הכי מגיע: הכיכר הכי יפה בארץ מוכנה לקבל את הגביע שלה

(צילום: טל אלמוג)
(צילום: טל אלמוג)

פרס קרוון לשנת 2021 יוענק לאדריכלי השיפוץ של כיכר דיזנגוף, שהשיב אותה לרחוב לאחר שנים של מאבק, והפך אותה מחדש לאחת הנקודות האהובות בעיר. חולדאי: "זה היה פרויקט מורכב ביותר והתוצאות נפלאות"

הנה חדשות נחמדות: פרס קרוון לאדריכלות גנים ונוף לשנת 2021 יוענק למוריה אדריכלים סטודיו MA על תכנון כיכר דיזנגוף, פרס מוצדק מאין כמותו לאחד הפרויקטים המשמעותיים של השנים האחרונות בכל הקשור למרקם החיים העירוני בתל אביב.

חברי ועדת השופטים – עליזה ברוידא (יו"ר), דפנה גרינשטיין, איתמר פרח-קרוון, ליאור ציונוב ורויטל שושני – נימקו את החלטתם בכך שהפרויקט "מהווה מעשה אורבני חשוב ומנגיש, מחבר ומאחד ברמה החברתית והפיזית את המרחב הציבורי לסביבתו העירונית".

(צילום: גיא יחיאלי)
(צילום: גיא יחיאלי)

המאבק הציבורי להשבת הכיכר לרחוב שנמשך עשורים ארוכים, בשילוב עם עיצוב יצירתי ועדכני, הצליח ליצור במה למפגשים מגוונים של אוכלוסיות שונות בכיכר והפך אותה לאחת מהנקודות האהובות בעיר. אדריכלות הנוף בפרויקט אימצה תכנון עירוני מוטה הולכי רגל ורוכבי אופניים ואפשרה חזרה למתווה הכמעט היסטורי של הכיכר ומקומה המרכזי בעיר.

במהלך סגרי הקורונה הפכה כיכר דיזנגוף לנקודה מרכזית חשובה ואהובה אפילו יותר, ולמשך זמן קצר ועגום ניהלה משטרת ישראל קרבות בלתי פוסקים נגד תושבי ותושבות העיר שביקשו לשבת בה ולהירגע קמעא מאימת המגפה.

מעצר של אזרח סורר שישב בכיכר דיזנגוף, ינואר 2021 (צילום מסך: https://twitter.com/adirosenfeld123/status/1354051585979121665)
מעצר של אזרח סורר שישב בכיכר דיזנגוף, ינואר 2021 (צילום מסך: https://twitter.com/adirosenfeld123/status/1354051585979121665)

"פרויקט הנמכת הכיכר והשבתה למתווה ההיסטורי שלה היה פרויקט מורכב ביותר בלב הסואן של העיר, והתוצאות נפלאות", סיכם ראש העיר רון חולדאי. "כיכר צינה דיזנגוף הפכה להיות פנינת נוף המשמשת כמקום שהייה ובילוי עבור תושבי העיר והציבור הרחב. על מנת ליצור הצלחה שכזו צריך חזון אדריכלי אך גם חברתי ואני גאה ומאושר להעניק השנה את הפרס לאדריכלי הנוף שתכננו את הכיכר".

עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את הפרס ע"ש אברהם קרוון כדי להביע הערכה והוקרה לאדריכלי הגנים והנוף בישראל. הפרס בסך 18,000 ₪ יוענק לזוכים בטקס חגיגי שייערך ביום שלישי, 07.12.21, במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי.