מה רואים הלילה: הממשל הכי כושל בעולם. חוץ מאלה שאתם מכירים

עדיף אותם על מירי רגב. "מליגן". צילום: יח"צ נטפליקס
עדיף אותם על מירי רגב. "מליגן". צילום: יח"צ נטפליקס

זה נכון שהכל מרגיש קצת אפוקליפסי כרגע, אז אולי הדבר הנכון הוא דווקא לזרום עם זה, ולשקוע לקומדיה פוסט-אפוקליפסית על חבורת הלא יוצלחים שמנסים לשלוט על בני האדם ששרדו. היי, כמה גרוע יותר מעכשיו זה כבר יכול להיות? כנראה שככה

לא, אתם לא מדמיינים את זה. הכל באמת מרגיש יותר אפוקליפטי – גם בשנים האחרונות, ועל אחת כמה וכמה במהלך בחודשים האחרונים. אפשר לראות את זה בקלות לפי כמות התוכן הפוסט-אפוקליפטי שיוצא בתקופה האחרונה – "הקרב על אמריקה", "פיוריוסה", המציאות. ועכשיו גם העונה השניה של הסדרה הלא-לגמרי-מצליחה אבל גם לא-רעה-בכלל של נטפליקס, שעברה לאנשים רבים מתחת לרדאר.

>> לא רק מירי רגב: 12 הפוליטיקאים הכי מושחתים שראינו על המסך

"מליגן" היא דווקא סדרה פוסט-אפוקליפסית מהפן הכיפי, כזו שחוגגת את האבסורד האנושי על רקע הטרגדיה. או להיפך. היא מתארת את הממשל הראשון שקם אחרי שהעולם נהרס במתקפת חיזרים (הלכו על תרחיש אופטימי), שמתבסס על אדיוט חתיך, יועץ פוליטי חמקמק מעידן רייגן, מדענית מבריקה שלא מקבלת שום קרדיט ועוד כמה מוזרויות, כי זו בכל זאת סדרה מאוירת של נטפליקס וצריך בדיחות על יצורים מתפוצצים. זה נשמע דבילי – וזה אכן, במקרים רבים – אבל האמת היא שמתחת לצבע מסתתרת סאטירה די חדה.

צוות היוצרים, הכותבים וחלק מהמדובבים מגיעים מהיקום הקומי של טינה פיי, וכך גייסו קומיקאים כמו דיינה קארבי, סם ריצ'רדסון, איו אדברי וכמובן טינה פיי עצמה כדי להביא את הדמויות הסטריאוטיפיות לחיים. אבל בעזרת הסטריאוטיפים האלו הם מייצרים קומדיה טיפה חתרנית על הממשל האמריקאי בפרט, אבל גם על תאבת כוח וחטאי שליטים בכלל. זה קליל, זה מתוק לפרקים, זה מצחיק וזה יסיח את דעתכם מהאפוקליפסה האמיתית שכנראה בדרך. סך הכל ערב טוב.
"מליגן", עונה 2