יאללה, זוזו: ערוצי יוטיוב מומלצים לאימוני כושר בבית

עכשיו זה רק אתם מול עצמכם בבית, ונגמרו התירוצים. חייבים לעשות קצת ספורט לפני שתהפכו לבטטות או תשקעו בדיכאון מאז'ורי. הנה כמה ערוצי כושר ביוטיוב שיוציאו אתכם מהמשבר הזה שריריים, חטובים ומלאי אנדורפינים

כשאני יוצאת מזה אני קונה אימוניות לכולם. (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב POPSUGAR Fitness)
כשאני יוצאת מזה אני קונה אימוניות לכולם. (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב POPSUGAR Fitness)

אדריאן יוגה

מה הפך את מורת היוגה הטקסנית הצעירה לגורו יוגה בינלאומית שערוץ היוטויוב שלה נצפה בידי למעלה משישה מיליון מנויים? קשה להניח את האצבע על סוד הקסם, אבל מה שבטוח הוא שמי שמנסה, מתאהב.ת. הערוץ החינמי של אדריאן כולל למעלה מ-500 סרטונים של שיעורי יוגה מלאים, כמו גם תרגולים פרטניים למצבים מיוחדים כמו ימי המחזור, כאבי גב תחתון ואפילו לב שבור. אנחנו בטוחים שהיא עובדת על סרטון תרגול לימי הקורונה ברגעים אלה ממש.

POPSUGAR fitness

השנה היא 2020, ולא אכפת לנו משנות ניסיון או תעודה מוינגייט כי מה שבאמת חשוב הוא הלייקים, ולערוץ הזה יש מעל שלושה וחצי מיליון מנויים ביוטיוב ואלפי לייקים ותגובות מהללות. בגדול, יש פה הכל: אימוני HIIT, בטן, זומבה, פונקציונלי, אירובי, מתיחות, פילאטיס, Barre ואפילו אימון כושר לילדים. כמו בימי האייטיז של "שעת כושר", גם כאן האימונים מתבצעים בדרך כלל על ידי שלישיית מדריכות בעמידת פירמידה. שלא כמו באייטיז, למדריכות יש חוש הומור מפותח וברקע מתנגנת מוזיקה כיפית. המגוון הוא נקודת החוזקה של הערוץ הזה, ואם היינו חייבות להמליץ על אימון אחד מגניב במיוחד, הרי זה 30 דקות של ריקוד-אימון היפ הופ שאולי לא יחזיר אתכם לימי הקלאבינג הפרועים שלכן, אבל בהחלט ירים ולו במקצת את מפלס מצב הרוח, מעבר לשריפת הקלוריות וחיטוב הישבן.

Walk at Home by Leslie Sansone

הצפייה הראשונה בלזלי סנסון מרגישה מעט קרינג'ית. מיהי האישה המשונה הזאת, ומדוע היא הולכת במקום בנחישות מעוררת פליאה שכזאת, כשמאחוריה צועדת פלוגת חיילים צייתנית? אבל שווה לתת לה צ'אנס, כי זה משתפר (או שאנחנו פשוט מתרגלים). עבור מי שחייבים להזיז את הגוף אך מתעבים קפיצות והזעה, הליכה במקום היא הפעילות האירובית המושלמת. הערוץ של לזלי מוקדש אך ורק להליכות שלזלי מחלקת לקטגוריות כמו "הליכה קלאסית", "סופר הליכה", "הליכה ליום רביעי" ואפילו "הליכת מסיבה". החיילים הצועדים של לזלי הם גברים ונשים שחזותם רחוקה מזו של השרירנים שאתם רגילים לראות בסרטוני כושר, ועבור מתאמנים ומתאמנות חדשים יש בעובדה הזאת נחמה. קצת לא נעים לנו לכתוב את זה, אבל לזלי די חופרת במהלך ההליכה, אז אין באמת צורך בסאונד, כי מספיקה דמותה הצועדת כדי לשמור על מוטיבציה ולסיים את האימון.

Alo moves

האם מדובר בערוץ האימון הטוב ביותר באינטרנט או שמא בתצוגת אופנה צובטת לב של אחד ממותגי היוגה המשובחים בעולם? התשובה היא גם וגם. עשרות מורים ומורות חטובים וחטובות להפליא (טוב, האמת שזה לא מפליא) מעבירים שיעורי יוגה בסגנונות שונים, כמו גם אימונים של מספר דקות לחיטובים של איברים ספציפיים. יש כאן גם מבחר סרטוני מוטיבציה קיטשיים ומלחחי עיניים, תרגולי מדיטציה ואימונים פונקציונליים, והכל בבגדים ההו כה מושלמים של המותג (זה לא תוכן שיווקי, נשבעות). בימים כתיקונם הערוץ בתשלום, אבל לכבוד ימי הקורונה (הידד?) הוא פתוח כעת בחינם. 

AskDoctorJo

הכירו את דוקטור ג'ו, רופאה ופיזיותרפיסטית אמריקאית חסרת יומרות (או לפחות כך מעידות בחירותיה האופנתיות), אשר מפעילה ערוץ יוטיוב של תרגילי פיזיותרפיה שימושיים ליום יום, כולל הסברים פיזיולוגיים מפורטים. נכון, זה לא בדיוק הכושר שיהפוך אתכם לחטובים ושריריים, אבל הוא לבטח יפחית כאבים ויטיב עם הגוף שלכם – וזה לא פחות חשוב. ד"ר ג'ו גם תלמד אתכם טכניקות כירופרקטיקה מעניינות, תוך דיסקליימר ברור שאין לראות בהן ייעוץ רפואי. כמובן שהערוץ מתאים עבור כל שסובלים מכאבי שרירים כרוניים, אבל גם אם אתם אנשים שמבלים את רוב היום שלכם מול הלפטופ על הספה, מומלץ לקום ולתרגל מדי מספר שעות.

פרינסס לאה יוגה

זהו ערוץ יוטיוב ישראלי חדש שהוקם רק לפני מספר חודשים, והוא הזדמנות מצוינת למתחילים שרוצים ללמוד את רזי היוגה בעברית. לאה היא מדריכה ליוגה וחברתה פרינסס היא צלמת ואמנית. השתיים מתאמנות יחד בהדרכתה של לאה בדירות תל אביביות עם שלל עציצים וחיות שנכנסות לפריים, כאשר לאה מסבירה את התרגילים באופן ברור ונעים ובשפה שמערבת זכר ונקבה, כי לטענתן "יוגה היא שיוויונית, לכולן ולכולם". מאחר שהערוץ די חדש, הבנות פתוחות לבקשות, אז אם תמיד רציתן לדעת כיצד מתכוננות לעמידת ראש או מה הטיפ הכי טוב לתנוחת העץ, פשוט בקשו מהן סרטון בנושא בתגובות.