Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט
מעצב/מוצר

כד קידה: אובייקטים קרמיים כמו של טל בטיט עוד לא ראיתם

טל בטיט. צילום: אנטולי קריניצקי
טל בטיט. צילום: אנטולי קריניצקי

בשביל המעצב טל בטיט, לפסל בקרמיקה זה כמו לייצר פצצת אטום, אבל כזו שתגרום לצופה בה לחייך. מעצב מוצר מרתק שכדאי לכם להכיר

17 ביולי 2019

טל בטיט, 31
קרמיקה
לימודים:עיצוב תעשייתי ב־HIT
ותק:שנתיים
אינסטגרם:batit_studio@

למה דווקא קרמיקה?
"בשנה ב' בלימודים היה לנו קורס קרמיקה מאוד בסיסי שמעבירים את כל מי שלומד עיצוב תעשייתי. כולם התייחסו לזה כחוג שובר שגרה בין כל השיעורים העיוניים, ואני הייתי מרותק. הפליא אותי שאפשר ליצור אובייקט חלול דרך יציקת חומר קרמי לתבנית גבס. כאילו גילו לי איך מייצרים פצצת אטום או משהו. זה קורס בסיסי, בסופו היינו צריכים להגיש אובייקט אחד, אבל אני הגשתי כמעט 40. היה לי כיף – חקרתי צבעים, גלזורות ורציתי לשאוב כמה שיותר".

כדים של טל בטיט. צילום: אנטולי קריניצקי
כדים של טל בטיט. צילום: אנטולי קריניצקי

איך נראה תהליך היצירה שלך?
"זה מתחיל בקונספט, צורה או חומר. גם בקולקציית שטיחי הקיר שלי וגם בקרמיקה אני משתדל לקחת משהו מוכר, ישן ולייצר לו מראה פופי חדש, צבעוני ומבריק. האובייקט מדבר על אותו עולם מוכר, אבל הוא כבר ייצור שונה לגמרי".

יש יצירה שלך שאתה אוהב במיוחד?
"יש כמה אובייקטים מפרויקט הגמר שלי שלא אמכור לעולם. הם נוצרו עם תבניות ענקיות שאין לי, הם כמו דינזואורים מבחינתי. ההערה שקיבלתי עליהם הייתה שהגודל של הפריטים הופך אותם מתאימים ללובי ופחות לבית, אז יצרתי בהמשך אובייקטים קטנים שיכולים להתאים למדף".

טל בטיט. צילום: אנטולי קריניצקי
טל בטיט. צילום: אנטולי קריניצקי
שטיחי הקיר משובצי הפורצלן של טל בטיט. צילום: אנטולי קריניצקי
שטיחי הקיר משובצי הפורצלן של טל בטיט. צילום: אנטולי קריניצקי

אתה קורא למוצרים שלך "אובייקטים מפוסלים". האם הם מיועדים להיות אמנותיים או שימושיים?
"כמעצב תעשייתי היה לי חשוב שתהיה לפריטים שלי פונקציה. אפשר לשים בפנים מים או פרחים, הם מזוגגים בחלקם הפנימי ויכולים להכיל את זה, אבל מבחינתי הם צריכים לעמוד כמו פסל. אני רוצה ליצור איזושהי נחת ויזואלית אצל הלקוח שלי, שיישב בבית ויסתכל על האובייקט ושזה יעלה אצלו חיוך. אחד הדברים שהכי משמחים אותי כשאני מציג זה שאנשים שולפים את הסמארטפונים ומצלמים את הכלים שלי. הם רוצים מזכרת. בסופו של דבר מדובר בחפצים, וחפץ יכול להיות אובייקט שיישב לך על המדף אבל הוא יכול להיות גם טוקטיבי. אובייקט שאפשר לדבר עליו, לתהות מה עומד מאחוריו ולמה התכוון המשורר".

כדים של טל בטיט. צילום: אנטולי קריניצקי
כדים של טל בטיט. צילום: אנטולי קריניצקי

תוכניות לעתיד?
"אני שוקל מעבר לחו"ל ולכן יש גם כמה תערוכות שאני עובד עליהן, שאמורות לפתוח לי דלתות. אני אדע שאני מצליח להתפרנס מהאמנות שלי כשמישהו יצטרך להזמין עבודה ממני ולחכות לה שנתיים. אני אחרי שנתיים של מאבק, המחירים שלי הם לא לכל אחד, אבל מי שיודע להעריך עבודת יד, קונספט והשקעה, בדרך כלל מוכן ורוצה לשלם את המחיר".

כדים מקולקציית "ויראלי" של טל בטיט. צילום: אנטולי קריניצקי
כדים מקולקציית "ויראלי" של טל בטיט. צילום: אנטולי קריניצקי
כדים מקולקציית "ויראלי" של טל בטיט. צילום: אנטולי קריניצקי
כדים מקולקציית "ויראלי" של טל בטיט. צילום: אנטולי קריניצקי

מחירים:קולקציית כלאיים, 950־3,000 ש"ח

להשיג באתרbatitstudio.comאו בגלריית גל גאון

כדים של טל בטיט. צילום: אנטולי קריניצקי
כדים של טל בטיט. צילום: אנטולי קריניצקי
רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!