בקרוב בגלקסיה רחוקה: הפרויקטים הבאים של "מלחמת הכוכבים"

עומדת להיות אבירת הג'דיי האהובה עליכם? יש מצב. "מלחמת הכוכבים: אסוקה"
עומדת להיות אבירת הג'דיי האהובה עליכם? יש מצב. "מלחמת הכוכבים: אסוקה"

חברת לוקאספילם הודיעה בימים האחרונים על שורה של פרויקטים חדשים ומרתקים בגלקסיות של "מלחמת הכוכבים" תחת המטרייה של דיסני+ - אז באנו לסדר את כל הכוכבים בשורה עם הלו"ז המתוכנן לשנים הקרובות

10 באפריל 2023

היקום של "מלחמת הכוכבים" הוא אחד מהיקומים הקולנועיים הכי רחבים שיש כיום והיחיד שמתקרב בגודל ליקום של מארוול, לכן קשה לכסות את כל הסרטים, סדרות טלוויזיה, קומיקסים ומשחקי מחשב ועל אחת כמה וכמה לעקוב אחר הפרויקטים העתידיים של הפרנצ'ייז המטורף שייסד ג'ורג' לוקאס אי שם בשנות השבעים, לכן אנחנו נעשה לכם קצת סדר על מנת שתוכלו לעקוב כמו שצריך אחרי העתיד של "מלחמת הכוכבים". זו רשימה של כל הפרויקטים החדשים, ובנוסף אליהם ידוע לנו כבר עכשיו על עונה שניה של האנתולוגיה המצוירת המצוינת Visions ועונה שניה ואחרונה ל"אנדור", שמכניסה טוויסט מפתיע של דרמה פוליטית ליקום המוכר והאהוב של הפרנצ'ייז.

Star Wars Jedi: Survivor

תאריך יציאה: 28.4.23
סוג פרויקט: משחק

משחק ההמשך ל-Star Wars Jedi: Fallen Order הוא משחק אקשן/תפקידים עוקב אחר הג'דיי הגולה קאל קסטיס, אותו משחק בכישרון רב קמרון מונהגן. המשחק הראשון בסדרה זכה להצלחה רבה לאחר הרבה נסיונות כושלים של EA (שהחזיקה עד לאחרונה ברשיון בלעדי למשחקי "מלחמת הכוכבים") להרוויח כסף קל על חשבון השחקנים ולראשונה נשמע שהם הקשיבו לביקורת. המשחק הראשון לא היה מושלם, אבל הוא היה טוב, עם עלילה מעניינת, יכולות ג'דיי שכיף להשתמש בהן והעיקר-ללא מיקרו תשלומים בתוך המשחק – הנושא שהפך לסלע מחלוקת מרכזי סביב ניסיונות קודמים של EA ביקום הזה. המשחק השני אמור לשפר את כל האלמנטים שהוצגו במשחק הראשון וליצור עוד מקומות לחקור ולהלחם בהם ברחבי הגלקסיה.

הרפתקאות אבירי הג'דיי הצעירים

תאריך יציאה: 4.5.23
סוג פרויקט: סדרת אנימציה
היופי בעולם של מלחמת הכוכבים שכל אחד בכל גיל יכול למצוא משהו להתחבר אליו. בשנים האחרונות, לצד השקעה בסדרות הטלוויזיה שלעיתים קרובות לקחו את המותג לכיוונים בוגרים ורציניים יותר, גם הילדים זכו להמון תוכן ייעודי של "מלחמת הכוכבים". סדרת האנימציה הזאת, על הדרך, היא גם הפעם הראשונה שמספרים סיפור בעידן הרפובליקה העליונה, מאות שנים לפני "אימת הפנטום". הסדרה תעקוב אחר הרפתקאותיהם של אבירי ג'דיי צעירים הלומדים דרך השליטה ביכולות הכוח מהי עבודת צוות, מהי משמעת עצמית וחמלה. וגם תראו איזו אנימציה חמודה יש פה.

