הזמן המטוגן: 9 הלביבות הכי טובות בתל אביב

מי צריך סופגניות כשיש לביבות. דליקטסן (צילום: עידית בן עוליאל)
מי צריך סופגניות כשיש לביבות. דליקטסן (צילום: עידית בן עוליאל)

חלאס עם סופגניות, מה יש לכם עם סופגניות? המלכה הבלתי מעורערת של חנוכה היא הלביבה וכל מי שמבין משהו יודע את זה. אספנו פה את הטובות ביותר עם לביבות קלאסיות וגם כאלו שחורגות הרבה מעבר למתכון הבסיסי

17 בנובמבר 2021

אחרי שהקרבנו את היקף המותניים למשימת סקר הסופגניות הגדול שיתפרסם בקרוב, מגיע תור הלביבות, תכלס המאכל הכי טעים בחג ללא תחרות. במקום לקצוץ, לגרר ולטגן מצאנו כמה מקומות שיחסכו לכם את העבודה. רק שימו לב: יחסית לעובדה שמדובר בירקות, לביבות הן תענוג לא זול בכלל. מאידך, הדלקת חנוכייה בלי להסריח את הבית והשיער משמן היא תענוג ששווה לשלם עבורו.

דליקטסן

רותי ברודו עושה זאת שוב, והפעם בלביבות. הקולקציה של הדליקטסן עשירה השנה במיוחד: לביבות כרובית ולביבות בטטה, לביבות תירס שילדים ומבוגרים יעופו עליהן ולביבות מנגולד אלגנטיות עם כרישה ובצל, לביבות זוקיני עם שמיר – ירק השטן יש שיאמרו, אבל אנחנו אוהבים – ולביבות תפוחי אדמה קלאסיות (38 ש"ח ל-6 יחידות). אפשר לקבל גם כמגש מיקס עם כל סוגי הלביבות (278.00 ש"ח ל- 36 יחידות) ולהוסיף איולי נענע, איולי קארי ומטבל רוקפור ועירית (52 ש"ח למארז).
דליקטסן

מאפיית לחמים

אנחנו מוכנים להמר שכשהאורחים יראו את הלביבות שרכשתם בלחמים הם ישכחו מסופגניות: לביבות מתרד וגבינות, תפוחי אדמה וכרישה ובטטה, אפויות בתנור ונבלעות בשני ביסים (5 ש"ח ליחידה, 60 ש"ח ל-1/2 ק"ג כ-15 יחידות). אפשר להוסיף מטבל שמנת ועירית (29 ש"ח, הזמנה דרך האתר בלבד במשלוח או איסוף עצמי) או לחסוך עבודה ולהזמין מארזי הדלקת נרות שכוללים גם סופגניות וקיש (185/295 ש"ח).
מאפיית לחמים

מאפיית לחמים ברבאק (צילום: דניאל לילה)
מאפיית לחמים ברבאק (צילום: דניאל לילה)

בית תאילנדי

אז מה אם שרימפס לא קשור לחנוכה: כל דבר שעושים בבית תאילנדי טעים ו-טוט מאן גונג אינן יוצאות מן הכלל – לביבות שרימפס מטוגנות שמוגשות עם רוטב מתוק עדין-פיקנטי (46 ש"ח). אם צריך תירוץ תמיד אפשר להגיד שאתם בודקים את כל סוגי הלביבות שיש בעיר.
בית תאילנדי

לביבות שרימפס. בית תאילנדי (צילום: בן יוסטר)
לביבות שרימפס. בית תאילנדי (צילום: בן יוסטר)

גרקו דלי

במעדניה היוונית החביבה עלינו מכינים לחנוכה לביבות שמנמנות ועסיסיות בטעמי זוקיני עם פטה, גבינת קפלוטירי ועשבי תיבול; לביבות כרישה – פראסה בשבילכם – עם גבינת קפלוטירי; ולביבות ארטישוק עם לימון, פטה, קפלוטירי, כורכום ועשבי תיבול. אפשר לרכוש כל סוג בנפרד (56-62 ש"ח ל-8 יחידות) או כמארז משפחתי מעורב (98 ש"ח ל-12 יחידות).
גרקו דלי

