מה רואים הלילה: הסדרה שהיא גילטי פלז'ר שאין מה להתבייש בו

אאוטלנדר (צילום: יחסי ציבור)
אאוטלנדר (צילום: יחסי ציבור)

הפנטזיה הרומנטית שכתבה הסופרת דיאנה גאבלדון הפכה לסדרת טלוויזיה מצוינת שלא מקבלת את הקרדיט שמגיע לה. "זרה" עלתה לעונה שישית ב-Starz, ארבע עונות שלה מחכות לכם בנטפליקס והחמישית תעלה במאי. זה הבינג' המושלם

יש סדרות שאין להן מזל. הן יכולות לרוץ שנים ולעשות עבודה מדהימה אבל סדרות אחרות יקבלו את כל הבאזז והשבחים. כזהו גורלה של "Outlander", המוכרת גם בתור "זרה" במחוזותינו. מדובר באחת מהפקות הטלוויזיה המרשימות של העשור החולף, בטח בכל הקשור לשחזור תקופתי ובניית עולם משכנעת, והיא כבר בעיצומה של העונה השישית שלה שעלתה ברשת Starz בתחילת החודש. יש לה עלילה סוחפת ואת אחד הזוגות הרומנטיים הכי לוהטים שנראו על איזשהו מסך, אבל שמץ של באזז אין לה.

בנטפליקס אפשר לעשות בינג' על ארבע העונות הראשונות של "זרה", והעונה החמישית צפויה להכות בשרתי הסטרימינג בחודש מאי הקרוב. מי שכבר עשה עליה את הבינג' המסחרר שהיא מציעה יודע שהסיבה לכך שהסדרה אנדרייטד היא כי היא מבוססת על סדרת ספרי הפנטזיה הרומנטית שכתבה דיאנה גאבלדון, ופנטזיה רומנטית הוא ז'אנר פופולרי שנהוג לעקם מולו את האף. כך יוצא שהיא נחשבת לגילטי פלז'ר עבור רבים ורבות, אלא שאין מה להתבייש בה: היא עשויה מעולה ועולם הפנטזיה שלה הרבה יותר קוהורנטי והרבה פחות מחורטט מכל מה שהיה ל"משחקי הכס" להציע, למשל. כך יוצא שוב שאין צדק בעולם.

האיכויות של "זרה" מתחברות כשמבינים שהיוצר שלה הוא רונלד מור, האיש מאחורי "באטלסטאר גלקטיקה" (וגם מאחורי "For All Man Kind" המעולה באפל טי.וי+) ואדם שמבין דבר או שניים בפיתוח סאגות (אך למרבה הצער לא בסיומן). במרכז הסדרה, למי שלא מכיר, עומדת הגיבורה קלייר רנדל, שאיכשהו נשאבת מחייה כאחות צבאית במלחמת העולם השנייה כמאתיים שנה אחורנית, מתאהבת בלוחם חתיך ומתחתנת איתו (למרות שהיא נשואה במאה ה-20), והם הופכים כאמור לאחד הזוגות הלוהטים ביותר על המסך (בגילומם של קאיטריונה בלפה וסאם יוהאן) ונהיא קרעת בין העולמות. הכל, כאמור, סקסי ורומנטי ביותר. בינג' מטיריאל מושלם.

>> זרה / Outlander, עונות 1-4 עכשיו בנטפליקס