Ahsoka

תאריך יציאה: אוגוסט 2023
סוג פרויקט: סדרת טלוויזיה

אסוקה הופיעה לראשונה בשנת 2008 בסרט האנימציה "מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים", שזה בגדול השם הכי עצל לסרט אי פעם, אבל הוא היה מאד אהוב בקרב המעריצים ורבים אהבו את דמותה של אבירת הג'דיי אסוקה, תלמידה של אנאקין סקיווקר בימים היפים לפני שהושחת והפך לדארת' ויידר. מאז היא חזרה בהמון צורות במגוון פורמטים, כולל בגרסת לייב-אקשן באמצע העונה השנייה של "המנדלוריאני", שם שיחקה אותה רוזריו דוסון. במאי 2022 חשבון הטוויטר הרשמי של "מלחמת הכוכבים" צייץ כי מתחילים בצילומים של סדרה חדשה שבמרכזה אסוקה. הסדרה תתמקד באסוקה שמגלה איום גדול על גלקסיה חדשה (וכמובן) הרחק הרחק מכאן. השבוע גם קיבלנו הצצה לסדרה ודוסון עצמה אמרה שאם הסדרה תצליח, תהיה גם עונה שנייה.

Skeleton Crew

תאריך יציאה: 2023
סוג פרויקט: סדרת טלוויזיה
במאי הסרט "ספיידרמן: השיבה הביתה", ג'ון וואטס, יצר סדרת טלוויזיה על קבוצת ילדים בני עשר מכוכב לכת קטנטן שהולכים לאיבוד בגלקסיית "מלחמת הכוכבים" לאחר אירועי הטרילוגיה האחרונה ועל המסע שלהם ביד הביתה. לצד וואטס ינווטו את הפרויקט ג'ון פאברו, דייב פילוני וקת'לין קנדי וישחק בסדרה ג'וד לאו, אך עדיין לא ידוע באיזה תפקיד. 

The Acolyte

תאריך יציאה: 2024
סוג פרויקט: סדרת טלוויזיה

לאחרונה קיבלנו אישור גם לכך שלזלי הדלנד, מי שפיתחה את הסדרה "בובה רוסית" בנטפליקס לצד נטשה ליון, מביימת מותחן טלוויזיוני ביקום של "מלחמת הכוכבים". הסדרה תתרחש כמאה שנים לפני "אימת הפנטום" וככל הנראה יתמקד בפוליטיקה ובבעלי ההון והכוח של אותה תקופה. הקאסט של הסדרה כולל את דפני קין, הידועה בתור X-23 מהסרט "לוגאן", ג'ודי טרנר-סמית' ששיחקה את וויני ב"רעש לבן", אמנדלה סטנברג אותה מכירים בתור רו מ"משחקי הרעב", ואת לי ג'ונג-ג'אה – סאונג גי-הון מ-"משחקי הדיונון". בנוסף לקאסט ולצוות היוצרים הנשי, יש כאן נסיון מעניין להחיות את הנושאים הפוליטיים ביקום "מלחמת הכוכבים" (אחרי הכל, ל"אנדור" זה הלך טוב מאוד), במיוחד לאחר הכישלון של ג'ורג' לוקאס בתחום במהלך הטרילוגיה השנייה.

A Droid Story

תאריך יציאה: 13 ביוני 2025
סוג פרויקט: סדרת אנימציה

כרגע הפרויקט נמצא בחיתולים, אבל כל מי שעקב אחרי מלחמת הכוכבים ממש מההתחלה זוכר את הצמד הקומי המוצלח ביותר בפרנצ'ייז: הדרואידים C3PO ו-R2D2. נכון לעכשיו אין מידע כלל על הנפשות הפועלות, מלבד העובדה שתאריך היציאה שעל הכוונת הוא ביוני 2025 ושהסדרה תעקוב אחר גיבור חדש שיצא למסע בעקבות שני הדרואידים האהובים ותצא באופן בלעדי בדיסני+.

