חולדאי מציג: מצלמות מעקב יורידו את הטוסטוסים מהמדרכות

הגיע הזמן לטפל בהם. טוסטוסים תל אביביים באזור מרבצם הטבעי (צילום: שאטרסטוק)
הגיע הזמן לטפל בהם. טוסטוסים תל אביביים באזור מרבצם הטבעי (צילום: שאטרסטוק)

בשדרות ירושלים וברחוב אלנבי הותקנו מצלמות שיתעדו רוכבי אופנועים וקטנועים הנוסעים על המדרכות וישגרו קנס לביתם. ראש העיר רון חולדאי הצהיר שזהו צעד ראשון במאבק להורדת הכלים הממונעים מהמדרכות ודרש מהממשלה לאשר את החוקים שיאפשרו אכיפה נגד קורקינטים

בתחרות הקשה על תואר "המפגע העירוני הגדול ביותר בתל אביב", תופסים הכלים הממונעים שנוסעים על המדרכות מקום טוב וגבוה בפסגה. כל תושב ואורח בעיר מכיר את הרגע הזה שבו הוא צועד על המדרכה ולפתע צריך לנווט בין טוסטוסים, קורקינטים, אופניים חשמליים ומדי פעם גם רכב סורר שהחליט לאלתר לעצמו חנייה. פקחים שיעצרו את זה כמעט ואין, סמכויות אכיפה נגד קורקינטים אין מספיק, והכאוס על המדרכות רק הולך ומחריף. מהלך חדש של עיריית תל אביב-יפו עשוי להיות תחילת הסוף של התופעה המסוכנת: מצלמות מעקב מיוחדות יצלמו כלי רכב ממונעים שעולים על המדרכות ויזכו את בעליהם בקנסות אוטומטיים, בשלב ראשון רק לקטנועים ואופנועים ולא לאופניים חשמליים וקורקינטים.

איפה הפקחים? מבצע אכיפה נגד קורקינטים ואופניים חשמליים, יוני 2022 (צילום: גיא יחיאלי)
איפה הפקחים? מבצע אכיפה נגד קורקינטים ואופניים חשמליים, יוני 2022 (צילום: גיא יחיאלי)

בשלב זה מדובר בפיילוט שבו הוצבו מצלמות בשלושה רחובות מרכזיים בעיר (ביניהם רחוב אלנבי ושדרות ירושלים), ובשלב שני יתפרסו בכל הרחובות המרכזיים בעיר. בעיריית תל אביב-יפו מקווים להפעיל על ידי כך לחץ על הממשלה, על מנת שתאשר את החוקים שיאפשרו לפקחי העירייה ומצלמותיה לאכוף  גם נגד רוכבי הקורקינטים והאופניים החשמליים על המדרכות. ראש העיר רון חולדאי הסביר כי "הממשלה צריכה להפסיק להתמהמה ולאשר את הצעת החוק שהוגשה לפתחה שתחייב כלי רכב ממונעים דו גלגליים להתקין לוחיות רישוי", ופירט בפוסט בפייסבוק את השלבים שיובילו להורדת הכלים הממונעים מהמדרכות.

שימו לב, מאמצי האכיפה על המדרכה עולים שלב, והפעם: מצלמות. ▪️ שלב ראשון: מצלמות הותקנו על המדרכות בשלושה רחובות בעיר…

Posted by ‎רון חולדאי‎ on Tuesday, February 28, 2023

בתל אביב נפגעים מדי שנה מאות הולכי רגל בידי כלים ממונעים שנוסעים שלא כחוק על המדרכות, ומירב התרעומת על כך מופנית לעירייה שאינה מקדישה מספיק פקחים לאכיפה מצד אחד, ומאפשרת ג'ונגל של קורקינטים שיתופיים מצד שני. לאחרונה החליטו בעירייה להגביל את מספר הקורקינטים השיתופיים בעיר ולחייב את החברות המפעילות אותם לעמוד בכללים נוקשים לגבי הצבתם במרחב הציבורי, כולל חובת התקנת טכנולוגיות להאטת מהירות אוטומטית באיזורי חיכוך.