ההפגנות ברחבי הארץ

תנו לחיות לחיות למשטרה: עצרו מיד את השימוש המתעלל בסוסים

מנכ"לית העמותה ציינה במכתבה כי קיימות חלופות יעילות יותר לפיזור הפגנות, וכי העמידה בלב ההמולה מכניסה את הסוסים לסטרס נפשי וגורמת להם לקשיים פיזיים

ההפגנות בירושלים. השימוש בסוסים מיותר (צילום: אמיר לוי/גטי אימג'ס)
ההפגנות בירושלים. השימוש בסוסים מיותר (צילום: אמיר לוי/גטי אימג'ס)
2 באוגוסט 2020

זה כבר הפך למראה שגרתי: כמה שעות לפני ההפגנות בירושלים ובתל אביב נאספים כוחות משטרה גדולים, חמושים במחסומים כבדים, מכת"זיות ובסוסי משטרה, שיעמדו בלב ההמולה שעות ארוכות כשעל גבם רכובים פרשי המשטרה. אלה כמובן לא חדשות – השימוש בסוסים הוא עניין ותיק – והבוקר (ראשון) הוציאה עמותת תנו לחיות לחיות מכתב דחוף הדורש עצירה מיידית של השימוש המתעלל בסוסים לצורך פיזור הפגנות.

במכתב שנשלח למ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, ולשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, נכתב כי השימוש בסוסים באירועים הקשים האלה הוא פגיעה ברווחתם וכי קיימות חלופות אחרות ויעילות לפיזור הפגנות. "כידוע, סוס הוא חיה רגישה במיוחד, והובלתה לליבה של הפגנה סוערת גורמת לה סטרס חמור וקשיים פיזיים ומנטליים. החשיפה לרעש ברמה גבוהה – צעקות, צפצופי צופרים וזעקות במגאפונים, החשיפה לתאורה מוגברת ובכלל זאת גם הבהובי הניידות הפועלות בשטח, והמצוקה הפיזית החמורה שנגרמת לסוסים משהייתם בדוחק הנורא, בחום הכבד וכשהם נדרשים למאמץ פיזי לא מבוטל – כל אלה הם פגיעה חמורה ומיותרת בבעלי החיים".

עוד ציינה במכתבה יעל ארקין, מנכ"לית תנו לחיות לחיות, כי בעוד החקיקה בישראל כבר אוסרת על שימוש בסוסים לצרכים כגון הובלת מטען, הצעד הבא המתבקש טרם חוקק. "זוהי שנת 2020. הגיעה העת להוציא את השימוש בסוסים לצורך פיזור ההפגנות הצפופות והעמוסות משגרת הפעילות של משטרת ישראל".

מהנמענים טרם נמסרה תגובה.