מה רואים הלילה: הסדרה שנטפליקס הצילה חוזרת מהמתים

"מניפסט" (צילום: יחסי ציבור)
"מניפסט" (צילום: יחסי ציבור)

אחרי שהסעירה את ארה"ב בעונתה הראשונה עם השוואות ל"אבודים" ובוטלה בעונתה השלישית עם השוואות לסדרות כושלות יותר, 42 הפרקים של "מניפסט" נוחתים בנטפליקס לקראת עונה רביעית. ויש לה פוטנציאל התמכרות

פעם, די מזמן בעצם, נטפליקס הייתה המקום שאליו מגיעות סדרות עם בייס חזק של מעריצים כדי לקבל הזדמנות שנייה אחרי מותן. מתישהו הבינו מנהלי ענקית הסטרימינג שזה אולי דבר מגניב לעשות, אבל כנראה שבכל זאת כדאי להמר על תוכן חדש וסדרות מקוריות, ומאמצי ההחייאה של סדרות מערוצים אחרים פסקו. אבל מול "מניפסט" הם כנראה לא יכלו להישאר אדישים.

במשך שלוש עונות הצליחה הסדרה הזאת לשרוד יפה בלוח השידורים של אן.בי.סי ולגבש קהל צופים נאמן ביותר, אבל זה לא הספיק לערוץ הטווסי והוא ביטל אותה. קמפיין מסיבי של מעריצים גלגל אותה לפתחה של נטפליקס ובקרוב תעלה העונה הרביעית והחדשה שלה. השבוע נחתו שם שלוש העונות הראשונות שלה כדי שתוכלו לערוך בינג' איכותי לפני עלייתה. הסיפור, בלי ספוילרים, עוסק בנוסעי טיסה מסחרית שנקלעת למצוקה ועם נחיתתה מתברר שנעלמה למשך חמש וחצי שנים. תעלומה? לא נכחיש. הנוסעים מנסים לחבר מחדש את חייהם בעולם שהתקדם בלעדיהם ומכאן מתפתחת סדרה שהיא גם דרמת יחסים קורעת לב שעל סף אופרת הסבון, וגם תעלומת פנטזיה עוכרת שלווה. השילוב הזה הופך את "מניפסט" לסדרה ממכרת מאוד ומסתמן שבנטפליקס ידעו מה הם עושים.

עם קאסט אלמוני למדי של שחקני טלוויזיה מנוסים וכאלה שקיבלו כאן את ההזדמנות הראשונה שלהם, מתפתחת סביב התעלומה סדרת אנסמבל מפתיעה באיכותה, מהסוג שמזמן לא קיבלנו מערוצי ברודקאסט אמריקאים. בעונתה הראשונה והמצליחה מאוד (כמעט 13 מיליון צופים בממוצע לפרק, מספרים שבערוצי הברודקאסט קצת שכחו כשמדובר בסדרות דרמה מתוסרטות) הרבו להשוות אותה ל"אבודים", אחר כך לסדרות כושלות יותר כמו "The 4400" ו"The Event"', אבל "מניפסט" מצליחה לפחות בפרקים הראשונים שלה לעמוד בפני עצמה. שווה לתת לה צ'אנס, לא כל יום חוזרים מן המתים.

>> מניפסט, עונה 3-1, נטפליקס