וואו איזה נייט: אירועי הלילה הלבן חוזרים לתל אביב

שוב הולך להיות טירוף? רק אם בא לכם. לילה לבן בתל אביב (צילום: גיא יחיאלי)
שוב הולך להיות טירוף? רק אם בא לכם. לילה לבן בתל אביב (צילום: גיא יחיאלי)

זה קורה בחמישי הבא (30.6): אירועי הלילה הלבן יכבשו שוב את תל אביב אחרי שנתיים של הפוגת קורונה, עם עשרות הופעות, מסיבות, הקרנות ושאר פרפראות תרבותיות. בואו נתחיל עם חמישה אירועים שאהבנו במיוחד ונתקדם משם

שנתיים קשות עברו על תל אביב של הקורונה, במסגרתן נדחו ובוטלו כל הדברים הכיפיים בעולם, ואי שם בראש הרשימה של הביטולים המבאסים היו אירועי הלילה הלבן שלא התרחשו ב-2020 וב-2021 בגלל המגפה. במהלך השנתיים האלה הבינו גם מי שמחבבים את הלילה הלבן פחות את חשיבותו לחיי התרבות המקומיים, גם אם הוא מהווה מוקד משיכה להמונים שמגיעים מחוץ לעיר. ועכשיו – הלילה הלבן חוזר. זה יקרה ביום חמישי הבא (30.6) עם עשרות אירועים בחינם או בתעריפים מוזלים שיערכו במקביל בכל רחבי העיר – ברחובות ובמרכזי התרבות – משעות הערב המוקדמות אל תוך הלילה. רוצים היילייטס? בטח שאתם רוצים:

אירועי הלילה הלבן במתחם התחנה, 2019 (צילום: דורון סהר)
אירועי הלילה הלבן במתחם התחנה, 2019 (צילום: דורון סהר)

1. תדר X מוז"א

אירוע השיא של הלילה הלבן מבחינת התל אביבי הצעיר הממוצע. מרכז התרבות האלטרנטיבי תדר נוחת במוזיאון ארץ ישראל ללילה של הופעות, הקרנות, מיצגים, מיצבים וטרלול כללי. רק תראו את הליינאפ: Mad Professor (!!!), ג׳ני פנקין x ג׳יי למוטה, עילי אשדות, גון בן ארי, שי טרא ליטמן מארח את גיאגיא ומיה לנדסמן, ספי ציזלינג + מאיה דוניץ, מעיין ליניק, ניתאי הרשקוביץ, The Hallways, יונתן דסקל  ועוד הפתעות. פרט לכל הטוב הזה צפויה גם הופעת אודיטורים (בתשלום נוסף) של עוזי נבון ומכרים, ומופע מבטיח במיוחד של גשם (יונתן אלבלק) עם התזמורת הקאמרית במחווה לפורטיסהד, הופעה שהתקיימה לפני 5 שנים בתדר, בליווי שוזין, סול מונק ואלון לוטינגר, יחד עם הפטיפוניסט ארז טודרס (התפוחים) ושלוש זמרות מרגשות: אפרת בן צור, קרן דוניץ וענת מושקובסקי. עוד בתוכנית: הקרנת טרום-בכורה לסרט החדש של ערוץ הכיבוד.

כן כן, המאד פרופסור הזה. מאד פרופסור במוז"א
כן כן, המאד פרופסור הזה. מאד פרופסור במוז"א

2. לילה לבן בשכונת התקווה

כמות מאסיבית ממש של אירועים מתוכננת בשכונת התקווה, ובראשם האיוונט "מזרח תיכון חדש" עם הופעות מוזיקה מזרחית וערבית בפרשנות עכשווית, מסיבה והופעת מחווה של מיטב אמני האינדי בעיר לאלבום "החיים שלך בלאפה" מבית היוצר של טיפקס, והופעה של דאר להוא, הרכב הפולק התימני של נועה אהרוני בסאלוף, החמארה-בר התימני האהוב בשוק התקווה. 

3. מסיבת היפ הופ בכיכר גבעון

במספר אירועים בעבר כבר הפכה כיכר גבעון לרחבת הריקודים הכי טובה ושמחה בעיר, וזה בדיוק מה שצפוי לקרות גם הפעם עם הופעות של פלד, קפה שחור חזק, סימה נון ותומר יוסף עם כל הביטים והבאסים שרק אפשר לרצות. ואם תרצו עוד – לכו למסיבה באיזה מועדון, מה נראה לכם.

4. מופע מחווה לאריק אינשטיין במשכן לאמנויות הבמה

הרחבה הגדולה, היפה והשוממת בדרך כלל של משכן אמנויות הבמה תתמלא בלילה הלבן באוהביו של אריק אינשטיין, עם מופע מחווה של להקת הטרנזיסטור (ניהול אמנותי: משה לוי) לגדול זמרי ישראל בכל הזמנים. מיד אחרי המופע יעלה ויבוא גם הטיש הגדול של משה להב. קחו את ההורים.

5. טיפקס במוזיאון תל אביב

כן כן, טיפקס במוזיאון ואיזה כיף לנו ולמוזיאון. מעבר להופעה של הלהקה האהובה ביותר בישראל, צפוי לכם ליל שוטטות ברחבי המוזיאון תחת הכותרת "נוסטלגיה תל אביבית" לכבוד חגיגות 90 שנה למוזיאון, במסגרתו תקבלו גם הופעה של ילדים סורגים לאלוהים (עידן אלתרמן ואבי גרייניק), הרצאה של קובי פרג', חידון נוסטלגי בהנחיית אבשלום קור, מופעי דראג, סדנת רקמה, סדנת הכנת ממתקים, שירה בציבור, משחקי קופסה ענקיים, סדנת מקרמה, שזירת פרחים יבשים, הכנת שרשרת שם על גרגר אורז (!)  ותאמינו או לא – ועוד הפתעות.

 >> עוד עשרות אירועים בלילה הלבן של תל אביב, 30.6, כל הפרטים, ההרשמות, ההנחות והכרטיסים באתר העירוני