מאיר אדוני פותח מסעדת דגים כשרה בסינגפור. תחנה הבאה: לונדון

מאיר אדוני. צילום: נמרוד סונדרס
מאיר אדוני. צילום: נמרוד סונדרס

הוא עדיין אחד מהשפים האהובים עלינו, למרות שהוא כבר כמעט ולא פועל בארץ - ועכשיו השף המיתולוגי של כתית ממשיך את הרפתקאותיו בעולם עם מסעדה חדשה, חלבית וכשרה בסינגפור, ומתכונן להמשיך בהשתלטות הגלובלית שלו עם עוד כמה לוקיישנים מפתיעים. ומה עם מקום חדש בתל אביב? ובכן, יש לנו בשורות לא משמחות

11 באוקטובר 2022

בין כל השפים שפרצופם ניבט מתכניות הבישול והריאליטי, אין ספק שאנחנו הכי מתגעגעות למאיר אדוני. מי שהיה עד לפני כמה שנים בצמרת הקולינריה הישראלית מעדיף כיום לרכז את עסקיו בחו"ל, ובקרוב הוא פותח מסעדה בסינגפור ועוד היד נטויה. ומה יהיה עם ישראל? לא תודה, לא כרגע בכל אופן. Aniba, שנמצאת בשלבי הקמה, היא מסעדת דגים חלבית כשרה, בקונספט דומה לזה של בלו סקיי התל אביבית ז"ל.

הנה אניבה (צילום יח"צ)
הנה אניבה (צילום יח"צ)

"בסינגפור יש כ-300 משפחות יהודיות וישראליות שצורכות אוכל כשר", מסביר אדוני. "בנוסף זהו מרכז עסקי מתפתח עבור חברות ומשקיעים שמעבירים את עסקיהם מהונג קונג. בחרנו בחלבי־דגים כדי להימנע מחיפוש אחר בשר איכותי כשר. בתחרות עם הקולינריה בסינגפור אנו שואפים לרמה הגבוהה ביותר, כדי שגם אנשים שכשרות אינה הכרח מבחינתם ירצו להגיע".

הפתיחה בסינגפור מעלה את מספר המסעדות שאדוני מחזיק בהן בחו"ל לשלושה, אחרי לילה בברלין וסמנה בקייב ("אנחנו פותחים אותה מחדש תוך כדי המלחמה. החיים שם חזרו לשגרה יחסית"). בד בבד הוא נמצא בעיצומו של מו"מ לפתיחת מסעדה בלונדון, חלבית-דגים כשרה גם כן. בתחילת השנה האזרחית הבאה הוא מתכנן לפתוח מסעדה לא כשרה במלון בוטיק בפאפוס ומסעדה נוספת באתונה. "היא ממוקמת סמוך לשוק ותהיה הכי קרובה למזללה באופן שבו היא נבנית וגם בתכני האוכל", הוא מספר.

מזרח תיכון פינת המזרח הרחוק. אניבה (צילום יח"צ)
מזרח תיכון פינת המזרח הרחוק. אניבה (צילום יח"צ)

מספר יעדים נוספים נמצאים אף הם על מפת ההתרחבות, אך מוקדם עדיין לספר. השם היחיד שאינו נמצא ברשימה הוא דווקא תל אביב. בעיר שבעבר פרשה בפני אדוני שטיח אדום נותר כעת מקום אחד בלבד שבו אפשר להיזכר בבישולים של השף המחונן – מלי מלו, בר מסעדה במלון בובו של רשת מלונות בראון.

"אחרי 30 שנות עשייה נראה לי שנתתי בישראל את כל מה שאפשר. אין תחום שקשור לקולינריה ולא נגעתי בו – כתיבה, טלוויזיה, שלל מסעדות לסוגיהן כולל אוכל רחוב, אירועים, פוד טק ועוד ועוד. אני מסמן וי וממשיך הלאה", הוא מסביר. "אדם צריך לדעת מתי להניח את המפתחות. יש היום דור צעיר של שפים מוכשרים שעושים עבודה מדהימה וזה הזמן שלהם, למשל OCD שהיא ממשיכת דרכה של כתית, תומר טל בג'ורג' וג'ון ויוני דנון, שהיה שף שלי ופתח את נומי בעמק חפר. אני עובד על פרויקטים בעולם היהודי והיום זו הנישה שלדעתי יש מקום להשלים אותה".

ככה הם נראים כשהם מתלהבים. שף מאיר אדוני ושף עידו זרמי (צילום יח"צ)
ככה הם נראים כשהם מתלהבים. שף מאיר אדוני ושף עידו זרמי (צילום יח"צ)

ובכל זאת מה איתנו?
"ישראל תמיד תהיה הבית. אני מקבל המון הצעות ודוחה אותן, אך בגילי המופלג אני לעולם לא אומר 'לעולם לא'".