יער מאכל ראשון מסוגו נפתח לשימוש הציבור בדרום העיר

"יער המאכל מתוכנן כמערכת אקולוגית קטנה שפועלת בהרמוניה עם הסביבה שלו. המטרה היא לייצר מערכת שפועלת בעצמה עם מינימום התערבות חיצונית"

יער מאכל ראשון בעיר. צילום: רונן ליברמן
יער מאכל ראשון בעיר. צילום: רונן ליברמן
27 באוקטובר 2016

חושקים בעגבנייה אך חוששים מחומרי הדברה או מהמחיר? כדאי שתדעו כי בחול המועד האחרון השיקו פעילים חברתיים משכונות דרום תל אביב את יער המאכל הראשון בעיר. היער הוקם בפארק החורשות באבו כביר במטרה להפוך לנקודת מפגש קהילתית לתושבי שכונות הדרום. הזדמנות לגדל במו ידיכם את הסלט האורגני שלכם, ועל הדרך לרכוש חברים חדשים.

"מדובר ביוזמה עצמאית של תושבי ותושבות הסביבה", מסביר משה פיאמנטה, פעיל בצוות יער המאכל. "חברים מקריית שלום, שפירא, נווה שאנן, יפו, פלורנטין ועוד – כולנו התאגדנו כדי לייצר מוקד של פעילות חקלאית קהילתית ליד הבית, ואפילו זכינו לגיבוי ותמיכה מהעירייה. הרצון שלנו הוא שאנחנו התושבים ניקח את האחריות על היער, ושהטיפול בו לא יוטל על קבלן חיצוני של העירייה".

במה שונה יער המאכל משאר הגינות הקהילתיות שפזורות ברחבי העיר?

"יער המאכל מתוכנן כמערכת אקולוגית קטנה שפועלת בהרמוניה עם הסביבה שלו. המטרה היא לייצר מערכת שפועלת בעצמה עם מינימום התערבות חיצונית. כל המרכיבים משלימים זה את זה. צמחים שמושכים מאביקים, צל וטיהור אוויר – היער נותן שירותים אקולוגיים לעיר, בדגש על המגוון הביולוגי המקומי".

יער המאכל בפארק חורשות. צילום נמרוד הוכברג
יער המאכל בפארק חורשות. צילום נמרוד הוכברג

יוזמת יער המאכל מצטרפת ליוזמות נוספות של חקלאות אורבנית שצמחו בשנים האחרונות בדרום תל אביב, כמו הפרויקט של קולקטיב אניה בתחנה המרכזית החדשה ויוזמת שבילי המאכל ברחובות דרום העיר. "אנחנו למעשה נשענים על התשתית הקיימת של היוזמות האלו", מסכם פיאמנטה. "יער המאכל יהפוך את דרום תל אביב לאבן שואבת של עשייה ואפילו לתיירים שיבואו לראות איך אנחנו מגדלים עצי פרי וירקות. היער פתוח לכולם והשתתפות אינה כרוכה בתשלום. כולם מוזמנים להגיע ולקחת חלק בעשייה שלנו".

לפרטים נוספים חפשו את קבוצת הפייסבוק "יער מאכל דרום תל אביב"