מה ראינו בלילה: 5 סדרות שעשו לנו את השבוע הזה להרבה יותר שמח

הכלב הכי טוב בכל תולדות הכלב הטוב. המיליונים של גונתר צילום: יח"צ נטפליקס.
הכלב הכי טוב בכל תולדות הכלב הטוב. המיליונים של גונתר צילום: יח"צ נטפליקס.

הקומדיה החדשה שהתאהבנו בה, ריאליטי האוכל הטרי שמצליח לחדש את הז'אנר וגם, איך לא, הכלב העשיר בעולם. כן, שוב עבר עלינו שבוע גדוש ביותר מדי טלוויזיה ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו זמן

3 בפברואר 2023

1. שרינקינג

רק לפני קצת פחות מחודש התלהבנו פה כמו ילדות קטנות מעצם העובדה שהריסון פורד מככב בסדרת טלוויזיה (סדרת המערבון המעולה "1923" בפרמאונט+), והנה נוחתת עלינו עוד סדרה בכיכובו, ואנחנו מתלהבים פה כמו ילדות קטנות. מה רע להתלהב. יותר מכך: הפעם מדובר בסוג של סיטקום משודרג – כן, הריסון פורד קומיקאי עכשיו – בכיכובו של ג'ייסון סיגל האהוב, כשהיוצרים הם ביל לורנס ("טד לאסו") וברט גולדשטיין (שמשחק ב"טד לאסו")

"שרינקינג" עוסקת בפסיכיאטר שהתאלמן מאשתו (סיגל) ומאז מתקשה לתפקד כאב לבתו המתבגרת ועוד יותר מכך מתחרפן ממטופליו המעצבנים. התפנית מגיעה כשהוא מתחיל לומר למטופלים שלו *בדיוק* מה הוא חושב עליהם ועל מה שהם צריכים לעשות, ובאופן כללי משליך מהחלון את כל איסורי האתיקה המקצועית. המפקח והמנטור שלו (פורד) מלווה אותו בזעזוע דרך המהפך הזה, שמצד אחד שולף אותו לראשונה מהקפאון הרגשי הטראומטי שבו הוא שרוי ומצד שני הופך אותו לפצצת אטום טיפולית מתקתקת. ואיכשהו זו בכל זאת קומדיה. ותנו לנו להגיד לכם משהו – זו קומדיה מהסוג שאנחנו אוהבים.
AppleTV+

2. גלי – מחיר התהילה

במשך לא מעט שנים בראשית העשור הקודם, לא היה בן נוער שלא נלכד בהתלהבות המדבקת (אולי מדי) של "גלי" – הדרמה הקומית-מוזיקלית של ריאן מרפי, שאז עוד ניצל את החוש האסתטי שלו כדי לטפח דברים יותר הולסום מרוצחים סדרתיים. גלי היתה ללהיט ענק שהוליד 6 עונות, סרט קולנוע, 17 פסקולים, שישה אלבומי להיטים ו-31 מיני-אלבומים (יותר מדי גרסאות קאבר), אבל ככל שהשנים חלפו, כך גם התגלה צד אפל יותר, כפי שהתבטא במותם של שלושה שחקנים מרכזיים מהסדרה – קורי מונטית', נאיה ריברה ומארק סלינג, ששם קץ לחייו בדיוק לפני חמש שנים.

כעת סדרה דוקומנטרית בת שלושה חלקים חוזרת לחטט בפצע הפתוח ולנסות להבין מה קרה לכל אחד מהשחקנים שמצאו את מותם, האם להשתתפותם בגלי היה חלק בדבר והאם באמת קיימת "קללת גלי" – ביטוי שהפך לנפוץ מאז רצף הגופות שהסדרה השאירה מאחור. הסדרה, שעלתה בשירות הסטרימינג דיסקברי פלוס הזמין גם בארץ, כבר הספיקה לעשות רעש בקרב קהילת מעריצי גלי, שטוענים שזה לא הוגן לאחד את מותם  תחת הכותרת הסנסציונית "קללת גלי". אחרים טענו שהסדרה עצמה נוהגת בחוסר רגישות ומנצלת את מות השחקנים לטובת רייטינג. כך או כך, אל תצפו למצוא שם תגובה של ריאן מרפי, אבל כמה וכמה בני משפחה של ההרוגים בהחלט מדברים.
בדיסקברי+

3. השקפת עולם עם פילומינה קונק

אנחנו מכירים את צ'ארלי ברוקר בתור היוצר של "מראה שחורה", סאטירת המד"ב הדיסטופית הלפעמים-סוחפת, לפעמים-מעצבנת, תמיד קצת יומרנית אבל גם עוכרת שלווה. אבל לפני שברוקר הפך את "מראה שחורה" לסנסציה עולמית הוא כתב בתוכנית ב-BBC שלא ממש מוכרת מחוץ לאי הבריטי, Brass Eye – סוג של משדר חדשות פרודי פרובוקטיבי, שזכה לתהילה שלו בין היתר בזכות היכולת של היוצרים לבלבל לא רק את הצופים, אלא גם אנשים רציניים מאוד שענו על שאלות מטופשות ברצינות גמורה. למה אנחנו מספרים לכם את זה עכשיו? כי הסדרה החדשה שצ'ארלי ברוקר מפיק וכותב ב-BBC, שמגיעה כעת לנטפליקס, נראית אולי כמו ניסוי שלו בז'אנר חדש – אבל למעשה היא חזרה הביתה.