Star Wars Eclipse

תאריך יציאה: 2025-2026
סוג פרויקט: משחק/סרט אינטראקטיבי

המשחק שהוכרז כבר בשנת 2021 הוא אחד הפרויקטים המרגשים מתחום משחקי המשב. מדובר בסרט אינטראקטיבי מסטודיו Quantic Dream שיצר סרטים אינטראקטיביים פורצי דרך כגון Heavy Rain, Beyond: Two Souls ו-Detroit: Become Human. על המשחק ידוע רק שיתרש בתקופת הרפובליקה העליונה ושפיתוח המשחק ייקח זמן, לפחות עד 2026, בעיקר בעקבות מספר שערוריות של סביבת עבודה רעילה אליהן הסטודיו נקלע. 

פרויקט לוי

תאריך יציאה: לא ידוע
סוג פרויקט: סרט

שון לוי, מיוצרי "דברים מוזרים", הבמאי של "לשחרר את גאי" ובעתיד גם של "דדפול 3", אישר במהלך 2022 שהוא יביים סרט "מלחמת הכוכבים" שנמצא כרגע בשלבי פיתוח. כמובן לא נחשף שום מידע על התוכן מלבד היותו "מופע ראווה ויזואלי עם לב גדול", לדבריו. הוא גם הכריז שכאשר הסרט ייכנס לתהליכי הפקה מתקדמים הוא יתמקד בפרויקט הזה בלבד, בדיוק כפי שהוא עושה כעת עם "דדפול 3". אם הסרט על המתנקש עם הפה הכי מלוכלך בניו יורק יצליח (וולברין ודדפול, איך אפשר להיכשל עם זה?), זה בהחלט יעיד על איכות העבודה של לוי וככל הנראה יהיה המדד לסרט הבא שלו.

פרויקט עובייד-צ'ינוי

תאריך יציאה: לא ידוע
סוג פרויקט: סרט

ברשימה הזאת אפשר למצוא המון שמות שהופיעו גם בסרטי מארוול, ולא סתם – שני המותגים שייכים, כזכור, לדיסני. האישה מאחורי "מיס מארוול", שארמין עובייד-צ'ינוי יוצרת סרט חדש ביקום של "מלחמת הכוכבים" המתרחש כ-15 שנה לאחר אירועי "עלייתו של סקייווקר", ובו דייזי רידלי תחזור לתפקיד ריי סקייווקר. עלילת הסרט תתמקד בריי, המנסה לבנות מחדש את מסדר הג'דיי לאחר אירועי הקרב עם הקיסר פאלפטיין ("עלייתו של סקיווקר"). אנחנו צפויים לראות גם שחקנים נוספים מהטרילוגייה האחרונה חוזרים לתפקידיהם.

פרויקט פילוני

תאריך יציאה: לא ידוע
סוג פרויקט: סרט

דייב פילוני, האיש מאחורי "אסוקה", ייקח גם את העולם המנדלוריאני ויוציא ממנו סרט לייב אקשן שיתקיים לאחר אירועי "שובו של הג'דיי". הסרט יקשר בין סדרות הטלוויזיה של "המנדלוריאן", "הספר של בובה פט" והסדרה העתידית של "אסוקה", כך שתצפו להמון פרצופים מוכרים. או לפחות לקסדות מוכרות.

