״הקורונה הגשימה לי חלום״

בזמן שכולנו נרקבנו בפיג׳מה בבית, יותם שילה מהספייסהאוס ניצל את ימי הקורונה כדי להקים עסק חדש של משקאות מבוקבקים. עכשיו הוא פותח חנות קוקטיילים, עובד על ליין מוצרים חדש ועדיין מתגעגע למרפק על הבר הצפוף

יותם שילה (צילום: איליה מלניקוב)
יותם שילה (צילום: איליה מלניקוב)
6 באוגוסט 2020

בשעת צהריים בר הספייסהאוס בדיזנגוף עדיין סגור, אבל בחדר האחורי נערמות קופסאות, ממולאים בקבוקים, וטלפנית עונה לשיחות הרודפות זו את זו ולוקחת הזמנות. מאוחר יותר יישלחו הקוקטיילים המבוקבקים של הספייסהאוס לכל רחבי העיר – מתנה לחברים בבידוד, הפתעה ליום הולדת או פינוק חברה מקורי להייטקיסטים משועממים שמתגעגעים לקיוביקלס שלהם. 

הקורונה שתפסה את רובנו חסרי הכנה, מצאה את יותם שילה עם תוכנית מגירה שכאילו נולדה במיוחד לתקופה שבה אנשים תקועים בבית ומחפשים מה לשתות. ״ב-2016 היה לי אתר של קוקטיילים מבוקבקים, הרעיון כבר היה מוכן וגם הביצוע אבל זה לא תפס בזמנו וגם הייתי עסוק מדי עם הברים״.

מארז קוקטיילים ספייסהאוס (צילום: יח״צ)
מארז קוקטיילים ספייסהאוס (צילום: יח״צ)

שילה (35) אחד מוותיקי המיקסולוגים בעיר ושותף בדאבל סטנדרט, הספייסהאוס וההונולולו הגיב בזריזות: ״עוד לפני ה-15 במרץ היו לנו שבועיים של ירידה בעבודה. חשבתי שזה סתם דיבורי בחירות, אבל לאט לאט התבטלו לנו מלא אירועים ואז, ב-14 במרץ, הכל נסגר״.

ב-15 במרץ כבר הוציא שילה משלוחים ראשונים של קוקטיילים מבוקבקים. ״היו לנו מאתיים בקבוקים ריקים במחסן מאיזו פעילות, ביקשתי מהר מהחברה לעיצוב גרפי שאני עובד איתה שתעשה כמה מדבקות, עמדנו שלושת השותפים של הספייסהאוס ומילאנו בקבוקים, שמנו בשקית נייר חומה והבאנו בעצמנו ללקוחות״.

מהירות התגובה והמקצוענות הציבו את המשקאות המבוקבקים של הספייסהאוס במקום הראשון בז׳אנר. התפריט כולל כיום 10 סוגי קוקטיילים טריים, הנמכרים במארזים יפהפיים בסגנון מונשיינינג ביחד עם העיטורים המתאימים – פרוסות תפוז מיובשות ועלי ורדים למשל, ומתאימים כמעט לכל טעם או רצון ״לקחתי את כל הבסט סלרים שלי מהדאבל סטנדרט ומהספייסהאוס והכנסתי אותם לבקבוקים. אספתי את הכי אהובים, והוספתי את הקיוב אולד פאשן ואת הנגרוני לקהל שהוא סופר סופיסטיקייטד. אבל גם הקוקטיילים הכביכול רכים יותר כוללים איזה שפיץ – במרגריטה אננס יש הרבה מלח, למשל״ מספר שילה.

בהתחלה חשב שקהל היעד שלו הוא פשוט אנשים שמחפשים לשתות משהו טעים בבית, אבל גילה שמארזי המשקאות מצטיינים במיוחד כמתנות אישיות ומתנות עסקיות ״הבוקר הכנו מארזים לחברה בראשון לציון, מחר מכינים מארזים לוויקס. חברות משתמשות במארזים כדי לפנק את העובדים שלהם שעובדים מהבית או את הלקוחות שחשובים להם. לכן גם שמנו דגש מיוחד על המיתוג ועל האריזה, מתוך הבנה שלרוב מדובר במתנה״.

מקפידים גם בבית. קוקטיילים ספייסהאוס (צילום: יח״צ)
מקפידים גם בבית. קוקטיילים ספייסהאוס (צילום: יח״צ)

מה למדת על הקהל שלך בזמן הקורונה?
״קודם כל שאנשים מוכנים לשתות קוקטיילים בבקבוקים בבית. זה כמו חלום בשבילי. הם מזמינים נגיד קופסת מסיבה, שלושה בקבוקים של שש מאות מ״ל, מפרקים את זה, שולחים לנו תמונות. אבל גם שאנשים רוצים שיהיה להם פשוט – בלי ערכות של הרכבה ופירוק. הם אוהבים לקבל את הכל מוכן, תני להם להוסיף את הקרח וקישוט קטן, לא יותר מזה״. 

לאחרונה נוספו למארזים גם כוסות תואמות ובקרוב יהפוך החדר האחורי בספייסהאוס לחנות שבה אפשר יהיה לקנות משקאות מבוקבקים, כוסות לקוקטיילים וציוד נוסף המיועד לשתיין החובב. במקביל, עובד שילה על פיתוח ליין נוסף של מוצרים – תזקיקים עם השריות ותיבולים שונים, למשל ג׳ין מלפפון עם מיץ מלפפון אמיתי שגם מדלל מעט את תכולת האלכוהול במשקה והופך אותו ליותר ידידותי לשתיה באקלים הישראלי, ג׳ין ליצ׳י וורדים, טקילה בהשרייה של צ׳ילי ועוד.

הוא מתבונן בצער על חיי הלילה של העיר ״הספייסהאוס יחסית נפגע פחות, ההונולולו יותר. אבל אני רואה מה קורה מסביב. חיי הלילה נראים אחרת לגמרי בעידן הקורונה. אנחנו כמומחי בר לקחנו את העניינים לידיים שלנו ועשינו את הקוקטיילים בבקבוקים, יש כמה די.ג׳ייז שמעלים הופעות וירטואליות בלייב, אבל האם כל זה יכול להחליף את המרפק על הבר הצפוף, הפטפוט עם הברמן וכל מה שמגיע עם בילוי לילי? כנראה שלא, ונוכל רק לקוות שזה זמני״.

לך הקורונה עשתה טוב
״כן, הקורונה הגשימה לי חלום. אנחנו עדיין לא נהנים מזה פיננסית, אבל כיחידת רווח בעסקים שלנו זו יחידה מאוד מצליחה״.

להזמנת קוקטיילים מהספייסהאוס