניצלי אייל שני. יש לזכור שאין זה משנה כלל אם אוהבים את אייל שני או לא, בשניצלים הוא מבין והשניצל מלכה שלו הוא טוען רציני לכתר השניצל הטוב בארץ. הסיבה למתקפת השניצלים הנוכחית על המערכת הייתה השתלבותה של מנת שניצל בחלה במערך המנות השרירי והחתיך של "המלוכלך", הספין-אוף הכיפי של "המזנון" שחוגג שנה להולדתו בימים אלה.

אבל איפה המטבוחה. השניצל של המלוכלך (צילום: לירי בר)
אבל איפה המטבוחה. השניצל של המלוכלך (צילום: לירי בר)

קוראים לה "חלהשניצל" ותמורת 44 שקלים תקבלו את הטייק של שני על המנה הישראלית האהובה, עם איולי מוצלח, חמוצים, עגבניה, בצל וחסה, עטופים בשתי פרוסות עבות, מרובעות ונטולות-קשה של חלה רכה שנקלתה על הפלנצ'ה, מרובעים יפים ועצומים שמתחשק להניח עליהם ראש ולנמנם, ובתוכם שכבות של שניצל דקיק ופריך. מה רע? שום דבר לא יכול להיות רע כשאומרים את כל המילים הנ"ל, זה כמו לחש יהודי קמאי לשיפור מצב הרוח, מין טקס וודו קבליסטי קולינרי.

אמרנו יום בהיר ונהדר או לא אמרנו? החלהשניצל של המלוכלך (צילום: לירי בר)
אמרנו יום בהיר ונהדר או לא אמרנו? החלהשניצל של המלוכלך (צילום: לירי בר)

התגייסנו לקליטה, עיבוד וגריסה של מערום השניצלים החדשים ואף כרתנו ברית של אמיצות עם מערכת "השולחן" כדי לעמוד במשימה. זה לא היה פשוט אבל עשינו זאת. התגובות היו אחידות: זה טעים. כמובן שזה טעים. זה לא יכול להיות לא טעים. לחלקנו היה חסר פאנץ' של חריפות במנה או לכל הפחות איזה ויש של מטבוחה, אחרים התלבטו לגבי מידת השתלבותו של השניצל בחלה נטולת-הקשה, אבל אי אפשר היה לערער על העובדה הפשוטה שמדובר במנה מספקת מאוד, במובן הסול-פודי או הקומפורט-פודי של המילה. צריך לומר שההמבורגר המצוין של "המלוכלך", שחוגג שנה בימים אלה, הוא שידוך מוצלח יותר לחלה וממלא אותה בעסיס ובטעם יותר משכבות השניצל דנן, אבל זאת לגמרי בעיה של ישראל הראשונה אז אולי כדאי שנסתום.

עוד לא שם אבל כמעט. הצ'יפס המאוורר של "המלוכלך" (צילום: לירי בר)
עוד לא שם אבל כמעט. הצ'יפס המאוורר של "המלוכלך" (צילום: לירי בר)

לצל"ש של כבוד זכה הצ'יפס הנלווה, שהגיע כשהוא עדיין חמים בזכות קופסה משודרגת עם פתחי איוורור. כידוע, אחת האמיתות העצובות של עולמנו היא שאסור להזמין צ'יפס במשלוח, כי צ'יפס במשלוח מגיע בשלושה מצבי צבירה: קר-צפוד, מהביל-סמרטוט ורסק פירה. הצ'יפס הזה לא היה מושלם אבל הוא הגיע בטמפרטורה סבירה ושמר על זיכרון עמום של פריכות. זה הזכיר לנו שגם השניצל, עם כמה שהיה טעים, בוודאי טעים בהרבה כשאוכלים אותו און-לוקיישן במקום של "המלוכלך" בקינג ג'ורג', דקה קלה אחרי שיצא מטיגון כשהוא בשיא פריכותו. בקיצור, תחסכו לעצמכם את הוולט וצאו לצוד את החלהשניצל הזאת בעצמכם כמו גברים. או כמו נשים שגם אוהבות לצוד. אנחנו לא מפלים.

"המלוכלך", קינג ג'ורג' 30, אפשר להזמין בוולט ותן ביס אבל הרגע אמרנו לכם שעדיף איסוף עצמי