סוף סוף: יד אליהו מקבלת את הכיכר שמגיעה לה (ומכבי גם)

הדמיה היכל מנורה (אדריכלית: חווי ליבנה - אדריכלות נוף ועיצוב אורבני)
הדמיה היכל מנורה (אדריכלית: חווי ליבנה - אדריכלות נוף ועיצוב אורבני)

הרחבה השוממת של היכל הספורט ביד אליהו עומדת להפוך לכיכר שכונתית ירוקה עם בריכות אקולוגיות, טריבונות עץ, אמפי קטן ובית קפה בהשקעה של 7.7 מיליון שקל, ולהשתלב במגמת ההתחדשות של השכונה. איזה כיף ששנת בחירות?

20 בנובמבר 2022

הג'נטריפיקציה ממשיכה לדהור ביד אליהו, ואיתה גם ההתחדשות העירונית בכל הקשור לשיפור פני הרחוב ועיצוב המרחב. אחרי שנים ארוכות מאוד שבהן הכיכר הסובבת את היכל הספורט ביד אליהו משמשת כשממה צרובת רוחות ומפספסת את החיבור הטבעי עם פארק גלית הסמוך, עומדת הכיכר לעבור מהפך שמסתמן כהרבה יותר מקוסמטי בהשקעה של 7.7 מיליון שקלים. תגידו "איזה כיף ששנת בחירות", בעיריית תל אביב-יפו יגידו שהתוכנית לשדרוג רחבת ההיכל ביד אליהו תוכננה ואושרה הרבה לפני שמישהו חשב על שנת בחירות, העיקר שיד אליהו מקבל סוף סוף את הכיכר שמגיעה לה.

הדמיה היכל מנורה (אדריכלית: חווי ליבנה – 1:1 אדריכלות נוף ועיצוב אורבני)
הדמיה היכל מנורה (אדריכלית: חווי ליבנה – 1:1 אדריכלות נוף ועיצוב אורבני)

העבודות לשדרוג הכיכר כבר החלו והן צפויות להסתיים ביוני 2023, או אז יקבלו תושבי השכונה כיכר ירוקה ומעוצבת לתפארת, כולל שתי בריכות מים אקולוגיות, פינות ישיבה עם הצללה וצמחיה, הרבה עצים חדשים וגם בית קפה חדש שמתוכנן להתייצב בכיכר עצמה. גולת הכותרת מבחינת השמישות לציבור היא מתחם הטריבונות בחיפוי עץ שיוקם באזור הקופות, פרגולה ייחודית ובמת אמפי שישמשו אזור להתכנסות ואירועי קהילה.

הדמיה היכל מנורה (אדריכלית: חווי ליבנה – אדריכלות נוף ועיצוב אורבני)
הדמיה היכל מנורה (אדריכלית: חווי ליבנה – אדריכלות נוף ועיצוב אורבני)

אוהדי מכבי תל אביב בכדורסל, שהם ממשתמשיה הכבדים של הכיכר, בוודאי ישמחו לפוש בכיכר החדשה לפני ואחרי משחקים, כי אן דבר שאוהדים יותר אוהבים מאשר לפוש, אבל תוכנית הפיתוח של הכיכר היא חלק מתנופת התחדשות בשכונה שכבר באה לידי ביטוי בשיפור פני השדרות של יד אליהו ותחזוקה מסיבית של הגינות הרבות בשכונה. במקביל, נרשמת בשנה האחרונה התעוררות לא קטנה בתחום הקולינרי בשכונה, עם קפה אמירה של דודו טסה, סניף חדש של הטאקרייה שעומד להיפתח וסניפים של באבאג'ים המצוינת, פיצה 66, פאבלה וגלידה אלדו. השכונה הבאה של תל אביב? כבר מזמן.

>> שיר אהבה ליד אליהו וסביבתה. זאת העיר של חמי רודנר
>> העיר שלי: האמן שלומי נחמני בוחר את המקומות האהובים של יד אליהו