משהו טוב שיצא ממלחמת המכבים ביוונים. גרקו (צילום: גל קלדרון)
משהו טוב שיצא ממלחמת המכבים ביוונים. גרקו (צילום: גל קלדרון)

סוליקה

אפשר לסמוך על שף אבי ביטון בכל חג. הפעם תוכלו למצוא בוויטרינה של מעדניית סוליקה לביבות זוקיני, לביבות כרובית וברוקולי, לביבות פראסה ועיג'ה. 7-12 ש"ח ליחידה.
הזמנות באתר

ביסקוטי

על קולקציית הסופגניות של ביסקוטי נספר בקרוב, אך גם הקטגוריה המלוחה לא פראיירית בכלל, שלא לומר טעימה ממש: לביבות בטטה אפויות במתיקות עדינה, שמגיעות עם קרם פרש או טחינה (80 ש״ח ל-16 יחידות). אם חייבים משהו מתוק שאינו סופגניה, לביבות גבינה הן טריט שאף פעם אי אפשר לעמוד בפניו (92/184 ש"ח ל־20/40 יחידות).
ביסקוטי

חכו לסופגניות. ביסקוטי (צילום: בועז לביא)
חכו לסופגניות. ביסקוטי (צילום: בועז לביא)

THE LUX

בגלגול הנוכחי של המעדנייה הטבעונית בשוק צפון פועל כיום THE LUX, דוכן אוכל מוכן לא טבעוני אמנם, אך רוב המנות אפויות, צלויות או מאודות, ללא גלוטן וללא תוספת סוכר. בחנוכה תוכלו להזמין מארז צבעוני ומשמח ובו לביבות ירק אפויות בטעמי זוקיני, נענע ופטה; בטטה, מייפל ופקאן במתיקות עדינה; לביבות סלק, אגוזים וטחינה גולמית אדומות ומפתות; לביבות כרובית ומוצרלה ולביבות תפוחי אדמה קלאסיות מטוגנות שבלעדיהן אי אפשר. המארז מגיע עם טחינה ירוקה, צזיקי עתיר שמיר וממרח פלפלים ובוטנים (120 ש"ח ל-25 יחידות).
להזמנות 052-3798628, 03-9566624

לביבות אפויות THE LUX (צילום יח"צ) 
לביבות אפויות THE LUX (צילום יח"צ) 

משק ברזילי

המעדנייה הטבעונית האהובה מציעה לחג לביבות כוסמת ירוקה וגבינת מוצרלה סויה בטעמי כרישה, תימין ובצל; בטטה, ג'ינג'ר ושומשום; וסלק, שקדים וזרעי כוסברה. הלביבות מגיעות עם צזיקי שום ושמיר מיוגורט שקדים וסויה (58/78/92 ש"ח ל-9/12/15 יחידות בהתאמה) ובמארז בתוספת מרק, עוגת שמרים ובקבוק יין אדום, שיסדר לכם ארוחת חג מלאה (230 ש"ח).
משק ברזילי

חנוכה טבעוני במשק ברזילי (צילום: דניאל לילה)
חנוכה טבעוני במשק ברזילי (צילום: דניאל לילה)

המטבחון

המסעדה הקטנה בשוק הכרמל מציעה כל השנה לביבות בטטה אפויות טבעוניות מעוטרות בשומשום שחור המוגשות עם רוטב שמנת־עירית, ולביבות כרישה מטוגנות כמיטב עדות הבלקן. כל עוד המרפסת פתוחה והחורף מבושש להגיע, פרגנו לעצמכם זמן איכות איתן באוויר הפתוח. 40 ש"ח ל־5 יחידות.
המטבחון

לביבות בטטה של המטבחון (צילום: אייל קרן)
לביבות בטטה של המטבחון (צילום: אייל קרן)