ישי ברגר: "צריך חוש הומור ממש גבוה כדי לשרוד בעיר הזאת"

ישי ברגר. צילום: איליה מלניקוב
ישי ברגר. צילום: איליה מלניקוב

מצב משפחתי

בזוגיות

גיל

37

תעסוקה

מוכר באוזן השלישית וגיטריסט בלהקת יוזלס איי.די.

[tmwdfpad]

מאיפה אתה במקור ומתי הגעת לתל אביב?

"אני מחיפה, עברתי לעיר ב־2002. הייתי הראשון מהחברים שלי מחיפה שעבר לתל אביב. בחיפה אם לא עוברים לתל אביב נשארים לגור אצל ההורים עד גיל מתקדם. אז כדי לצאת מהבית של ההורים הייתי צריך להחליף עיר".

במה תל אביב וחיפה שונות?

"אין ספק שתל אביב יותר טולרנטית לפריקס".

ספר על הדירה הראשונה שלך בעיר.

"זו הייתה דירה בפינסקר, מעל החומוס. כל היום הרחתי חמוצים וחומוס. הייתי מזמין את כל אנשי הסצנה אליי הביתה לקנות תקליטים כדי לגמור את החודש. הדירה שלי הפכה להיות חנות תקליטים מאולתרת כל פעם שהייתי צריך למלא את הארנק".

מה הביא אותך לעבוד בתחום שאתה עובד בו?

"בתור ילד הייתי הולך לאוזן השלישית בחיפה. סביב גיל 15 התחלתי להסתחבק עם המוכר בחנות ולהציק לו שיסדר לי עבודה. כשעברתי לתל אביב זה פתאום הכה בי – אני אמשיך את מה שהתחלתי בחיפה, ופשוט אציק למוכר באוזן פה. ההבדל הוא שבתל אביב זה עבד לי".

במה הקהל התל אביבי שונה מקהלים אחרים?

"תל אביב זו העיר עם הכי הרבה משוגעים שיש. לא רק בקטע של לקוחות. כשעובדים במרכז תל אביב נתקלים בכל הסוגים של האנשים. צריך חוש הומור ממש גבוה כדי לשרוד פה".

יש אלבום מסוים שאתה ממליץ עליו?

"אני תמיד מנסה להמליץ על האלבום 'Gray Race' של Bad Religion. זה התקליט שאני הכי אוהב של הלהקה שאני הכי אוהב, והוא תמיד תקוע על המדף ואף אחד לא קונה אותו. זה נותן לי מוטיבציה. לדעתי בכל חנות בעולם הוא תקוע ככה על המדף".

מה מפחיד אותך?

"אני כל כך מודאג כל הזמן שאין לי פחד".

מה עושה אותך מאושר?

"ריחות מסוימים, בעיקר כאלה מהטבע. לא של כביסה כאלו שצומחים. יש מקום בחיפה עם ריח כזה, זה מקום שמזכיר לי שפיות".

איפה נוכל למצוא אותך בזמן הקרוב?

"הערב (30.6) תוכלו למצוא אותי בבארבי בהופעה של יוזלס. זו הופעה חגיגית ומיוחדת כי יוצא לנו אלבום חדש אחרי כארבע שנים. וננגן אותו בהופעה לראשונה. נמכור אותו גם על גבי דיסק וגם על גבי תקליט. בבוקר אחרי אני אהיה באוזן וכולם מוזמנים לבוא לקנות ממני תקליטים".