פרויקט וואיטיטי

תאריך יציאה: לא ידוע
סוג פרויקט: סרט

מבין כל הרשימה, ייתכן כי זה הפרויקט הכי מסקרן שיש. לא רק בגלל השילוב של הבמאי הניו-זילנדי עם היקום של "מלחמת הכוכבים", אלא גם בגלל האופן שבו המעריצים של הפרנצ'ייז קיבלו אותו. הסיבה שלא שומעים הרבה על הפרויקט ולא יודעים אפילו באיזה שלב ההפקה נמצאת, כנראה נובעת מכך שוואיטיטי הבין שככל שהוא מדבר יותר על הפרויקט, ככה הוא מייצר הרבה רעש שלא בדיוק עוזר לו: במהלך הראיונות איתו וואיטיטי דיבר מספר פעמים על הפרויקט ובין היתר ציין כי אין לו את הזמן הדרוש לצפייה בכל החומרים לטובת מחקר ושבזמן העבודה על הסרט "ת'ור: אהבה ורעם", וואיטיטי שאל את נטלי פורטמן אם היא הייתה רוצה להיות בסרט של "מלחמת הכוכבים" (היא כבר הייתה, מן הסתם). המעריצים זעמו על וואיטיטי ועל דיסני שלקחו במאי שבבירור לא מתכוון לשקוע ביקום הכל כך רחב הזה. מנגד, זאת לא תהיה הפעם הראשונה שוואיטיטי מביים ביקום "מלחמת הכוכבים"; בעבר ביים את פרק הסיום של העונה הראשונה של "המנדלוריאני" ואף דיבב את הדרואיד IG-11. מאז הפדיחה שעשה, לא שמענו מהבמאי על הפרויקט ואנחנו מחכים לחדשות נוספות. 

לאנדו

תאריך יציאה: לא ידוע
סוג פרויקט: סדרת טלוויזיה

ג'סטין סימיין, המוח מאחורי "אנשים לבנים יקרים", מפתח סדרה חדשה בכיכובו של דונלד גלובר ("אטלנטה") שיחזור לתפקיד לנדו קלאריסיאן, הבעלים הקודמים של המילניום פלקון. למרות הציפייה לראות את גלובר חוזר לתפקיד לאחר ההופעה הפופולרית שלו בסרט הלא כל כך פופולרי "סולו", קת'לין אומרת שנכון לעכשיו הפרויקט עדיין לא יוצא לדרך מאחר וגלובר הוא איש עסוק מאוד וכשיסיים עם מחוייבויותיו הקודמות, יתחילו לקדם את הפרויקט.

פרויקט מנגולד

תאריך יציאה: לא ידוע
סוג פרויקט: סרט

בכנס "חגיגות מלחמת הכוכבים 2023" דווח כי ג'יימס מנגולד מיועד לביים סרט שיתרחש בעת העתיקה. הכוונה היא לעת הממש-ממש עתיקה, כ-25,000 שנים לפני "אימת הפנטום", אם להיות מדויקים, וההיבט עליו יהיה כמעט תנ"כי, כשהסרט יעסוק בשאלות כגון "מהו הכוח, מתי גילינו אותו ואיך למדנו להשתמש בו?", לדברי הבמאי. בינתיים למנגולד יש פרויקט אחר מתקרב במותג שיצר ג'ורג' לוקאס – הסרט החדש בסדרת "אינדיאנה ג'ונס".

טרילוגיה חדשה של ריאן ג'ונסון

תאריך יציאה: לא ידוע
סוג פרויקט: טרילוגיית סרטים

לא ידוע הרבה על הפרויקט של ריאן ג'ונסון, האיש שעומד מאחורי סרטי "רצח כתוב היטב", "לופר" ובמאי "אחרוני הג'דיי", הפרק השני בטרילוגיה האחרונה של "מלחמת הכוכבים". ג'ונסון סירב בזמנו לביים את הסרט האחרון בטרילוגיה (מה שהפך לימים ל"עלייתו של סקיווקר"), אבל למרות שהוא מאוד עסוק ונראה שהסרטים לא יגיעו בקרוב, איזושהי טרילוגיה בהובלתו נמצאת בדרך אלינו. המעט שאנחנו כן יודעים על הסרטים האלו היא שמדובר בסיפור שיתמקד בדמויות אחרות לחלוטין, רחוקות משושלת סקייווקר ומחלק אחר של הגלקסיה שטרם נחקר. מסקרן מאד לאן זה יילך, במיוחד לאור הצלחת הפרויקטים האחרונים עליהם שקד.