הממשלה צפוייה להחליט הבוקר על הגבלות נוספות למסעדות. המסעדנים: הענף ימות

הממשלה צפוייה להתכנס הבוקר ולהחליט על שורה של הגבלות נוספות לענף המסעדות, הברים והמועדונים. המסעדנים: "מגבלות נוספות יחסלו את הענף. אין הדבקה במסעדות"

בראסרי. צילום: אנטולי מיכאלו
בראסרי. צילום: אנטולי מיכאלו

הממשלה צפוייה להתכנס הבוקר (שני) ולדון בהגבלות נוספות על ענף המסעדות. בין השאר נבחנת האפשרות להגביל את מספר הסועדים ל-50 ואפילו ל-20.

המסעדנים, בתגובה, פתחו במאבק מתוקשר תחת המסר: "המסעדנות לא מדבקת! אבל היא כן גוססת!"

לדברי תומר מור, מנכ"ל מסעדנים חזקים ביחד, כל הנתונים מראים כי הדבקה בנגיף הקורונה כמעט שאינה מתרחשת במסעדות: "בכל תקופת המשלוחים לא היו הדבקות כתוצאה מהמשלוחים, ובעסקים שבהם עומדים בתנאי התו הסגול לא רואים הדבקה. גם כשיש מקרים שבהם מגיע חולה בקורונה למסעדה, החקירות האפידמיולוגיות מראות שאין הדבקות כתוצאה מכך".

לדברי המסעדנים, הגבלות נוספות על הענף יביאו לפיטורים מידיים של כ-120 אלף עובדים בתחום ולסגירה של מסעדות רבות. "זו תקופה קשה מאוד למסעדות, 60% מהתעשייה עדיין לא קיבלו את הפיצוי על מרץ ואפריל והסועדים חוששים להגיע. אנחנו רואים שבתי הקפה והברים שלהם קהל צעיר אמנם עובדים, אבל מסעדות ממש, שיש להן קהל מבוגר יותר, עומדות ריקות".

רותי ברודו, הבעלים של קבוצת  R2M המחזיקה בין השאר בקופיבר, הבראסרי, הוטל מונטיפיורי, הדליקטסן ועוד העלתה אתמול תמונה של מסעדת הבראסרי ריקה וקראה לסועדים להגיע. "צאו לאכול, אחרת לא נהיה", כתבה.

פורסם על ידי ‏‎Ruti Broudo‎‏ ב- יום ראשון, 5 ביולי 2020