אייל שני, מקום חדש, פארק המסילה, ג'אז, יפני, אייל שני. מה, לא תבואו?

סביח א-לה אייל שני. צילום: מתוך האינסטגרם של מיראז' miragetelaviv
סביח א-לה אייל שני. צילום: מתוך האינסטגרם של מיראז' miragetelaviv

"מיראז׳ ג׳אז קיסה", שננו את השם. זה הספוט החדש וג'אזי שנפתח בצמוד לקפה מיראז' שבפארק המסילה. בתכנית: אווירה בהשראת טוקיו, צלחות ממיטב המסעדות של אייל שני, סלקשן מוזיקלי על טהרת הג'אז ובר העץ שהכי שווה לתפוס בו מקום, ומוקדם

17 ביולי 2022

מי שעוקב באדיקות אחר העיסוקים הרבים של אייל שני (למשל, מערכת היחסים המרתקת עם אהרוני) בוודא תוהה איך בכלל יש לשף האהוב זמן לפתוח עוד מסעדה. אבל הנה, מסתבר שיש, ואיזה כיף – הכירו את "מיראז׳ ג׳אז קיסה", חתול הג'אז החדש שבא לשכונה ולפארק המסילה. שמנו משקפי שמש וקפצנו לבקר.

גם הצלחות ג'אז? מיראז' ג'אז קיסה. צילום: סי פיש
גם הצלחות ג'אז? מיראז' ג'אז קיסה. צילום: סי פיש

ללא יח״צ וכמעט מתחת לרדאר, עוד מקום חדש נפתח לו באזור בית רומנו בואכה פארק המסילה. הספוט הטרי התמקם בצמוד לבית הקפה מיראז׳, אך כשתיכנסו פנימה תיווכחו לגלות שלא מדובר בהמשך ישיר שלו, אלא ביצור חדש לגמרי, כפי ששני עצמו בוודאי היה אומר. ברקע מתנגנת מוזיקת ג׳אז בווליום מרשים, על הבר חיפויי עץ מהוגנים והמקום קטן והומה אדם, במובן הטוב של המונח. מלבד בר העץ הדומיננטי, סביבו רוב הסועדים והלוגמים יושבים, יש גם מספר שולחנות קטנים ולרוב, גם תפוסים.

ג'אז קיסה הוא מושג יפני המתייחס לבר-קפה עם מוזיקת ג׳אז, כך שאם תרצו, מדובר בעצם בבר הג'אז של קפה מיראז' המבוסס על כמה מהמנות היותר אהובות בקטלוג של אייל שני. מי מאיתנו לא רוצה לאכול עוד משקיות השעועית יריחו? מי לא רוצה להתענג על הפסטה סרטנים המהוללת, הכרוב עתיר החמאה או הכרובית המפורסמת? ועם מוזיקת ג'אז ברקע? שתקו, אנחנו אוהבים ג'אז.

היי די.ג'יי, יש לך את גרסת הביג באנד של "לך לישון?". ג'אז קיסה. צילום: סי פיש
היי די.ג'יי, יש לך את גרסת הביג באנד של "לך לישון?". ג'אז קיסה. צילום: סי פיש

עוד בתפריט: תמנון עם תפוח אדמה (72 ש״ח) סוכריות קישואים עם פרמזן (42 ש״ח), סטייק חציל (36 ש״ח), פילה לברק צרוב בחמאה (62 ש״ח), קבב דג עם יוגורט וירקות צלויים (64 ש״ח) וגם יינות רבים מהארץ והעולם בכוס או בקבוק.

התפריט הוא אותו התפריט של מסעדות אייל שני (כלומר משתנה לפי עונתיות חומרי הגלם ובנוי על מנות א-לה אייל שני שתזהו מהרומנו, צפון אברקסס, פורט סעיד וכו'), אבל האווירה שונה לחלוטין. ביפן טרם היינו, אבל האווירה במקום החדש הזכירה לנו מעט את הסוהו בניו יורק – מקום קטן באווירה אלגנטית-סקסית של בר, עם אווירה נעימה ומהנה, כשברקע מתנגגת מוזיקת ג׳אז משובחת ולשולחן מוגש האוכל של אייל שני. כנראה שזה לא יימאס עלינו לעולם.

מיראז׳ ג׳אז קיסה, דרך יפו 9, פארק המסילה. ימים ב'-ש', החל מ-18:00