Cunk on Earth היא תוכנית מוקומנטרית פסבדו-מדעית, בהנחיית "פילומנה קאנק" – היא דיאן מורגן, קומיקאית בריטית שאתם אולי מזהים מ"After Life" של ריקי ג'רבייס או מהספיישל הנטפליקסי "Death to 2020" (והמשכיו), שגם אותם יצר ברוקר. קאנק, באופן הפוך מבוראט, נראית נורא חכמה, נורא פרוגרסיבית ונורא מעודכנת, אבל כל דבר שיוצא לה מהפה הוא שטויות מוחלטות מלאות בחשיבות עצמית אינסופית ולא פחות בורות מזו של בוראט. הפעם קאנק יוצאת לדרך בשביל לדבר עם מומחים על תולדות האנושות על כדור הארץ, כשהיא מדברת עם שלל אנשים מאוד רציניים שחושבים שיושבת מולם אישה מאוד רצינית על נושאים כמו המפץ הגדול, הרנסנס והפירמידות.
נטפליקס

4. המיליונים של גונתר

נכון הסיפורים על מיליונרים מרירים ועריריים שהשאירו את כל הכסף שלהם ליצור החי היחיד שיכל לסבול את חברתם – הכלב שלהם (לפעמים פשוט בשביל לתקוע אצבע אחת אחרונה בעין לילדים, לאישה או לבעל לשעבר)? ברוב המקרים מדובר באגדות אורבניות, אבל אכן היו כמה מקרים היסטוריים שכאלה. כזה הוא הסיפור של גונתר – כלב שלאחר מות הבעלים שלו, רוזנת גרמנייה שבנה היחיד שם קץ לחייו, ירש כחצי מיליארד דולר. אבל בעצם, עם כל הכבוד (ועם זה שהוא באמת כלב טוב מאוד), גונתר הוא לא הכוכב של הסיפור, אלא דווקא האיש המופרע שנכנס לתמונה בתור האפוטרופוס של הכלב.

אז מה עושים עם 500 מיליון דולר כשאתה כלב? יש גבול לכמה סטייקים אפשר לאכול לארוחת בוקר, צהריים וערב (טוב, אנחנו משוכנעים שאם היינו שואלים את הכלב, הוא היה טוען אחרת), אבל אין גבול לחמדנות האנושית. וכך גונתר התחדש באביזר הלוהט ביותר של כל יורש צעיר שלא יכול לנהל את העסקים של עצמו כמו שצריך – פמלייה. בין המזימות של הפמלייה: להוציא לגונתר אלבום! לקנות את הבית של מדונה! להקים כת פוליאמורית שעסוקה ב… השבחה גנטית? להפיץ בצהובונים שמועות על כך שלגונתר נולד… בן אנושי, או לפחות חצי-אנושי? כן, מתברר שברגע שנותנים לרועה גרמני סכום כסף שיכול לסובב את הראש גם לאדם שקול, דברים מוזרים מאוד מתחילים לקרות סביבו. אז תודה לנטפליקס על ארבעה פרקים של בינג' טראשי שאנחנו הולכים לשרוף מולו את הערב, ותוך כדי להתפעל מאיזה חמוד הכלב הזה, כי בכל זאת, עדיין יש לנו נשמה.

5. "שפים נגד הטבע"

כשמו כן הוא, "שפים נגד הטבע" מציג תחרות של בין שני שפים שמתמודדים לא רק אחד נגד השני, אלא גם מול איתני הטבע. צמד השפים מגיעים מהצד הדקדקני של המתרס הקולינרי, חלקם עבדו במסעדות בעלות כוכבי מישלן, חלקם סתם האכילו את אמריקה, כולם רגילים לעבוד במטבחים מדוקדקים עם חומרי הגלם הטובים בעולם. רק שהפעם הם צריכים לעבוד עם מה שהם מוצאים בטבע במהלך 96 שעות של מאבק בתנאי השטח. כן, זה מאסטר שף פוגש את הישרדות, מינוס המנחים המעצבנים. ואחרי שתראו שף קוצץ שיחים עם מצ'טה מתוך אובססיה למצוא סומק כבר לא תתרשמו מהתלונות של מתמודדי הריאליטי שלנו על המזווה.

הלוקיישנים שנבחרו נמצאים במחוזות קנדה הפראיים, ומספקים היצע מרשים של פטריות, צמחים, פירות ים, דגים, עלים, גרגרים, צמחים וחרקים לאיסוף. כן, קראתם נכון, הם גם משתמשים בחרקים. אחת המנות הראשונות שמוגשות, למשל, היא מנת טורטליני לב אייל צפון וחיפושיות בציר מרק אורנים. זה נשמע מופרע, זה נראה משגע, ועל פי תגובות השופטים גם טעים לאללה. ארוחת שלוש המנות שהם מכינים ברמת חמש כוכבים נבחנת בסיום, בעוד השפים מבשלים אחרי 96 שעות ללא קורת גג, אוכל או יותר מדי מנוחה. תחרות אוכל מסוג חדש,