מה רואים הלילה: לפעמים כל מה שצריך זה שוט אחד מוצלח

המיני סדרה החדשה של דרמה מתארת סיוט של כל הורה, ומשתמשת בטקטיקה יוצאת דופן ואפקטיבית במיוחד כדי להעביר את המתח - שוט אחד לכל הפרק, מההתחלה ועד הסוף. הביקורות כבר מהללות ונראה שיש פה סדרה שאסור לכם פספס
תקראו לזה איך שתרצו – וואן שוט, לונג טייק, טייק אחד – אתם תדעו לזהות את זה. מדובר בסצינות, פרקים או אפילו סרטים שמצולמים בשוט אחד רציף, או לכל הפחות נערכים בצורה שמרגישה כמו שוט מתמשך, במטרה להדביק אתכם לנקודת המבט של הדמויות, שתרגישו כל רגע ופיסה של לחץ, מתח, התרגשות או פחד. בקולנוע יש דוגמאות לכאלו עוד מימי היצ'קוק, אבל הטלוויזיה למדה את הטריק רק בשנים האחרונות. ונדמה שהסדרה של נטפליקס היא הראשונה לנצל את הטריק הזה כדי להפוך את כולה לבלתי נשכחת.
>> לסל וחסל: 8 דברים שהיו צריכים להסתיים כבר מזמן
ליוצרי "התבגרות" דווקא יש ניסיון מצוין ביצירת שוט רציף, במסגרת הסרט המצוין "נקודת רתיחה", שהציג ערב אחד מסויט במסעדת שף. 4 פרקים יש למיני סדרה הזו שמגיעה מהיוצר ג'ק ת'ורן ("אנולה הולמס") והשחקן הנהדר סטיבן גרהאם, שגילם את השף בסרט ההוא. הם גייסו גם את פיליפ בראנטיני כדי שישחזר את עבודת הבימוי המבריקה (וגם את הצלם מת'יו לואיס), אבל העניין הוא שלא מדובר בגימיק תפל – כי הוא נועד לחבר אתכם לסיפור שמציג ומפרק את מה שהוא אחד הסיוטים הכי גדולים שהורה למתבגרים יכול לדמיין.
גרהאם עצמו, שכאמור גם כתב את התסריט, מגלם הורה לנער בן 13 שמואשם ברצח בת כיתתו. מכאן הסדרה נצמדת בכל פרק לרגע אחד, שעה בסך הכל של דרמה אינטנסיבית, ואז מתנתקת עד לפרק הבא שקופץ קדימה בזמן. הביקורות באתרי אמריקה כבר מהללים אותה כאחת הסדרות הטובות של השנה, ושקוף להבין שזו ללא ספק תהיה הסדרה הכי מדוברת של התקופה הקרובה. לא בטוח שתצליחו לחסל את כל הארבע שעות בבינג' אחד – כי בכל זאת, זה אינטנסיבי – אבל היום לכל הפחות שווה לכם להתחיל, לכל הפחות, עם שוט אחד.
"התבגרות", 4 פרקים, עכשיו בנטפליקס